Clomittaret 2013

Anteeksi vuodatus, mutta on niin paha mieli :(

Eilen hieman tuhrua ja tänään aamulla puhdas nega, eli toivo taas hiipuu tältä kierrolta.
Positiivista toki se, että tuhruilun alku varmisti sen, että luomuovis tapahtui. Mutta se ei kauheesti lohduta kun laskin tuossa juuri, että tämä oli todistetusti 9. ovulaatio reilun vuoden sisään. Joka kerta ajoitus on ollut vähintäänkin kohdillaan ja kolme inssiäkin takana. Tätä ennen reilu vuosi yritystä ilman tikuttelua, en tiedä kuinka monta "mahdollisuutta" siis kaiken kaikkiaan on ollut. Kertaakaan ei ole tullut testeihin haamun haamua, eli mitään yritystä edes hedelmöittymiselle ja kiinnittymiselle ei ilmeisesti ole ollut :(. Aina vaan jaksaa nostatella toiveet korkeelle, että voi sitten taas romahtaa alas. Alkaa vaikuttaa siltä, ettei oviksetkaan pelasta mua, nyt on toistoja jo niin monta ollut eikä mitäön tulosta. Miehellä tavara priimaa ja ajoitukset tosiaan kohdillaan eli kaipa mun tuotokseni vaan on niin kuraa ettei siitä ole mihinkään :( alan tosissani pelkäämään etten oikeasti saa ikinä tuhisijaa syliini :'(

Parempaa vappua teille <3
Anteeksi kun näin tuppaudun, mutta olen välillä käynyt täällä lukemassa kokemuksistanne, kun itselläni ensi kierrossa otetaan clomifenit käyttöön.
Kirjoituksestasi tuli mieleen, että onhan keliakia ja kilpirauhasen häiriöt suljettu pois? Itseltäni löytyi molemmat, jotka varmasti haitanneet raskaaksi tuloa :(
 
Neppu vielä tätäkin kautta isot isot onnittelut :heart: kyllä sä oot nii plussan ansainnut :) ja tuohan se sun plussa mulle ja skorpparille toiveita ivfn onnistumisesta :)
älä yhtää epäile tulosta, viiva on niin vaha et se on positiivinen. mut jos vaikka sä kävisit ostaa digi testin nii ei tarvi arvailla mitään ku siihen tulee:RASKAANA :) jäikö tillä jotain pakkaseen?

skorppari kiitos:heart: samoja ajatuksia käynyt läpi. ja kuitenkaan ku ei ole kun ne kolme yritystä (+passit) mitä tehään julkisella ja sit sen jälkeen yksityisellä ei saa ollenkaan kelakorvausta et tulee yritykset niin kalliiksi ettei meillä ainakaan ole varaa niihin.
 
  • Tykkää
Reactions: Neppu_
Hanzku: Kiitos vielä täältäkin! Viestisi kyllä helpottivat mun ahdistusta... <3 Mutta eikai digi voi näyttää vielä pp11?!? Tai mikään muukaan kuin noi herkät? No, perjantaina viimeistään.
Meillä jäi pakkaseen kaksi huurunenukkia.

Skorppari: Kai se voi näyttää noinkin vahvasti virheellisesti. :(
Mut kiitos nyt onnitteluista kuitenkin... Saat sit perua onnittelut, jos on aihetta.

Ivf:stä: Mäkin ajattelin aluksi noin, että kun ne on tehty niin mitään toivoa ei ole. En tiedä, kuinka paljon olet lukenut. Mutta mun silmiä on avannut paaljon ihmisten kirjoitukset ja muutenkin tieto. Jos ensimmäiset ivf:t ei toimi, niin niihin voi lisätä tuhottomasti (no, aika paljon) kaikenlaisia lisäjuttuja. On alkioliimat, alkionkuoren avaukset, jatkoviljelyt, lisälääkitykset kiinnittymiseen, lyhyet ja pitkät kaavat (toiset sopii toisille) ja moni on saanut plussan kun lääkkeitä on vaihdeltu. Ja lääkärikin sanoi meille, että kaikki 3 ivf:ää pitää ajatella "yhtenä hoitona" joista yksi tärppää. Ei suinkaan välttämättä ensimmäinen tai toinenkaan. Paitsi EHKÄ täällä...
Mutta, kyllä muakin pelotti. Jos joskus tarviit Skoppari tai Hanzku, tsemppiä tai kokemusta asiaan niin täältä tulee <3 (Ja noi ivf-foorumitkin on tosi kivoja)

NiQ: Millainen se sun virheellinen plussa oli? Vahva vai heikko?
 
