Stressaava suhde mieheen, joka on julkisuudessa..

  • Viestiketjun aloittaja Vainoharhainen
  • Ensimmäinen viesti
Vainoharhainen
Olen jo jonkin aikaa tapaillut erästä miestä, jolla on ero vielä vähän kesken. Mies on perheellinen ja ollut vaimonsa kanssa jo pitkään yhdessä, suhteessa on mennyt huonosti jo jonkin aikaa. Tapasimme sattumalta yhteisen tuttavamme illanistujaisissa ja tutuistumme nopeasti toisiimme. Tiesin miehen kuitenkin (tai siis luulin) olevan naimisissa, joten en antanut illan mennä pidemmälle. Törmäsimme kuitenkin jo seuraavalla viikolla kaupungilla ja mies pyysi numeroani. Noin kuukauden ajan soittelimme silloin tällöin ja tekstailimme, kunnes sovimme että hän tulee luokseni syömään. Ja tällä illallisella mies sitten kertoi, että hänen avioliittonsa on ohitse ja että hän haluaisi nähdä minua useamminkin. Tästä illasta juttumme kehittyikin nopeasti suhteeksi.

Miehen ero on vielä kesken ja näemme enimmäkseen minun luonani, sillä miehen entinen vaimo on vielä rakastunut tähän mieheen, emmekä tahdo että hän pahoittaa mieltään. Emme myöskään tahdo sotkea miehen jälkikasvua tähän, sillä tämä soppa on täysin aikuisten keittämä. Ero on kuitenkin vireillä ja tiedän, ettei minua tässä suhteessa huijata, olemme siis yhdessä vaan emme julkisesti.

Koska tässä tulee se mutta, mikä minua asiassa eniten kauhistuttaa. Mies on julkisuuden henkilö, eikä hänen eronsa ole vielä ns. julkista tietoa. Olen vainoharhainen, missä ikinä tapaammekaan, tuntuu siltä että kaikki tuijottavat. Emme näytä suhdettamme ulospäin, koska meistä kumpikaan ei vielä niin halua. Vaikka mies ei mikään "lööppijulkkis" olekkaan, minua silti pelottaa se, että jos/kun avioerosta uutisoidaan, vedetään minutkin väkisin tähän mukaan. Ystäväni tietävät toki suhteestani, mutta en silti halua olla koko kansan tiedossa avionrikkojana.. Vaikka tilanne ei ole siis mennyt niin, että olisin suhdetta tuhonnut, se vain helposti voi kääntyä siihen.

Rakastan miestä oikeasti, olemme pitäneet yhtä jo useamman kuukauden ja haluaisin olla huolettomasti onnellinen. Nyt kuitenkin ehkä jopa turha hermoilu syö suhdettani mieheen, sekä omaa mielenterveyttäni.

Onko kukaan ollut vastaavassa tilanteessa? Miten tämän "pelon" kanssa oppii elämään? Olen jopa miettinyt vainoharhaisuuksissani koko suhteen torppaamista, kun niin pelottaa nämä kaikki naurettaviltakin kuulostavat riskit.
 
LLeona Y hrm
Ero tulossa, vaimo on edelleen rakastunut, eli mies on töpännyt.
Mikä sinua eniten pelottaa? Mä sanoisin, että jos ajatus julkisuudesta noin hirvittää, niin suhde julkisuudessa olevaan ei ehkä kovin sujuvasti onnistu.
 
Vainoharhainen
Voin tässä tilanteessa vain luottaa miehen sanaan, jotkut voivat pitää sitä naiivina ja typeränä, mutta tunnen miehen ja olen varma hänen tunteistaan.

Ei julkisuus pelota, eikä minua nyt ole mitään syytä julkisuuteen muuten nostaakkaan, mutta pelkään erosta aiheutuvaa kohua ja sen jälkimaininkeja. Pelkään eniten sitä, että minusta tehdään syyllinen, sillä kyllähän julkisuudessa aina ihmisiä riepotellaan ilman syytäkin. En haluaisi joutua sellaiseen myllytykseen.
 
