Yasmin ja Yas ehkäisypillerit yhdistetty kuolemiin Kanadassa

Yasmin oli mullakin käytössä puolisen vuotta. Aiheutti mielettömän hiustenlähdön ja lääkäri kehotti lopettamaan lääkkeen käytön välittömästi.

Onhan tuo karua luettavaa, etenkin Bayerin suhtautumisen osalta.
 
Yasmin oli mullakin käytössä puolisen vuotta. Aiheutti mielettömän hiustenlähdön ja lääkäri kehotti lopettamaan lääkkeen käytön välittömästi.

Onhan tuo karua luettavaa, etenkin Bayerin suhtautumisen osalta.
No on kyllä. Kuolemia ja haittavaikutuksia noinkin paljon ja lääkeyhtiö silti vaan "seisoo lääkkeensä takana". Ottais edes vastuuta.
 
"Mie"
No hyi :O itsekkin olen syönyt yasmine pillereitä pari vuotta. Otin samoihin aikoihin kohdunkaulasyöpää ehkäisevän rokotteen, kun olin sellaisessa tutkimusryhmässä mukana, niin sen sai ilmaiseksi. Rokote olisi pitänyt ottaa monessa osassa (ainakin kahdessa) mutta mulla alkoi sen ekan rokotteen jälkeen tuntumaan pää todella oudolta, en osannut sitä oikein silloin selittää, mutta tuntui ikään kuin aivot olisi turvonneet pään sisällä. Ajauduin sitten tietysti lukemaan netistä juttuja tuosta kohdunkaulasyöpä rokotteesta ja luin että siihen oli kuollut tyttöjä ympäri maailmaa, niinpä en sitten suostunut ottamaan sitä toista osaa rokotteesta vaan erosin koko tutkimusryhmästä! Nyt tuli mieleen että liekkö noilla pillereilläkin ollut jotain osuutta siihen outoon tunteeseen päässä, jos se rokote ja pillerit reagoivat yhdessä jotenkin :( No onneksi lopetin pillerit jo muutama vuosi sitten, enää en kyllä koskaan niihin kajoa..
 
sh
[QUOTE="apua";28597849]Meillä tyttö jus kävi terkkarilla ja sai noita pillereitä. Pitää sanoo,et lopettaa ne[/QUOTE]

Kaikkiin pillereihin liittyy tuo veritulppariski, jos tyttö polttaa tupakkaa tai suvussa on ollut veritulppia kannattaa lopettaa, muuten ehkei kannata. Raskauskin kun saattaa aiheuttaa veritulpan...

Pillerit eivät ole mikään autuaaksi tekevä ehkäisy muoto, vaikka niitä jostain syystä tuputetaankin nuorille tytöille. Tasaisemmin hormoneja vapauttavat sopisivat monesti paremmin varsinkin nuorille tytöille (eli siis laastarit/renkaat/kierukat).
 
Ehkäisypillereissä on aina veritulppariski. Kohonneiden paineiden takia lopetin käytön yli kymmenen vuotta sitten. Onkohan noissa tapauksissa ollut mitään tekemistä ylipainon tai kohonneiden maksa-arvojen tai verenpaineen kanssa tai yhteiskäyttö muiden lääkkeiden kanssa? Sitä ei tässä uutisessa kerrota.
 
"apua"
Kaikkiin pillereihin liittyy tuo veritulppariski, jos tyttö polttaa tupakkaa tai suvussa on ollut veritulppia kannattaa lopettaa, muuten ehkei kannata. Raskauskin kun saattaa aiheuttaa veritulpan...

Pillerit eivät ole mikään autuaaksi tekevä ehkäisy muoto, vaikka niitä jostain syystä tuputetaankin nuorille tytöille. Tasaisemmin hormoneja vapauttavat sopisivat monesti paremmin varsinkin nuorille tytöille (eli siis laastarit/renkaat/kierukat).
ei polta mutta isomummonsa kuollut veritulppaan
 
"apua"
Ehkäisypillereissä on aina veritulppariski. Kohonneiden paineiden takia lopetin käytön yli kymmenen vuotta sitten. Onkohan noissa tapauksissa ollut mitään tekemistä ylipainon tai kohonneiden maksa-arvojen tai verenpaineen kanssa tai yhteiskäyttö muiden lääkkeiden kanssa? Sitä ei tässä uutisessa kerrota.
Mä itse en saanut pillereitä raskauden jälkeen ollenkaan kun raskausaikana oli maksa- ja sappiarvot koholla. Pillerit kun kuulemma kuormittaa paljonkin maksaa. Muista en tiedä
 
Teinien äiti
Mulla oli monta vuotta käytössä Yasminelle ja lopetin sen itse noin kuukausi sitten. Se aiheutti mulle kummallisia kipuja jalkoihin (kuulostaa hullulta, mutta tuntui kuin verisuonet olisivat särkeneet), päänsärkyä ja turvonnutta oloa - puhumattakaan kadonneista seksihaluista. Ja olen todella iloinen, että lopetin; jalkojen särky loppui viikon kuluessa, päätä ei ole särkenyt, kauhea makeanhimo on kadonnut ja seksielämäkin maistuu taas.
 
"Sirkkeli"
Mulla tuli parikymppisenä jostain e-pilleristä kauheat jalkakivut. Olivat niin kipeät, että itkin. Ja ihan herkästä en itke. Tulivat parin päivän kuluttua kun aloitin e-pillerit. lopetin pillerit ja kipu läks. Oli vissiin veritulppa aika lähellä... Mutta merkkiä en muista, koska kokeilin monia, ja mikään ei käynyt.
Omalle lapselle en suosittele pillereitä ollenkaan. Saa hoitaa ehkäisynsä jollain muulla.
 
"Entinen Ksantippa S."
Se on samantekevää, miten paljon e-pillereissä on sivuvaikutuksia. Naisethan niitä syövät.

Muistanko väärin, että miesten e-pillerien kehittäminen lopetettiin isolta osin siksi, että lääkeyhtiöiden mukaan miehiä ei kiinnosta hormonitoimintansa sotkeminen.
 
[QUOTE="Entinen Ksantippa S.";28598550]Se on samantekevää, miten paljon e-pillereissä on sivuvaikutuksia. Naisethan niitä syövät.

Muistanko väärin, että miesten e-pillerien kehittäminen lopetettiin isolta osin siksi, että lääkeyhtiöiden mukaan miehiä ei kiinnosta hormonitoimintansa sotkeminen.[/QUOTE]

Ai niinkö se meni.. :whistle: Kyllä ne miehetki taitaa niitä hormooneita vetää.
 
"Entinen Ksantippa S."
Ai niinkö se meni.. :whistle: Kyllä ne miehetki taitaa niitä hormooneita vetää.
Muistelen, että joskus vuosia sitten saatiin kehitettyä prototyyppiasteelle sellainen miesten e-pilleri, joka lopetti siittiöiden tuotannon. Sivuvaikutuksena käyttäjän kivekset kutistuivat kolmanneksen. Tämän havainnon jälkeen pillerin kehitystyö lopetettiin, koska "ei sitä kukaan mies käyttäisi".

Mutta ilmeisesti sukuelimet saavat surkastua hienoja lihaksia tavoitellessa ;)
 
Myrkkyjä kaikki
Itse söin myös Yazia reilu puoli vuotta ja oli juuri nuita jalkakipuja. :/ Puhumattakaan kaikesta muusta. Onneksi lopetin ne viime viikolla. Nyt sain reseptin zoelyihin mutta ei innosta kokeilla niitä.
 
"vieras"
Kolme vuotta olen syönyt Yazeja ja lääkäri kyllä kertoi riskeistä ja suvun verenpainetaudit kartoitettiin. Poltan tupakkaa, välillä vähemmän ja välillä enemmän. Ei mun mielestä mitenkään ihmeellinen uutinen, koska haitat on kuitenkin tiedetty ja elämäntavoilla voi vaikuttaa tulppariskiin muutenkin. Ja olen ollut todella tyytyväinen Yazeihin, ei ole tullut minkäänlaisia painonmuutoksia, mielialanvaihteluita, tiputusvuotoja ja ennen kaikkea vahinkoraskautta :D
 
"vieras"
Mäkin olen syönyt Yazeja, eivät sopineet joten vaihdettiin Yasminelleihin. Seurauksena juurikin noita järkyttäviä jalkakipuja! Muistan itkeneeni, kun puin housuja jalkaan. Nilkkoihin ja sääriin nousi suuria kyhmyjä. Lopetin Yasminellet muutaman kuukauden kärsittyäni, kokeilin pari kertaa uudestaan ja oireet palasivat aina. Pidin noin vuoden taukoja, nyt testissä Qlairat ja toistaiseksi oireita ei ole tullut. Silti pelottaa pillereiden sivuvaikutukset..
 

Yhteistyössä