Hoitolapsia kolmeksi viikoksi. Paljonko pyytäisitte palkkaa hoitamisesta? Ruokalistaehdotuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Elviira"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
apua. onko ystävän hommaa vahtia ilmaiseksi toisen lapsia kun toinen itse tienaa rahaa töissä omaan asuntolainaan? Mun mielestä ei.

Seuran takia voisi noista lapsista pyytää kotiinsa yhden, mutta yleensä isompien perheiden lapset yhdessä ovat todella vaativaisia ja jästipäisiäkin, pahempia kuin ainoat lapset, joten mikää helppo homma tuo ei tule olemaan.

En olisi mennyt itse lupaamaan jos rahasta ei olisi ollut puhetta. Jos olisivat kunnalllisella niin se kustantaisi nyt heti sen kotihoidontuen menetyksen ja siihen päälle noin 500 euroa.

Eli kohtuullinen korvaus ehkä noin 600-900. Tosin kolme alle kouluikäistä saman perheen lasta on sellainen jobi, että ei kiitos, ei oikein mistään rahasta.

[QUOTE="vieras";28726295]Perhe ei kyllä noin isoja maksuja maksa neljän lapsen hoidosta. Vain yhdestä menee täysi maksu ja seuraavista tulee sitten jokin prosenttiosuus siitä, mitä useampi on, sitä pienempi on seuraavan lapsen maksu. Ja tulojen mukaan tuo maksetava summa voi olla vielä huomattavasti pienempi.[/QUOTE]

... jep. perhe ei välttämättä maksa täysiä maksuja jne (ja siis voihan perhepäivähoitajalla olevat neljä lasta olla vaikka kaikki eriperheistä) mutta ei se vähennä hoitajalle kuuluvaa palkkaa työstä, jonkun maksettavaksi se osuus kuitenkin jää (kunta/kela).

Mut tää nyt oli vain off-topic :) Peace & Love

Alkuperäiselle tsemppiä rahakeskusteluun - se ei oo helppoa mut luultavasti se vastapuolikin miettii et pitäisköhän maksaa ja kuinka paljon.

[QUOTE="Kimmo";28726527]Laskisin hoitajahinnakseni 10€/h + verot/kulut + tarvekulut[/QUOTE]

Ei tässä kimmo hyvä tainnut olla kyse oikeasta palkkatyöstä, vaan ns. pimeästä työstä. Sinä tekisit niin, mutta ap varmaan haki jotain könttäsummaa pimeänä. Ja minun mielestäni se könttäsumma on hoitomaksujen verran (n. 400 euroa kolmelta viikolta) + saatu kotihoidontuki tuolta ajalta (n. 300 euroa kolmesta kolmelta viikolta netto). Eli varmaan pyytäisin 700 euroa.

[QUOTE="kkk";28726534]Ei tässä kimmo hyvä tainnut olla kyse oikeasta palkkatyöstä, vaan ns. pimeästä työstä. Sinä tekisit niin, mutta ap varmaan haki jotain könttäsummaa pimeänä. Ja minun mielestäni se könttäsumma on hoitomaksujen verran (n. 400 euroa kolmelta viikolta) + saatu kotihoidontuki tuolta ajalta (n. 300 euroa kolmesta kolmelta viikolta netto). Eli varmaan pyytäisin 700 euroa.[/QUOTE]

Jos hoitomaksu on vähän päälle 200€, niin se ei todellakaan tarkoita, että jonkun palkka muodostuu tuosta parista sadasta. Omavastuuosuus saattaa olla se 200€, mutta kokonaiskulu on varmasti moninkertainen, joka rahoitetaan verovaroista.

Menisitkö sinä vaikkapa lomaltasi töihin palkkasi ollessa 2500€/kk ja pomosi sanoisi, että hei tule lomalla töihin ja saat 500€/kk. Tuskin..

