Vantaan LÄNSIMÄKI - pikaisia kokemuksia ja mielipiteitä kaivataan!

  • Viestiketjun aloittaja muuuuttaja
  • Ensimmäinen viesti
muuuuttaja
Minulle ja miehelleni tarjottiin vuokralle Vantaan Länsimäestä rivitalohuoneistoa. Katselin googlemapsista, että se "kotikatu" näyttäisi oikein viihtyisältä, luonnonläheiseltä alueelta. Asumme nyt Helsingin puolella, kantakaupunkin liepeillä oikein rauhallisella ja viihtyisällä asuinalueella. Etsimme kuitenkin isompaa asuntoa, ja haluaisimme muuttaa rivitaloon. Nyt tarjoituikin tämä Länsimäen asunto.. Asunnolta on vähän vajaa 2km Mellunmäen metrolle.

Älkää kivittäkö minua, mutta olen aina ollut vähän "asuinalue ennakkoluuloinen". Tiedän, että monet paikat eivät todellakaan ole maineensa veroisia, ja valtaosa asukkaista "juoppojen ja nistin kansoittamilla" alueillakin on mukavaa ja rauhallista. Kuitenkin, annan ennakkoluulojen vähän painaa... Kertokaas nyt, minkälainen alue on Länsimäki? Onko se rauhallinen ja viihtyisä, vai samalla tapaa rauhallinen ja viihtyisä mitä jotkut kokee esim. Kontulan tai Rastilan?
 
Pysy kaukana
Länsimäki on aivan hirveä paikka! Olen asunut yli 20 v sen vieressä Rajakylässä (rauhallinen mukava pientaloalue) ja Länsimäki on aivan hirveä paikka siinä vieressä.
 
"A P"
Okei, kiitos mielipiteestäsi. Taidan olla kanssasi samaa mieltä, googlettelin asiasta ja ei vaikuttanut ihan sellaiselta mitä aluetta itse haemme. Sijannillisestikään se ei ole meille kovin ideaalilla paikalla, joten ehkä jätetään asunto väliin. Olen itse aika "pelkuri" ja en yhtään halua asua alueella missä on vähänkään turvaton olo, ennakkoluulojen tai kokemusten vuoksi. Länsimäki näyttää nyt vähän siltä, että siellä en viihtyisi. Eiköhän siinäkin kuitenkin paljon hyvää ole, ja toivottavasti asuntoon löytyvät alueella viihtyvät asukkaat.
 
"vieras"
Minulle ja miehelleni tarjottiin vuokralle Vantaan Länsimäestä rivitalohuoneistoa. Katselin googlemapsista, että se "kotikatu" näyttäisi oikein viihtyisältä, luonnonläheiseltä alueelta. Asumme nyt Helsingin puolella, kantakaupunkin liepeillä oikein rauhallisella ja viihtyisällä asuinalueella. Etsimme kuitenkin isompaa asuntoa, ja haluaisimme muuttaa rivitaloon. Nyt tarjoituikin tämä Länsimäen asunto.. Asunnolta on vähän vajaa 2km Mellunmäen metrolle.
Länsimäki on täynnä maahanmuuttajia. Enemmän kuin Kontulassa tai Mellunmäessä.
 
ex-Vantaalainen
Asuin siellä kahdeksan vuotta juuri niissä pahamaineisissa kerrostaloissa omistusasunnossa. Länsimäki oli ennen lamaa lintukoto, mutta lama kurjisti tilanteen ja alue muuttui. Neuvoisin teitä välttämään Pallaskeron puolta, mutta tien toisella puolella juurikin lähempänä Rajakylää on ihan ok asua. Metrolle on lyhyt kävelymatka 10 minuuttia.
 
