Mitä sinun tenavasi tekevät parhaillaan?

• Viestiketjun aloittaja "äiree"
  • Ensimmäinen viesti
minä,
[QUOTE="äiree";28520906]Meillä on tenava hirmuisen levoton ( ei ole ottanut ADHD-lääkettään ) ja kinuaa / mankuu / jankkaa jotain ihan turhan päiviäisiä juttuja. Olen yrittänyt komentaa, että mene siitä pihalle energiaa purkamaan, mutta ei. Äsken hän hipsi sänkyynsä kirjoja lukemaan. Muuten hän ollut kuin ns. pieni pyörremyrsky.

Välillä tuntuu, niin huh huh-meiningiltä nämä viikonloput ja pian tässä alkaakin jo kesäloma. Sitten tätä menoa / meininkiä on katseltava koko kesä, kunnes elokuussa jälleen koulut alkavat.

Pitää kyllä keksiä kaikenlaista tekemistä lapselle kesällä, ettei päivät mene tämmöisiksi levottomiksi hulinapäiviksi.[/QUOTE]
Sama vaiva tuollakin kaverilla :)
Ty Pennington – Wikipedia

"vieras"
Kannattaiskohan pitää se lääkitys säännöllisenä/ antaa ne ADHD-lääkkeet?? Jos kerta meno on yhtä hulinaa??
Meillä vanhemmat (11-v) huitelee jossain ulkona ja kuopus (5-v) leikkii omassa pihassa. Kohta lähdetään koko porukka istuttamaan perunoita.

bum
Poika pelaa ja kaksi tyttöäkin taitaa pelata, ainakin sellaisia ääni kuuluu "tenavien" huoneista. Kaksi lasta on Japanissa eikä aavistustakaan, mitä siellä tekevät. Laulavat varmaan karaokea.

"joo"
1 siivoaa huonettaan, 2 ja 3 rakentaa venettä leikkimökissä, 4 ja 5 isänsä mukana töissä, 6 päiväunilla, 7 vieressä sängyllä leikkimässä ja 8 möyryää mahassa.

oho
[QUOTE="joo";28521429]1 siivoaa huonettaan, 2 ja 3 rakentaa venettä leikkimökissä, 4 ja 5 isänsä mukana töissä, 6 päiväunilla, 7 vieressä sängyllä leikkimässä ja 8 möyryää mahassa.[/QUOTE]

Herrajjumala, miten monta lasta! En jaksanut edes laskea.

"Vieras"
Tuossa ne leikkivät, isompi ajaa plaston mopolla terassia ympäri, pienempi kulkee isän ja ruohonleikkurin perässä. Mun tehtävä on istua terassilla ja pysäyttää esikoinen joka kierroksella olemalla "poliisi".

njaa
3vee korjaa autoa isän kans. yrittävät saada selvää, mitä se oikein käännöksen aikana kiihdyttäessä vinkuu. eiköhän se taas vetonivel ole, edellisessä ne oli aina sökönä. mie lähden komentamaan miniponia seuraavaksi, että oppii pitämään käskystä turpansa kii.

Yhteistyössä