Hyd: Kiitos kiitoskiitos murunen!!! <3
Ja Hanzkullekin kiitos digi-tiedotuksesta!

Eikä niin aikaseen voi tehä, no mähän lähen ostaa digiä jo tänään!!! Varasin jo apteekista =D

Uskaltaakohan sitä enää tänään tehdä vai odottelisko huomisaamuun?
 
  • Tykkää
Reactions: Hydrangea
Neppu oon niin onnellinen että aloin itkeen:) Onnea!!!

skorpparille ja hanzkulle isot halaukset, se haikara sais joo todellakin päivittää
navigaattorinsa!!!!!!! ja voi kun ne viivat vielä ilmestyisivät:/
Toivottavasti luomuoviksia ilmaantuisi myös lisää.
skorppari, en osaa sanoa mitään mutta älä syytä ittees:( Mä uskon että se teiän pikkuisen
tuhisijan
munasolu siellä odottaa ja jossain vaiheessa (tpivottavasti pian pian pian)on sen vuoro ja
sä saat sen syliin ja se pääsee sun täydelliseen syliin.

Vapuntoivotukset myös kaikille!
 
Neppu, mä oon kyllä niin innoissani sun puolesta! :heart: Tää on niin mahtava juttu! Niin pitkän ja kivikkoisen tien ootte joutunut jo kulkeen, että oikeeseen osoitteeseen meni kyllä huhtikuun plussatilin avaus. Mä kyllä pystyn vielä odottamaan tän uutisen voimalla. :) Jos tänään vielä haluat testata, niin ehkä voisit tehdä apteekin oman. Se on luotettava. Mutta ei kannata pelästyä, jos siihen tulee hailakampi viiva, koska se ei kuulemma näytä kovin vahvaa viivaa aluksi. :)
 
Voi Luna kulta!! <3 Älä itke! Tää on iloinen asia ;)
Nojoo, mäkin aloin pillittää kun luin sun viestin.

Hyd: Tänks. Mäkin ehkä hätähousuilen kanssa... Ostan tuplapaketin. Toinen tänään illalla ja toinen aamulla.

Nyt mun huoli väärästä tuloksesta on niiin paljon helpottanut. Ootte kyllä maailman paras tuki! <3

Skorpparille ja Hanzkulle vielä: Jos tämä mun plussa on todellinen, niin toivottavasti (niinkuin Hanzku sanoi) se luo toivoa teille ivf:n suhteen MIKÄLI edes sinne asti tarvitsee mennä! <3
Tuntuu vähän pahalta täällä hehkutella omia mahdollisia plussia, kun tasan tiedän kuinka pahalta teistä tuntuu. :(

Ainiin, meinasi tämän häsellyksen keskellä unohtua,
Hyvää vappua kaikille ihanille clomittareille! <3

... ja kiitos vielä. (,:
 
Luna kiitos! Nyyhkin täällä toimistossa, kuinka lohduttavia sanoja :heart:

Älä neppu missään tapauksessa pode morkkista hehkutuksesta! Sä saat ja sun KUULUU hehkuttaa!! Olen aidosti todella onnellinen sun puolesta ja olet todella plussasi ansainnut :heart: ainakin mun mielestä täällä saa hehkuttaa onnensa yhtälailla kuin purkaa pettymyksensä. Ja tottakai sun ivf:n onnistuminen luo uskoa itsellekin! Nauti onnestasi ilman minkäänlaisia omantunnontuskia!!

