No jos ihan JÄRJESTÄ nykymaailmassa puhutaan, niin ei juuri mikään. Mutta jos syistä, niin paljonkin
Meidän parisuhde on nyt parempi kuin ikinä, kun viimeisestä vauva-ajasta on kulunut vuosi. Seksielämä on parantunut todella paljon lasten jälkeen, minusta synnytykset ovat vapauttaneet minua huomattavasti. Meillä on tosi kivaa perheen kesken. Käydään milloin missäkin, mikä nyt sattuu huvittamaan. Tänä kesänä kotimaan matkalla, huvipuistoissa, mökillä, rannoilla, leikkipuistoissa, ravintoloissa ym. Meillä on tosi kivat lapset ja mulla on kiva mies, joka tykkää touhuta lasten kanssa. Ja kyllä me kahdestaankin tehdään paljon juttuja, lasten mentyä nukkumaan ja ovat ne joskus hoidossakin sen takia. Molemmilla on myös omia juttuja, kuten ystävien tapaamista ym.
Asioihin voi vaikuttaa paljon itse. Omat neuvoni ovat seuraavat:
1. Mitoita tulot ja menot niin, ettei talous ole koko ajan veitsenterällä. Meillä ei ole kovin isot tulot, mutta menot ovat oikein mitoitetut.
2. Ala kasvattaa lapsiasi siitä hetkestä, kun mukelo avaa silmänsä. Jaksa olla johdonmukainen, rakasta ja pidä rajat. Joidenkin lasten kanssa se vaatii enemmän toistoa, mutta kasvatuksella voi kyllä paljon vaikuttaa siihen millaista elämä lasten kanssa on.
3. Panosta parisuhteeseen. Helli, hali, muista toista.
4. Panosta itseesi. Siitähän se kaikki lähtee.
...eikä elämä toki ole mustavalkoista eikä helppoa, ei todenteolla ole ollut meilläkään. Mutta parisuhde on vain parantunut ja nautin lapsistani! Niistä saa voimaa raskaisiin asioihin, joita tässä on.