Motonetin kanta-asiakaskortti on ajokortti.. Ihan laillistako?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Olen nähnyt telkkarissa Motonetin mainoksen jossa kerrotaan että kanta-asiakaskorttina toimii ajokortti. Onko se ihan laillista puuhaa? Kun luulisi että ajokorttiin merkintöjä/muutoksia saisi tehdä ainoastaan poliisiviranomaiset.. :x
 
lue motonet sivut!
Liittyminen kanta-asiakkaaksi ja kanta-asiakaskortti

Motonetin kanta-asiakasjärjestelmään voivat liittyä 18 vuotta täyttäneet yksityisasiakkaat. Asiakas voi liittyä Motonetin kanta-asiakasohjelmaan Motonet-tavarataloissa tai Motonet-verkkokaupassa. Liittyminen ei maksa mitään.

Motonetin kanta-asiakas ei tarvitse erillistä kanta-asiakaskorttia, ajokortti tai henkilökortti riittää. Kanta-asiakasjärjestelmämme lukee kortista viivakoodin käyttäen sitä yhtenä salausavaimena muodostaen yksisuuntaisella kryptauksella kanta-asiakastunnisteen. Henkilötunnusta emme tallenna koskaan.

Asiakas saa erillisen kanta-asiakaskortin halutessaan, mikäli hän ei omista ajo- tai henkilökorttia tai hän ei halua käyttää sitä tunnistautumiseen. Kanta-asiakkaalla on myös mahdollisuus saada perheenjäsenelleen rinnakkaiskortti. Rinnakkaiskortti on tällöin nimetty kanta-asiakkuuden haltijan mukaan.
 
Ei siihen mitään muutoksia/merkintöjä tehdäkään. Ne saa vaan sinun asiakastiedot auki henkkareita käyttäen.

Sama juttu esimerkiksi ainakin makuunissa, henkkareilla aukeaa ihan samat tiedot kuin pelkkää makuunkorttia (tai clubikorttia) näyttämälläkin (tai henkilötunnuksen tai nimen ohjelman hakukenttään näppäilemällä..) Siitä ajokortissa olevasta viivakoodista saa viivakoodinlukijalla henkilötunnuksen siihen hakukenttään ilman, että tarvitsee alkaa näppäilemään :) ei mitään muuta sen ihmeellisempää. Ja ne asiakastiedot on vaan ne tiedot mitä olet ko. firmaan antanut (nimi, osoite puh.num tmv), ei mitkään poliisin tmv. tiedot.
 
Mertti
Ystäväni kävi motonetissä ja kassa kysyi haluaako hän kanta-asiakkaaksi nin ystäväni sanoi joo ja kassa pyysi ajokortin sanoi että siihen täytyy "ohjelmoida" jotain että se jatkossa sitten käy...
 
juupatijuu
Ystäväni kävi motonetissä ja kassa kysyi haluaako hän kanta-asiakkaaksi nin ystäväni sanoi joo ja kassa pyysi ajokortin sanoi että siihen täytyy "ohjelmoida" jotain että se jatkossa sitten käy...
No ei siihen korttiin mitään ohjelmoida vaan ne henkilötunnistetiedot lisätään sinne kanta-asiakasjärjestelmään. Sama juttu esim. po.p:n liikkeissä.
 
Saraldo
Miksei ne voi kytkeä kaikkia kanta-asiakkuuksia henkkareihin. Lompakko kevenis kilon.
Mä olen usein miettinyt, että pitäis olla sellainen blanko yleiskortti, johon voidaan ohjelmoida haluamat kanta-asiakkuudet. Yksi kortti, johon voisi itse valita S-etukortti, Plussa-kortti, KappAhl, Seppälä, Lindex ja mitä kaikkia niitä onkaan. Ei luulis olevan vaikeaa tänä päivänä :).
 
Mä olen usein miettinyt, että pitäis olla sellainen blanko yleiskortti, johon voidaan ohjelmoida haluamat kanta-asiakkuudet. Yksi kortti, johon voisi itse valita S-etukortti, Plussa-kortti, KappAhl, Seppälä, Lindex ja mitä kaikkia niitä onkaan. Ei luulis olevan vaikeaa tänä päivänä :).
Joo niinpä! Risoo ku kiireessä yrittää jotaki korttia kaivaa lompsasta ni koko paska leviää käsiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ei yhtään korttia;28728857:
Jep näin! Ja vielä helpommalla pääsisimme kaikki, kun yrittäjät pistäis ne kaikki hemmetin etuutensa suoraan hintoihin eli alentais hintojaan suoraan.
Minkäköhänmoisella summilla noita pirun korttejaki painetaan joka vuosi. Ne summat pois tuotteiden hinnoista!
 

Yhteistyössä