[QUOTE="Kimmo";28726546]Jos hoitomaksu on vähän päälle 200€, niin se ei todellakaan tarkoita, että jonkun palkka muodostuu tuosta parista sadasta. Omavastuuosuus saattaa olla se 200€, mutta kokonaiskulu on varmasti moninkertainen, joka rahoitetaan verovaroista.

Menisitkö sinä vaikkapa lomaltasi töihin palkkasi ollessa 2500€/kk ja pomosi sanoisi, että hei tule lomalla töihin ja saat 500€/kk. Tuskin..[/QUOTE]

Eiköhän tässä ap itse ollut kotihoidontuella ruhtinaallisella n. 400 euron nettopalkalla. Ja tiedän kyllä että se hoitomaksu n. 250 euroa ensimmäisestä lapsesta on omavastuuosuus, meillä esim. maksaa hoito yksityisellä 900 euroa kuukausi.

Alkuperäinen kirjoittaja eiköhän;28723913:
20 euroa päivä kolmen lapsen hoidosta? Sano vielä, että ruokitkin ne lapset tuohon hintaan...

Itse en suostuisi moiseen ikinä. Ei sen puoleen, että hoitaisin kenenkään lapsia kolmea viikkoa, mistään hinnasta.

en mäkää suostuis :) mä teen tota just samaa työkseni perhepäivähoitajana. enkä todellakaa tekis 200-300€:sta. on se sen verran raskasta työtä ja lapset syö monta kertaa päivässä. ap:lla vielä yötäpäivää nuo lapset. toisin kun mulla. sukulaisen lapsia voisin ottaa muutamaks päiväks, mut kolmeks viikoks en ottas ketää ilman kunnon palkkaa.

[QUOTE="vieras";28726575]en mäkää suostuis :) mä teen tota just samaa työkseni perhepäivähoitajana. enkä todellakaa tekis 200-300€:sta. on se sen verran raskasta työtä ja lapset syö monta kertaa päivässä. ap:lla vielä yötäpäivää nuo lapset. toisin kun mulla. sukulaisen lapsia voisin ottaa muutamaks päiväks, mut kolmeks viikoks en ottas ketää ilman kunnon palkkaa.[/QUOTE]

korjaus. päivisinhän lapset vaan oliki tietysti hoidossa. mut jokatapauksessa. pysyn kannassani :D

itse oisin sanonut niin että heti kun tuli puhetta koko asiasta oisin sanonut summan. hankala jälkikäteen kun kaikki on jo sovittu ja muksut tyyliin oven takana ruveta hinnasta sopimaan

apua. onko ystävän hommaa vahtia ilmaiseksi toisen lapsia kun toinen itse tienaa rahaa töissä omaan asuntolainaan? Mun mielestä ei.

Seuran takia voisi noista lapsista pyytää kotiinsa yhden, mutta yleensä isompien perheiden lapset yhdessä ovat todella vaativaisia ja jästipäisiäkin, pahempia kuin ainoat lapset, joten mikää helppo homma tuo ei tule olemaan.

En olisi mennyt itse lupaamaan jos rahasta ei olisi ollut puhetta. Jos olisivat kunnalllisella niin se kustantaisi nyt heti sen kotihoidontuen menetyksen ja siihen päälle noin 500 euroa.

Eli kohtuullinen korvaus ehkä noin 600-900. Tosin kolme alle kouluikäistä saman perheen lasta on sellainen jobi, että ei kiitos, ei oikein mistään rahasta.

nykyän useamman (yli 2 lasta) lapsen tekevät pääasiassa vain ne, joilla on mummot lähellä, ja suku, ja nämä lapset haetaan yksitellen mummoloihin ja sukulaisille ja mökeille ja saattavat olla usein todella itsekkäitä ja hemmoteltuja. Mummot pyörivät apuvoimina. Tietysti on poikkeuksia.

En usko että kukaan maksaisi minulle sellaista summaa, mistä alkaisin tuohon alkuperäiseltä pyydettyyn työhön.

Yhteistyössä