Ruokahaaste vko 16, halpa ruoka

EiLuoja
Huhhuh, ketä kiinnostaa Luciferin tulot. Hän teki lihapiirakan koska oli hänen mielestä edullinen. Mikä kohta oliniin kauhea että joillain meni pasmat ihan sekasin... :D

"vieras"
[QUOTE="hei";28353488]No ei se oikein toimi, jos toisella on vaikka marjat ja lihat omasta takaa pakkasessa ja toinen käy kaupasta hakemassa. Siis jos toinen on itse marjastanut ja metsästänyt jne.

Ja tätä ketjua tulin kurkkimaan tasan tuon kuuluisan lihapiirakan vuoksi. Pitää joskus kokeilla. :) (meilläkin on niitä raaka-aineita omasta takaa, kyllä ois halpa ruoka)[/QUOTE]

No tokihan siinä hinnassa voi mainita, mitkä ainesosat ovat tekijälle "ilmaisia", mikä tässä nyt on niin vaikeaa...
Tuntuisi minusta ainakin ihan loogiselta, että jos hinta on haasteen aihe, niin se myös olisi mukana. Mutta joo, saatiinhan tästä taas palstadraamaa (ja lisää piikkejä marttyyrikruunuihin.)

"vieras"
Hei, ihan oikeesti. Toi lihapiirakka on tekijänsä mielestä halpaa. Arvatkaas mitä mä tein usein silloin, kun oli tarkanmarkan ajat meidän perheessä. No lihapiirakkaa lähes samalla ohjeella, ihan vaan naudan jauhelihalla, ilman chiliä tms tosin. Siitä sai pellillisen ja sitä riitti sitten useammaksi kertaa, esim miehelle töihin evääksi. Lisukesalaatiksi köyhänmiehen coleslaw-salaatti, porkkanaa, kaalia, sipulia ja bulgarian jukurttia, aiaiai, namnam :p

Hei kaikille. Tiedàn mità ap tarkoitti, mutta KAIKILLE halpoja ruokia (jos on vàhàn mitààn omasta "tuotannosta tai omasta metsestà) on monet keitot, kaaliruoat ja pastaruoat. Itse laitan tàhàn semmosen kokonaisen menuun, aloittaja saa pààttàà millà kuvalla osallistun, kiitos

alkuruoaksi kasvissosekeitto:

siihen kày peruna, porkkana ja sipuli ja suola/pippuri. kaikkea muuta kotoa làytyvàà vihannesta tai juuresta voi heittàà sekaan, samoin yrttejà, muttei tartte (valkosipuli, tomaatti, palkokasvit, parsakaali, selleri, persilja, salvia.....). paloittele vihannekset ja keità vedessà kunnes kypsàà, soseuta (ei mitààn kermaa tartte). helppoa, hyvàà ja halpaa

kyytipojaksi ruisleipà:

helppoa ja halpaa, aikaavaativaa. tàllà reseptillà korvaamalla piimàn kefiirillà tein 4 limppua ja pakastin juurta:
Juuresta valmistettu ruisleipä - Kotivinkki

pààruoaksi kalapihvit

kalana sopii esim silakat tai muikut jotka on halpoja. osta kokonaisena ja perkaaa itse, se on helppoa. laita kaksi filettà vastakkain, voit kastaa munaliemessà ja pyòràytellà jauhossa tai korppujauhossa, paista pannulla ja mausta millà haluat (suola, pippuri, tilli, sitruunanmehu). yllàttàvàn halpaa ja hyvàà

Oivoi, olen itse kokonaan unohtanut haasteen, vaikka oli oma aihe :ashamed: Kokkailtua on kyllä tullut mm. nakkikastiketta ja jauhelihakastiketta, mutta kuvaaminen on unohtunut. Onneksi muita osallistujia ja hyvän näköisiä ruokia on silti riittänyt :)

Pitäisi varmaan sopia tuosta pitääkö olla vain yksi ohje, vai voiko osallistua ateriakokonaisuudella? Aiemmin on kyllä ollut myös kokonaisuuksia, joihin on kuulunut pääruoka ja lisuke, tai välillä jälkiruokakin. Minulle se ainakin sopii, onpahan enemmän ohjeita jaossa :)

Niin ja minä en osaa tehdä äänestystä, joten olisko joku näppärämpi tänään sopivaan aikaan saapuvilla, että voisi hoitaa sen? :confused:

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä