V
"Vieras"
Vieras
Onko muilla ollut tälläistä ongelmaa? Puhun monesti liian kovalla äänellä, enkä itse huomaa sitä. Mulla on ollut tätä ongelmaa jo lapsena. Muistan vanhempieni monesti tulleen läksyttämään minua, että mun pitäisi olla hiljempaa, vaikka omasta mielestäni puhuin ihan normaalisti. En tiedä mistä tämä johtuu. Mun kuulossa ei pitäisi olla mitään vikaa. Oon miettinyt, että meillä oli lapsena ihan hirveä meteli kotona kokoajan. Oisinko vaan oppinu että jos haluaa tulla kuulluksi niin pakko olla aika hyvä voluumi.
Tiedän että muita ärsyttää tämä paljon ja mulla tulee todella pahamieli kun joku huomauttaa asiasta. Nyt olen vältänyt puhumasta parin päivän ajan. Tuntuu siltä että mun olisi vain parempi olla avaamatta suutani.
Onko olemassa jotain puheterapiaa mistä voisi olla apua? Onko kellään muulla ollut tälläistä ongelmaa?
Tiedän että muita ärsyttää tämä paljon ja mulla tulee todella pahamieli kun joku huomauttaa asiasta. Nyt olen vältänyt puhumasta parin päivän ajan. Tuntuu siltä että mun olisi vain parempi olla avaamatta suutani.
Onko olemassa jotain puheterapiaa mistä voisi olla apua? Onko kellään muulla ollut tälläistä ongelmaa?