"A P"
[QUOTE="vieras";28528561]Kumma juttu ettei ihanan monikulttuurinen asuinympäristö kiinnosta palstalaisia?[/QUOTE]

Minua ei itseäni maahanmuuttajat naapurissa häiritse, mutta suurin osa maahanmuuttajista asuu edullisissa kaupungin asunnoissa, missä taas "normaalia enemmän syrjääntyneitä, alkoholisteja, huumeidenkäyttäjiä... Isoja kaupunginasunto keskittymiä välttelen tästä syystä.
 
rajislainen
Itse asun juuri tuossa länsimäen vieressä. Länsimäki on rauhottunut paljon siitä mitä se oli esim vuosi sitten. Jotenka tervetuloa...kyllä sitä on pahempiakin paikkoja...
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28528561]Kumma juttu ettei ihanan monikulttuurinen asuinympäristö kiinnosta palstalaisia?[/QUOTE]

Jaa,miksi? Ei palstalla käynti tarkoita, et olisi köyhä ja kipee tai mamuja rakastava.
 
Terveisiä täältä
Länsimäestä kirjoitan. Rivarissa asun, tosin omistus sellaisessa. Ihan huoletta voit vuokrarivariin täällä muuttaa. Päiväsaikaan liikkuessa on ihan turvallista. Yöaikaan on mielestäni ihan sama missä päin pk-seutua kulkee niin voi sattua mitä vaan.
Pari kauppaa, kioski, kirjasto, terveyskeskus ja apteekki täällä on. Koulut melko turvallisen matkan päässä rivitaloasunnoista.
15 vuotta olen täällä asunut ja mitään negatiivista ei ole mulle sattunut ( eikä lapsillenikaan).
Maahanmuuttajia näkyy jonkin verran mutta enemmistö heistä taitaa olla työssäkäyviä virolaisia ja venäläisiä
 
"vieras"
Onpa jännä ketju. Asun Rajakylässä aivan Länsimäen kupeessa. Mä en ole ollenkaan tajunnutkaan että Länsimäkin on noin huonomaineista aluetta. Tosi suuri ylläri jopa mullekin ja asun niin lähellä. On tämä Rajakylä sitten todellinen Lintukoto
 
se pieni ero
[QUOTE="vieras";28530382]Onpa jännä ketju. Asun Rajakylässä aivan Länsimäen kupeessa. Mä en ole ollenkaan tajunnutkaan että Länsimäkin on noin huonomaineista aluetta. Tosi suuri ylläri jopa mullekin ja asun niin lähellä. On tämä Rajakylä sitten todellinen Lintukoto[/QUOTE]

Rajakylässä asuu ihmisiä, Länsimäessä asuu mamuja, juoppoja ja narkkeja...
 
terry hesa
Olen viettänyt lapsuuteni länsimäen maalinauhantien Vantaan kaupungin vuokra-asunnossa, muutettiin H:gin puolelle vähäksi aikaa, ja taas takaisin länsimäkeen jossa asuimme siis yhteensä 3 eri asunnossa, viimeisin asuntomme oli mellunmäen rajamailla ns paremmalla puolen, lyhyt matka metrolle. Noh kokemukseni Länsimäestä vuosilta 80-luvun loppu -2000 luvun alku. (Huom! perustuu siis 13vuoden asumiseen ko kylässä).


Ensin miinukset:

-/? + Todellakin, niinkuin moni täälä kirjoitti, maahanmuuttajat, siihen aikaan enimmäkseen venäläisiä, nykyisin enemmän somaleita kuin silloin kun minä asuin siellä. Mutta mitä sitten? Mulla vain hyviä kokemuksia heistä, paria poikkeusta lukuunottamatta.
- Päihteidenkäyttäjät. Juu näitä tietty löytyy jokapuolelta mutta Länsimäki on tässä oma lukunsa /ts. huonompiosaisten asuinalue. Heissä kylläkin poikkeuksellisen paljon mukavia IHMISIÄ, eivät katso mitä omistat eivätkä arvioi ihmistä senmukaan paljonko pankissa on rahaa, kuten snobit.
- Huonot sos.työntekijät. Suomen korkeimpia huostaanottolukuja 1990-2000... :(
-lukio puuttuu kuten myös amk.