Toiveikas kilppariarvot mulla on joskus katottu ja ne oli ok, keliakia ei ole noussut esiin hoidoissa.. Ei ole sen suuntaisia oireita, oireiliko keliakia sulla jotenkin? Ja mukaan vaan keskusteluihin! Tää on ihan paras tukipaikka, kuten olet ehkä jo huomannut. :)
 
Tuhannesti onnea Neppu! :heart: Tuo on niin selvä plussa, että ei kyllä mitään epäilystä! Kunhan pystyt pidättelemään vähintään 2h (mieluiten 4h), niin testin voi tehdä ihan mihin aikaan vaan! Ja koska tuo on niin selvä, niin ei epäilystä, etteikö digi tai apteekin oma kertoisi sulle samaa jo tänään!
Oij, onnea paljon! Aivan ihanaa! Hymyilen koko vapun, kun mietin, että tänne tuli niiin ihania uutisia Nepulta!!! Paljon onnea!

Ihanaa vappua teille kaikille ja paljon tsemppihaleja niille, kenellä tämä kierto ei vielä tuonut sitä parasta lopputulosta!
 
  • Tykkää
Reactions: Hydrangea
Neppu isot onnittelut, plussan olet ansainnut :) Selvältä kyllä testi näytti!


ON:Tänään oli folliultra ja aika huonot näkymät: vasemmalla puolella näkyi 10mm+8mm follit, jotka mahdollisesti ovat johtofolleja. Lääkäri kuitenkin uskoi, että ne voivat vielä kehittyä hyvin. Kahdun limakalvon paksuus oli myös surkea 4mm, mutta toivottavasti vielä paksuuntuisi. Ovulaatiotestit aloitan vasta kp 15, lääkärin ohjeen mukaan. Seuraavassa kierrossa mennään entisella 1tbl/pvä, jossa vaarana on useiden follikkeleiden samanaikainen kypsyminen. Lyhyeen lutikseen ei kommentoitnut muuta kuin, että vuoto oli merkki tapahtuneesta oviksesta. Täytyy yrittää tämä kierto olla miettimättä, ovis tulee jos on tullakseen ja jos ei tule, niin aloitan taas loppukierrosta terot. Suunniteltiin lääkärin kanssa, että 4 kiertoa menis clomi-avusteisesti ja sitten aletaan tekemään lähetettä julkiselle.

Hyvää Vappua Clomittaret!

Tämä likka viettää Vapun vapaalla ja valmiit, itse tehdyt, simat odottaa jääkaapissa :D
 
Toiveikas kilppariarvot mulla on joskus katottu ja ne oli ok, keliakia ei ole noussut esiin hoidoissa.. Ei ole sen suuntaisia oireita, oireiliko keliakia sulla jotenkin? Ja mukaan vaan keskusteluihin! Tää on ihan paras tukipaikka, kuten olet ehkä jo huomannut. :)
Sattuisitko muistamaan arvojasi? :) Tuohon keliakiaan liittyen oireita olivat närästys/ polte oikein vehnäisen, esim. kampanisun syönnin jälkeen, ja vatsan turvotus/ ilmavaivat esim. pastan syönnin jälkeen. Ostin apteekista keliakiatestin, jonka voi tehdä kotona, siihen tuli hailakka viiva :( Mutta se kun voi olla niin salamyhkäinen, että osalla ei ole ollenkaan oireita ja voi silti olla keliakia :( Ja aiheuttaa lapsettomuutta :(

Täällä on kyllä tosiaan mahtava, tosiaan tukeva ja tsemppaava porukka! :)
 
Toiveikas katsoin hoitotietoja: mulla on labroissa ollut S-Tyreotropiini 1.5mU/l, joka näköjään on normaali. Keliakiatestin voisinkin tehdä huvikseen, vaikkei oireita olekaan jos se kerran onnistuu kotitestillä hyvin. Saapahan tehdä vaihteeksi jonkun muunkin testin kuin ovis- ja raskaustestejä :D luulen kyllä ettei mun kohdalla ole kyse siitä, kun aina olen syönyt kaikkea eikä mikään aiheuta oireita. Luulen ( ja toivon) että mun ongelmani on "vain" tuo pco, joka häiritsee ovulointia ja ilmeisesti sabotoi munasolujen laatuakin, vaikka ovulaatio tulisikin :(
 
Toiveikas katsoin hoitotietoja: mulla on labroissa ollut S-Tyreotropiini 1.5mU/l, joka näköjään on normaali. Keliakiatestin voisinkin tehdä huvikseen, vaikkei oireita olekaan jos se kerran onnistuu kotitestillä hyvin. Saapahan tehdä vaihteeksi jonkun muunkin testin kuin ovis- ja raskaustestejä :D luulen kyllä ettei mun kohdalla ole kyse siitä, kun aina olen syönyt kaikkea eikä mikään aiheuta oireita. Luulen ( ja toivon) että mun ongelmani on "vain" tuo pco, joka häiritsee ovulointia ja ilmeisesti sabotoi munasolujen laatuakin, vaikka ovulaatio tulisikin :(
Näkyikö labroissa S-T4V-arvoa? Minulla ollut myös S-TSH ihan "normi", mutta tuo T4V olikin aivan alarajassa : / Olo on kyllä kovasti kohentunut lääkityksen myötä :)
Sanoinkin miehelle, omaa testiä tehdessäni, että aina kun niitä viivoja niin toivoo, niin nyt ei tarvitsisi todellakaan tulla :D Jännäämistä sekin omalla tavallaan :D Onko kukaan ehdotellut metforminia PCO:hon?
 
Neppu ONNEA!!!! Näin se menee: vaikeuksien kautta voittoon! Ihan mahtavaa! Tiedän tunteen kun on kolmatta vuotta toivonut nyyttiä ja
lukuisten pettymysten jälkeen saa ne kaksi viivaa ja sydämen tykytyksiä onnesta <3

Kaikille hyvää vappua ja keväisiä
Plussatuulia!!! :)
 
miss_piggy
Moikka naiset!

Ite liityn tänne sitten varmaan ensi kierrosta, jos ei nyt tärppää (dpo 10). Tänään kävin lapsettomuuslääkärillä joka antoi clomit puoleksi vuodeksi ja oli sitä mieltä että teroja mun ei edes kannata syödä kuten itekin oon sanonut. Jos menkat ei tuu clomien kanssa, niin sitten nostetaan kaiketi annostusta :) Ultrasi ja sanoi että jos en raskaana ole niin uuden kierron pitäis alkaa parin viikon sisällä. Folliultrista ei puhunut mitään, eli ei ilmeisesti oo tarpeen. Jos raskaus ei ala clomeillakaan ni sit jatkohoitoihin. Ja prolaktiini-kokeet kutsuu myös sitte kp 4.
 
Heipähei, ja suurensuuret onnittelut Nepulle! <3 Kyllä tuo minustakin aivan selvältä plussalta näyttää!

Mun edellinen päivitys on näköjään unohtunut päivittää listaan, nyt on siis meneillään kp 3. Täällä ollaan nyt vihdoinkin "virallisesti" clomittaria - ensimmäinen tabu napattu tänään! Niitä kuuluisia sivuoireita tässä nyt odottelen, että tuleeko mitään vai ei. :) Varasin jo ajan folliultraankin ensi viikolle, kp 10:lle.

Tuntuu aivan uskomattomalta kuuden vuoden tjottailun jälkeen päästä aloittamaan lääkitys ja ehkäpä vihdoinkin olla askeleen lähempänä raskautumista. Meillä on elämäntilanteet vaihdelleet tosi paljon tämän meidän yrityksen aikana ja lapsettomuushoidot on aloitettu kaksi kertaa aiemmin, mutta kummallakaan kerralla ei lääkehoitoa aloitettu. Toiveet on todella korkealla vaikka koko ajan yritän itselle muistuttaa että on hyvin pieni todennäköisyys että heti ensimmäisellä tai toisellakaan kierrolla tärppäisi ja voi olla, ettei pelkät clomit riitäkään... Mutta kuitenkin edes jotain avustusta tähän ongelmaan ollaan saatu.

Meidänkin ystäväpiirissä on pienokaisia syntynyt tässä vuosien varrella ja kyllähän se aina ainakin hetken kirpaisee, samoin aina kaupungilla vastaan tulevat isovatsaiset odottajat/ pientä vastasyntynyttä vaunuissa työntelevät tuoreet äidit aiheuttavat hetkellisen kateuden tai haikeuden tunteen.. *huokaus* mutta toivotaan, että itsekin olisi joskus taas samassa tilanteessa (ja mahdollisimman pian kiitoooooos :LOL: ).
 

Yhteistyössä