Oi karppaus!!

  • Viestiketjun aloittaja vv
  • Ensimmäinen viesti
vv
mä en olisi IKINÄ uskonut hehkuttavani tätä ruokavaliota mutta ai että, oksat pois!!! Kolme viikkoa karpannut, mieletön fiilis, ei turvota tippaakaan, ihan litteä vatsa! Laihduttaa ei ole tarkotus (mitat 164/52) mutta haluan vatsan pöhötyksen pois ja se onkin tapahtunut!!

Itse tuomitsin karppauksen ennen täysin mutta EN enää!
 
"Jenis"
AP, kerro peruspäivän syömiset ja liikuntamäärät? Mun pitäis päästä tohon 52 kiloon takas, ylimääräisiä kiloja ei ole montaa mutta hi-taas-ti ne lähtevät...
 
"minä täällä"
[QUOTE="Jenis";28631496]Mitä syöt ja miten paljon? Alkupaino?[/QUOTE]

alkupaino tasan 80kg.
Aamupalaksi yleensä pelkkä kahvi kermalla.
Lounaaksi tänään jauheliha-juustomunakas ja jälkkäriksi rahkaa mansikoilla. Iltapäivällä mantelileipä ja kahvi. vähän pähkinöitä.
Iltapalaksi oli taas tota mansikkarahkaa.
 
"Jenis"
[QUOTE="minä täällä";28631535]alkupaino tasan 80kg.
Aamupalaksi yleensä pelkkä kahvi kermalla.
Lounaaksi tänään jauheliha-juustomunakas ja jälkkäriksi rahkaa mansikoilla. Iltapäivällä mantelileipä ja kahvi. vähän pähkinöitä.
Iltapalaksi oli taas tota mansikkarahkaa.[/QUOTE]

Ok... mulla on alkupainoa aika paljon vähemmän, ja mietin tässä nyt, miten ne muutamat kilot karistaisin. Karpatessa joutuis varmaan vetämään hiilarit tosi alas, virallisterveellisessä taas ei houkuta se annoskokojen kyttääminen.
 
"lilli"
[QUOTE="minä täällä";28631535]alkupaino tasan 80kg.
Aamupalaksi yleensä pelkkä kahvi kermalla.
Lounaaksi tänään jauheliha-juustomunakas ja jälkkäriksi rahkaa mansikoilla. Iltapäivällä mantelileipä ja kahvi. vähän pähkinöitä.
Iltapalaksi oli taas tota mansikkarahkaa.[/QUOTE]

No mitäs luulet mansikan olevan täynnä?
 
"Anne"
[QUOTE="minä täällä";28631535]alkupaino tasan 80kg.
Aamupalaksi yleensä pelkkä kahvi kermalla.
Lounaaksi tänään jauheliha-juustomunakas ja jälkkäriksi rahkaa mansikoilla. Iltapäivällä mantelileipä ja kahvi. vähän pähkinöitä.
Iltapalaksi oli taas tota mansikkarahkaa.[/QUOTE]

Toivottavast tää oli joku huono päivä vaan. Karppauksessahan nimenomaan pitäis syödä yli puol kiloa rehuja päivässä vähintään, mielummin vielä enemmän.
Ja virallisterveellisessäkin se suositus on puol kiloa..
 
"minä täällä"
[QUOTE="Jenis";28631548]Ok... mulla on alkupainoa aika paljon vähemmän, ja mietin tässä nyt, miten ne muutamat kilot karistaisin. Karpatessa joutuis varmaan vetämään hiilarit tosi alas, virallisterveellisessä taas ei houkuta se annoskokojen kyttääminen.[/QUOTE]

sanoa, mitä teen väärin? olen mielestäni pitänyt hiilarit alhaalla, mutta mitään ei tapahdu :O Oisko toi mansikkarahka syyllinen? Vaikka en sitäkään kuppikaupalla vedä, max. 1,5dl.
 
"vieras"
alkuperäinen kertoo syömisensä tältä päivältä:

Aamupala munakas (kaksi munaa, punainen maito, suola) + 100g pekonia
Lounas Vihersalaatti, kanaa 150g, oliiviöljyä kastikkeeksi
Välipala turkkilaista jogua, mustikoita pari rkl
päivällinen jauhelihafajitas käärittynä salaatinlehtiin
iltapala turkkilainen jogu, kymmenen mansikkaa, macadamia pähkinöitä

Pyöräilen töihin 5km suuntaansa.
 
"Jenis"
[QUOTE="minä täällä";28631562]sanoa, mitä teen väärin? olen mielestäni pitänyt hiilarit alhaalla, mutta mitään ei tapahdu :O Oisko toi mansikkarahka syyllinen? Vaikka en sitäkään kuppikaupalla vedä, max. 1,5dl.[/QUOTE]

En valitettavasti osaa, en oo niin karppaukseen perehtynyt. Kasviksia kai sais ainakin tulla enemmän, mutta esim. mansikan hiilareista en osaa sanoa mitään.
 