Leona Y hrm
Voin tässä tilanteessa vain luottaa miehen sanaan, jotkut voivat pitää sitä naiivina ja typeränä, mutta tunnen miehen ja olen varma hänen tunteistaan.

Ei julkisuus pelota, eikä minua nyt ole mitään syytä julkisuuteen muuten nostaakkaan, mutta pelkään erosta aiheutuvaa kohua ja sen jälkimaininkeja. Pelkään eniten sitä, että minusta tehdään syyllinen, sillä kyllähän julkisuudessa aina ihmisiä riepotellaan ilman syytäkin. En haluaisi joutua sellaiseen myllytykseen.
Montako vaihtoehtoa sä näet? :) Voi hyvinkin olla, että kukaan ei ole sinusta kiinnostunut eikä mitään juttua tule. Kaikki riippuu pitkälti miehesi suhteesta julkisuuteen. Historia ennustaa tulevaa.
 
"hilla"
no vaikka mies on kertonut että avioliitto on ohi, niin tosiasia on että olet todennäköisesti ollut osasyy siihen kuitenkin,miehet vaan puhuu paskaa.

jokatapauksessa avioliitto ei ole ohi ennnenkuin harkinta-aika on kulunut! minusta olisi oikein mukavaa että vanha avioliittolaki olis voimissa niin saisitte sitte édes vähän ansionne mukaan.

pps.ehkä minunkin mies kusettaa naisia tällä hetkellä noin, ollaan oltu 4kk asumuserossa, vaan harkinta-aika ei ole alkanutkaan koska koko avioerohakemusta ei ole täytetty!

lapsethan tuohon soppaan joutuu kuitenkin mukaan ja toivottavasti sä myös!
 
"hilla"
jokatapauksessa jos mies hyppää suhteesta heti toiseen,niin eipä siinä jää eron käsittelyyn aikaa! en siis huolisi itse sellaista miestä.mutta kukin tyylillään.
 
Vainoharhainen
Miehen ja hänen entisensä suhde on vielä vähän solmussa, kun naisen on vaikea laskea miehestä irti. Ymmärrän sen toki perheen takia, mutta nainen on nyt muutenkin osoittautunut hieman riippuvaiseksi tästä miehestä.

Avioero ei ole vielä vireillä, mutta mies käy enää harvoin yhteisessä kodissa, on usein luonani, töissä tai kavereillaan. Avioerohakemus on kuitenkin tarkoitus laittaa menemään lähiaikoina, heti kun nainen hyväksyy tilanteen paremmin. Tämä nainen kuitenkin tietää, että ero on käytännössä jo tapahtunut.
 
"vieras"
Miehen ja hänen entisensä suhde on vielä vähän solmussa, kun naisen on vaikea laskea miehestä irti. Ymmärrän sen toki perheen takia, mutta nainen on nyt muutenkin osoittautunut hieman riippuvaiseksi tästä miehestä.

Avioero ei ole vielä vireillä, mutta mies käy enää harvoin yhteisessä kodissa, on usein luonani, töissä tai kavereillaan. Avioerohakemus on kuitenkin tarkoitus laittaa menemään lähiaikoina, heti kun nainen hyväksyy tilanteen paremmin. Tämä nainen kuitenkin tietää, että ero on käytännössä jo tapahtunut.
Älä nyt viitti, kukaan ei ole noin sinisilmäinen :D
 
"vieras"
Siis tunnet miehen ja olet varma tunteistaan? Siis tiedät oikeasti että ero on vireillä, tunnet siis heidän perhettään sen verran? Vai onko sinulla nyt vain miehen sana asiasta?

Tuo nyt vain on niin yleinen lause pettäjältä: meidän liitto on ohi, ero on vireillä, ollaan eroamassa jne.