Hyvää:
+ monikulttuurisuus, pikku kylän henki, pihatalkoot.. :)
+ alueen vihreys, paljon puistoja ja lenkkimaastoja !
+ metron läheisyys/ julkiset kulkuyhteydet
(?) + ne muutamat fiksut ihmiset joita olen tavannut vielä poismuuttoni jälkeen, ei taida samat naamat enää vaikuttaa alueella.
+ palvelut on ok tasoa.
+ koulujen läheisyys

muuta hyvää tästä alueesta en keksi, ja todellakaan, kokemuksiini pohjautuen voin rehellisesti sanoa etten ko alueelle enää muuttaisi vaikka maksettaisi.
Lapsuuteni ko lähiö ghetossa viettäneenä, olen tyytyväinen nykyiseen asuinalueeseeni Etelä- Helsingissä meren äärellä ja hyväpalkkaisessa duunissa vakavaraisessa taloudessa eläen, johon harvat Länsimäkeläiset pääsee, vain harvat ja valitut :)

En kuitenkaan halua vaikuttaa siltä, etten Länsimäkeläisistä pidä tai haukkuisin aluetta, tämä on MINUN mielipiteeni ja kokemukseni, mutta jokatapauksessa lapsuuttani tässä ympäristössä pidän todella rikastuttavana, minulla oli paljon kavereita, ja olen nähnyt sen kurjemmankin puolen mitä kaikki ns hyväosaiset ei näe, siinä mielessä voin suositella Länsimäkeä, koska se avartaa ja antaa uusia näköaloja, näkee pohjalla olevat ihmiset esimerkkinä millaiseksi ei halua kasvaa. ALKAA YMMÄRTÄÄ ELÄMÄÄ PAREMMIN !
 
"vieras"
Ensin miinukset:

-/? + Todellakin, niinkuin moni täälä kirjoitti, maahanmuuttajat, siihen aikaan enimmäkseen venäläisiä, nykyisin enemmän somaleita kuin silloin kun minä asuin siellä. Mutta mitä sitten? Mulla vain hyviä kokemuksia heistä, paria poikkeusta lukuunottamatta.
- Päihteidenkäyttäjät. Juu näitä tietty löytyy jokapuolelta mutta Länsimäki on tässä oma lukunsa /ts. huonompiosaisten asuinalue. Heissä kylläkin poikkeuksellisen paljon mukavia IHMISIÄ, eivät katso mitä omistat eivätkä arvioi ihmistä senmukaan paljonko pankissa on rahaa, kuten snobit.
- Huonot sos.työntekijät. Suomen korkeimpia huostaanottolukuja 1990-2000... :(
-lukio puuttuu kuten myös amk.
Huonot sosiaalityöntekijät, koska alueella suuret huostaanottoluvut? Johtuisikohan huostaanotot pikemminkin noista edellä mainitsemistasi seikoista (maahanmuutajien, päihteidenkäyttäjien ja huonompiosaisten suuri määrä) kuin sosiaalityöntekijöiden huonoudesta?
 
Hysteri
Länsimäen omistusrivarissa 9 v. asuneena voin kyllä paikkaa kehua, ihmettelemme kilpaa miksi Rajakylän puolta niin kehutaan, kovasti siellä tuntuu olevan levotonta nykyään. Rajakylän läpi kulkeva Maratontie on lapsille hengenvaarallinen kaahailijoiden takia. Länsimäen puolella pikkukatuja ja päättyviä teitä. Kaikki palvelut lähellä. Kaunista ja ennenkaikkea väljästi rakennettua aluetta kauniin metsän vieressä. Toisin kuin Rajakylässä jossa pienet ja ahtaat tontit ja paljolti vanhaa rakennusta. Meidän yhtiössä on ainakin niin hyvä asua ettei sieltä haluta pois...
 
Hysteri
Rajakylän puolelle tullaan tulevaisuudessa varmaankin rakentamaan kerrostaloja, saa sitten nähdä miten paikkaan suhtaudutaan, alkaako rynnistys tien toiselle RAUHALLISEMMALLE puolelle : )
Kummastusta herättää Rajakylän asuntohinnat, 15 % korotus niihin vaikka kunto olis mitä...
 
ent. rajislainen
Muutimme rajiksesta länsän puolelle omistus rivariin. Ihan hyvä tällä puolen on asua. Samanlaista ehkä hiljaisempaa kuin rajiksessa eikä naapurit kyttää tekemisisäsi.
 

Yhteistyössä