"Jenis"
[QUOTE="vieras";28631567]alkuperäinen kertoo syömisensä tältä päivältä:

Aamupala munakas (kaksi munaa, punainen maito, suola) + 100g pekonia
Lounas Vihersalaatti, kanaa 150g, oliiviöljyä kastikkeeksi
Välipala turkkilaista jogua, mustikoita pari rkl
päivällinen jauhelihafajitas käärittynä salaatinlehtiin
iltapala turkkilainen jogu, kymmenen mansikkaa, macadamia pähkinöitä

Pyöräilen töihin 5km suuntaansa.[/QUOTE]

Kiitti! Onko sulla tippunut yhtään painoa?
 
moniko tietää?
[QUOTE="Anne";28631559]Toivottavast tää oli joku huono päivä vaan. Karppauksessahan nimenomaan pitäis syödä yli puol kiloa rehuja päivässä vähintään, mielummin vielä enemmän.
Ja virallisterveellisessäkin se suositus on puol kiloa..[/QUOTE]

Niin ja 1g lihaa per painokilo esim;80kg saa syödä 80g päivässä lihaa!!!
 
"vieras"
[QUOTE="Jenis";28631590]Kiitti! Onko sulla tippunut yhtään painoa?[/QUOTE]

Paino ei ole tippunut ja se ei ole tarkoituskaan kun painoindeksi on normaalin alarajoilla mutta vyötäröstä lähtenyt pari senttiä, samoin reisistä!

Ja normi päivänä en mitään mansikoita vetele edes tuota kymmentä vaan syön esim iltapalaksi maitorahkan ja yleensä syödään ruoka aika myöhään jolloin iltapalaa ei tarvitse!

Itsekuria tää vaatii - varsinkin viikonloppuisin jos on tottunut hakemaan kilon pussin namia ja sipsit päälle mut mulle joka muutenki tykkään pähkinöistä, juustoista tms sopii oikein hyvin. Ei se pasta/peruna/riisi nyt NIIIN hyvää ole!
 
"Anne"
Alkuperäinen kirjoittaja moniko tietää?;28631592:
Niin ja 1g lihaa per painokilo esim;80kg saa syödä 80g päivässä lihaa!!!
Yli 50g päivässä punaista lihaa tai lihajalostetta nostaa merkittävästi paksusuolensyöpäriskiä. Tuo mitä kirjoitit menee vähän väärin, nimittäin 1g per painokilo proteiinia, se ei tarkoita lihaa vaan maitotuotteita, kasviksista yms kaikesta tulevaa proteiinia. Laihduttajalle sopiva määrä on noin 1,5g/paino kg, jos liikkuu paljon, treenaa, niin 2g/painokilo.
 
"Jenis"
[QUOTE="vieras";28631621]Paino ei ole tippunut ja se ei ole tarkoituskaan kun painoindeksi on normaalin alarajoilla mutta vyötäröstä lähtenyt pari senttiä, samoin reisistä!

Ja normi päivänä en mitään mansikoita vetele edes tuota kymmentä vaan syön esim iltapalaksi maitorahkan ja yleensä syödään ruoka aika myöhään jolloin iltapalaa ei tarvitse!

Itsekuria tää vaatii - varsinkin viikonloppuisin jos on tottunut hakemaan kilon pussin namia ja sipsit päälle mut mulle joka muutenki tykkään pähkinöistä, juustoista tms sopii oikein hyvin. Ei se pasta/peruna/riisi nyt NIIIN hyvää ole![/QUOTE]

Kuulostaa just täydelliseltä - mullakaan ei oo ylipainoa, mutta pari kiloa/senttiä sais vyötäröltä hävitä silti...
 
kasvis
[QUOTE="minä täällä";28631562]sanoa, mitä teen väärin? olen mielestäni pitänyt hiilarit alhaalla, mutta mitään ei tapahdu :O Oisko toi mansikkarahka syyllinen? Vaikka en sitäkään kuppikaupalla vedä, max. 1,5dl.[/QUOTE]

Munsta sää syöt liian vähän KASVIKSIA. Mulla tippuu paino vhh:lla vain, jos myös muistaa syödä kunnolla ja nimenomaan kasviksia myös! Ja joillain maitotuotteet estää painonlaskun.
Voi myös mennä joku viikko, ennen kuin paino alkaa tippua.
 
"Jenis"
Munsta sää syöt liian vähän KASVIKSIA. Mulla tippuu paino vhh:lla vain, jos myös muistaa syödä kunnolla ja nimenomaan kasviksia myös! Ja joillain maitotuotteet estää painonlaskun.
Voi myös mennä joku viikko, ennen kuin paino alkaa tippua.
Mä oon kans siinä uskossa että idea on korvata hiilarit kasviksilla ja/tai rasvalla, ei lihalla. Toisaalta, onhan täälläkin ollut niitä ketjuja missä tyypit vetää 3kg potkaa päivässä ja silti paino senku tippuu vaan ;)
 
"heips"
[QUOTE="Jenis";28632754]Aika pieneks jää ruoka-annokset, jos lihaa tulee alle 100g per päivä ja kaikki puhtaat hiilarit on jätetty pois ;)[/QUOTE]

Mitä on "puhtaat hiilarit"?
 

Yhteistyössä