Ja mitä tarkoittaa lopulta tuo että tunnet miehen? Olet häneen rakastunut ja näet hänet rakastuneen naisen silmin. Ja olette viettäneet aikaa yhdessä jonkun verran ja jutelleet ehkä syvällisiäkin, ette kuitenkaan arkielämää että voisit oikeasti sanoa tuntevasi miehen.
Tarkoitan tässä nyt siis sitä kun sanot että tunnet miehen kun kysytään että miten voit luottaa miehen eropuheisiin.
 
"vieras"
[QUOTE="hilla";28403505]no vaikka mies on kertonut että avioliitto on ohi, niin tosiasia on että olet todennäköisesti ollut osasyy siihen kuitenkin,miehet vaan puhuu paskaa.

jokatapauksessa avioliitto ei ole ohi ennnenkuin harkinta-aika on kulunut! minusta olisi oikein mukavaa että vanha avioliittolaki olis voimissa niin saisitte sitte édes vähän ansionne mukaan.

pps.ehkä minunkin mies kusettaa naisia tällä hetkellä noin, ollaan oltu 4kk asumuserossa, vaan harkinta-aika ei ole alkanutkaan koska koko avioerohakemusta ei ole täytetty!

lapsethan tuohon soppaan joutuu kuitenkin mukaan ja toivottavasti sä myös![/QUOTE]

Kuule puhu sinä omasta puolestasi. Kun minä allekirjoitin avioerohakemuksen, liitto oli ohi. Harkinnat oli harkittu siihen mennessä.
 
Vainoharhainen
Kyllä minä uskon miehen tuntevani, vaikka ei minulla nyt ole vielä mustaa valkoisella erosta. Kyllä miehestäkin huomaa, hänen puheistaan ja teoistaan, avieron olemassaolon ja hänen sitoutumisensa minuun.

Toki mies voi myös valehdella. Käyttää minua hyväkseen. On se toki mahdollista, mutta kun itse tässä tilanteessa nyt olen, niin tämä on kyllä pienin riski mitä osaisin pelätä.
 
Leona Y hrm
Miehen ja hänen entisensä suhde on vielä vähän solmussa, kun naisen on vaikea laskea miehestä irti. Ymmärrän sen toki perheen takia, mutta nainen on nyt muutenkin osoittautunut hieman riippuvaiseksi tästä miehestä.

Avioero ei ole vielä vireillä, mutta mies käy enää harvoin yhteisessä kodissa, on usein luonani, töissä tai kavereillaan. Avioerohakemus on kuitenkin tarkoitus laittaa menemään lähiaikoina, heti kun nainen hyväksyy tilanteen paremmin. Tämä nainen kuitenkin tietää, että ero on käytännössä jo tapahtunut.
"Ero ei ole julkista tietoa" Ei varmaan, koska eroa ei ole vielä tapahtunut, mies vaan hieman jaloittelee. Äläs nyt hätäile, voi olla että sitä ei tulekaan ja sittenhän pelkosi on turhaa. :D
 
"vieras"
Kyllä minä uskon miehen tuntevani, vaikka ei minulla nyt ole vielä mustaa valkoisella erosta. Kyllä miehestäkin huomaa, hänen puheistaan ja teoistaan, avieron olemassaolon ja hänen sitoutumisensa minuun.

Toki mies voi myös valehdella. Käyttää minua hyväkseen. On se toki mahdollista, mutta kun itse tässä tilanteessa nyt olen, niin tämä on kyllä pienin riski mitä osaisin pelätä.
Avioero on sitä, että on saatu tuomioistuimesta päätös avioliiton purkamisesta. Tätä ei nyt taida siis olla. Eikä sitä harkinta-aikaakaan eikä ilmeisesti erilleen muuttamistakaan.
 
"vieras"
Miehen ja hänen entisensä suhde on vielä vähän solmussa, kun naisen on vaikea laskea miehestä irti. Ymmärrän sen toki perheen takia, mutta nainen on nyt muutenkin osoittautunut hieman riippuvaiseksi tästä miehestä.

