Saako teidän kissat hyppiä pöydille?

  • Viestiketjun aloittaja crazy_cat_lady
  • Ensimmäinen viesti
crazy_cat_lady
Av-puolella oli keskusteltu tästä Pipsan uudesta kissasta ja miten pipsa antaa sen kissan hyppiä ruokapöydillä ja tasoilla. Kauhea haloo jostain epähygieniasta. Meilläkin kissa hyppii pöydille mutta silloin kun syömme ruokaa, osaa kissa pysytellä muualla. Entä onko teillä otettu rikkoutuvat tavarat pois, menty kissan ehdoilla? Tuota en Pipsan kommenteissa oikein ymmärrä. Kyllä kissa osaa väistää tavaroita ja kun siellä on vain se yksi kissa. Kahden koheltaessa tavarat voisivatkin lennellä. Että ollaankohan tuolla Pipsan luona vähän turhan varovaisia? Suloinen kissa on. Tietääkö joku minkä rotuinen kun ei missään tekstissä lukenut enkä jaksa noita kommentteja käydä läpi.


Värikäs Elämäni: Siiri
 
"näin meillä"
Kyllä saavat. Sitä kautta ne saavat lisätilaa. Ihana katsella noita notkeita kisuleita. Ruoka-aikaan eivät saa hyppiä, mutta eivät edes yritä. Hygienia ei mua hirvitä yhtään, vettä riittää pöydän putsaukseen ja rätti on sitä varten jos edes tarvitaan. Olen se kirjoittaja, joka sinne AV:lle kertoi, että pikkukoiranikin hyppii pöydälle. Se on saanut kissoilta oppia, ja on aika ketterä kyllä. Koiran hyppimistä mä varon turvallisuussyistä, mutta en panikoidu jos se pöydällä on.
 
"vieras"
Saa. Meillä siksi että pääsee yli-innokkaan koiran ulottumattomiin ja kissan ruoatkin on samaisesta syystä tiskipöydällä. Ja onhan se kiva kissastakin kurkkia ikkunoista.
 
"vieras"
Saa, se yleensä maata lötköttää siinä aina kun juon aamukahvia ja luen lehteä. Muttei saa tulla silloin pöydälle, kun meillä on vieraita. Se on sitäpaitsi sisäkissa, madotettu ja rokotettu eikä pyydystele pihalla hiiriä.
 
"yyhoo"
Ruokapöytä on meilläkin sellanen "pyhä" paikka, johon kissalla ei ole asiaa - ei meidän syödessä, eikä muulloinkaan. Mutta esim ikkunan edessä olevalle sivutasolle saa mennä maailman menoa ihmettelemään. Vaikka mistä minä tiedän, missä se täällä kulkee, kun töissä olen... Ja mun työpöytä vasta ihana paikka on... :D
 
"noo"
Siis tuohon pipsaan mitenkään liityen. Mutta mua kyllä ärsyttää jos kissat hyppii pöyville seki on ihan sama onko ruoka-aika vai ei tarttuuhan siitä kissan pyllystä tai tassuista kaikki mahdollinen sinne pöydälle muulloinkin. Enkä ole nähny että joku olis pyyhkiny pöydän ennen ruokailua...
 
"vieras"
[QUOTE="noo";28521801]Siis tuohon pipsaan mitenkään liityen. Mutta mua kyllä ärsyttää jos kissat hyppii pöyville seki on ihan sama onko ruoka-aika vai ei tarttuuhan siitä kissan pyllystä tai tassuista kaikki mahdollinen sinne pöydälle muulloinkin. Enkä ole nähny että joku olis pyyhkiny pöydän ennen ruokailua...[/QUOTE]

Me ainakin käytetään lautasia.
 
vieras.
Ei saa hyppiä ruokapöydälle, paitsi korkeintaan jos menevät sitä kautta ikkunan laudalle. Silloinkin hyppäävät siitä ihan ikkunalaudan vierestä, ei vaelleta pöydän halki sinne. Muillekaan keittiön tasoille ei ole asiaa. Olkkarissa saavat olla kirjahyllyssäkin ja ulkona on kyllä tilaa tarpeeksi. Osittain sen takia ei pöydille ole asiaa, toinen on ettei levittele karvojaan ihan joka paikkaan. Makkareihin on myös kielto noilla juurikin karvojen leviämisen takia, kun mies on lievästi allerginen kuitenkin.
 
kfkfkf harmaana
Saa hyppiä. Jos kissalta kieltää pöydälle hyppimisen, se uskoo kieltoa niin kauan kun olet kotona. Heti kun asunto on tyhjä, se menee aivan satavarmasti sinne pöydälle. Kissa tekee mitä kissa haluaa tehdä.
 
"noo"
[QUOTE="vieras";28521825]Me ainakin käytetään lautasia.[/QUOTE]

Niin, mutta ainakin monesti (tai ainakin mun tuntemissa kissa paikoissa) pelkästi kahvittelussa ei ole mitään pullalautasia eikä välttämättä ruokailussakaan niiden leivän laskemiseen pöydälle.
 
[QUOTE="noo";28521842]Niin, mutta ainakin monesti (tai ainakin mun tuntemissa kissa paikoissa) pelkästi kahvittelussa ei ole mitään pullalautasia eikä välttämättä ruokailussakaan niiden leivän laskemiseen pöydälle.[/QUOTE]

Meillä kanssa käytetään lautasia, samoin mun äiti ja kaveri käyttää :)
 
"Vieras"
Saavat hyppiä muille pöydille ja tasoille, mutta keittiössä ruokapöydälle ja tiski- ym pöydille ei. Siis keittiön lipastolle ja kaikkien muiden huoneiden pöydille saavat.

Toinen oppi hyvin nopeasti, toisen kanssa jankattiin kauan ja hartaudella (ja luulen, että voi vieläkin hypätä jos ei olla kotona, toisaalta silloin siellä ei ole mitään elintarvikkeitakaan)
 
kfkfkf
Meillä on itseasiassa parhaillaan kaks kissaa keittiön pöydällä syömässä miehen jätöksiä lautaselta :D Siinähän syövät, silloin kun syödään, ei kukaan kissat tule pöydälle, ei niitä kukaan kiellä mut ehkä ne hiffaa ihan ite ettei kannata :D
 
"Juu"
Se on kyllä ihan sama, kieltääkö kissalta jotakin. Kissa tekee mitä haluaa heti kun selkänsä kääntää.
Usein kyllä koirakin. Meillä koiralta on kielletty sohville ja sängyille meneminen, eikä se ikinä menekään jos joku on näkemässä.

Siltikin, usein kun tullaan kotiin koira mönkii unisena vastaan eteisessä ja venyttelee tyytyväisenä. "Moi, mä tässä heräilin just, hohhoijaa omasta petistä" ja menee muka takaisin omaan petiinsä tervehtimisen jälkeen.
Silti vaan, ihmisten sängyssä tai sohvalla on lämmin myllätty kohta, josta se on juuri poistunut :D
 

Yhteistyössä