Halpoja ruokia joissa paljon proteiinia - mahdoton yhtälö?

  • Viestiketjun aloittaja "Jenis"
  • Ensimmäinen viesti
"Jenis"
Eli tämmönen pähkinä tälle kuukaudelle - päätettiin jo aiemmin että kokeillaan ns. nuukuuskuukautta miehen kanssa, mä aloin tehdä osittaista työaikaa ja menoja pitäis vähän tarkistella. Haluaisin siis testata, mikä on minimimäärä millä tää porukka (2+3, ei eläimiä) saadaan ruokittua - mutta ruuassa pitäis olla paljon proteiinia, koska mies treenaa aika paljon. Ehdotuksia?

Esikoinen syö koulussa yhden ruuan ja mies töissä, 2 lasta syö päiväkodissa lounaan ja välipalan. Mulla on itsellä vaihtelevasti eväät tai lounasruokala käytössä.
 
hmmmm
kananmuna, pavut, maitotuotteet, liha, soija, kala, raejuusto, näissä nyt ainakin on proteiineja paljon :)

halpoja ruokia:
erilaiset keitot
pinaattiletut
laatikot
kaaliruuat
leivo paljon itse leipiä, pullia yms.
puuroa iltapalalle lisukkeena vaikka hilloa,marjoja
kiisselit hyviä välipaloja
 
t u
Sanoinki ton munakkaan jo ennen sua.

Mut pitää muistaa et liikaa kananmunaa=Liikaa kolestrolia?? Ainakin näin joskus väitettiin...??
Tuo kolesterolijuttukin on vähän niin ja näin. Kuulemma maksa tuottaa kolesterolia enemmän, jos sitä ei ruoasta saa ja jos saa ruoasta, niin sitten tuottaa vähemmän. No otapa niistä selvää.

Ap:nä googlaisin netistä proteiinin lähteet ja siitä sitten edullisimpia hankkimaan.
 
"vieras"
No lihat ja muna tietysti, osta alesta pakkaseen. Pavut, linssit, siemenet, pähkinät, kaurahiutaleissakin/täysjyvä on kohtuullisen hyvin, ja nokkosta nyt keräämään ja sitä lisäät kastikkeisiin ja puuroihin =)
 
"Jenis"
Kiitos! Jouduin poistumaan hetkeksi koneelta ja tulin nyt vasta kommentoimaan :)

Kaipaisin siis nimenomaan ruokaohjeita, finelistä tosiaan näkee missä sitä prodea eniten on. Kellään mitään luottoreseptejä?

Yks vaihtoehto ois tietty miehelle noi prodejuomat erikseen, mutta ne on aika tyyriitä.
 
vierailija
Meillä kokataan lasten tarpeisiin ei miehen. Miehesi voi ostaa proteiinijauhetta treeneihinsä. Älytöntä mieheltä pakottaa muu perhe syömään halpaa ja proteiinipitoista vaan kun hän sen tarvii kun treenaa.

Terv. Treenaaja
 
vierailija
Lisäys äskeiseen.. Paras säästökeino on että miehesi lopettaa kalliit salimaksut ja ostaa puntit kotiin. Sillä säästää vuodessa jo satoja euroja. Miksi pitää tinkiä lasten ruoasta?
 

Yhteistyössä