Avioero ei ole vielä vireillä, mutta mies käy enää harvoin yhteisessä kodissa, on usein luonani, töissä tai kavereillaan. Avioerohakemus on kuitenkin tarkoitus laittaa menemään lähiaikoina, heti kun nainen hyväksyy tilanteen paremmin. Tämä nainen kuitenkin tietää, että ero on käytännössä jo tapahtunut.
Höpsistä. Sanot tyypille, että on suhun yhteydessä uudestaan kun eroprosessi on selvä. Eihän tossa muuten ole mitään mahdollisuuksia ikinä olla mitään muuta kuin toinen nainen.

Vähän itsekunnoitusta nyt, nainen!
 
  • Tykkää
Reactions: astrolabe
Vainoharhainen
Kyllä se ero on oikeasti tulossa, asiat vain ottavat oman aikansa, eikä minullakaan ole mihinkään hoppu. Minulla on kyllä itsekunnioitusta, juurikin sen verran, etten halua päätyä roskalehtien juorupalstoille toisena naisena. Miehellä ei ole ollut suhdetta minuun sekä entiseensä yhtä aikaa.

Silloin kun hän kiinnostui minusta, oli hänen entinen suhteensa jo kuivunut kasaan.
 
Leona Y hrm
Kyllä se ero on oikeasti tulossa, asiat vain ottavat oman aikansa, eikä minullakaan ole mihinkään hoppu. Minulla on kyllä itsekunnioitusta, juurikin sen verran, etten halua päätyä roskalehtien juorupalstoille toisena naisena. Miehellä ei ole ollut suhdetta minuun sekä entiseensä yhtä aikaa.

Silloin kun hän kiinnostui minusta, oli hänen entinen suhteensa jo kuivunut kasaan.
Mikä roskalehti on sinusta tai miehestä kiinnostunut, jos mies ei ole lööppikamaa?
Jos olisit itsekin julkkis, niin jotain kiinnostusta voisi olla. Tavalliset avioerot ei oikeasti kiinnosta, jos niihin ei kuulu rajua draamaa. Tässä jutussa ei ole aihetta jutuun. :)
 
"vieras"
Kyllä se ero on oikeasti tulossa, asiat vain ottavat oman aikansa, eikä minullakaan ole mihinkään hoppu. Minulla on kyllä itsekunnioitusta, juurikin sen verran, etten halua päätyä roskalehtien juorupalstoille toisena naisena. Miehellä ei ole ollut suhdetta minuun sekä entiseensä yhtä aikaa.

Silloin kun hän kiinnostui minusta, oli hänen entinen suhteensa jo kuivunut kasaan.
Kyllä mä lasken sen suhteeksi jos ihminen ei ole tehnyt avioerohakemusta eikä ole muuttanut pois yhteisestä kodista. Tuota suhdetta kutsutaan avioliitoksi.

Joissakin avioliitoissa on ns. kuivia kausia mutta ilman toisen naisen avustusta pari saattaisi saada vielä selvitettyä ongelmansa.
 
Vainoharhainen
"Lööppijulkkiksella" tarkoitin sellaista ihmistä, joka on usein julkisuudessa ja turhan takia. Tämä mies on kuitenkin Suomessa sen verran tunnettu, että kyllä se avioero jossain vaiheessa uutisoidaan, toivon vain että ilman minua. Ja tämä aiheuttaa ne tilanteet, etten uskalla olla miehen kanssa esimerkiksi ravintolassa yhdessä syömässä, kun ero on kesken ja tuntuu, että kaikki tujiottavat..

En olisi odottanut ihan näin paljon katkeria vastauksia, mutta juu.
 
"Mä vaan"
Provo, provo! Olet huolissasi "julkisuuskuvastasi", jos tilanne olisi tosi niin sinun pitäisi olla huolissasi a) mieheen edelleenrakastuneen vaimon reaktiosta kuulessaan olemassaolostasi b) miesten lasten reaktiosta erosta ja mahdollisesta uudesta äitipuolesta! Ei, olet huolissasi että päädytkö seiskaan... Hah hah.
 

Yhteistyössä