Lapsi taas sairaana - työpaikan ämmät kalkattavat kateellisina.

  • Viestiketjun aloittaja ärsyttää
  • Ensimmäinen viesti
3-vuorotyöläinen
[QUOTE="aapee";28337657]Meillä kukaan ei joudu kärsimään minun poissaoloistani. Hoidan omat projektini itsenäisesti. Tätä yhtä valittajaa vain harmittaa, kun hän joutuu tekemään OMIA töitään ja luulee, että muut saavat lomailla, kun lapset sairastelevat.[/QUOTE]

No voisitko mennä illaksi töihin ? Hoidat lapset aamulla(mies nukkuu) .. Jos työ kerran on tuon luonteista ?
 
3-vuorotyöläinen
[QUOTE="aapee";28339247]En voi. Meillä on päivätyö ja siihen kellokortti. Iltavuoroja ei ole.[/QUOTE]

Oletko kysynyt siitä pomoltasi voiko poikkeusta tehdä? Luulisi että ennemmin tuon vaihtoehdon haluaisi, kuitenkin aika kallista firmalle jos joku usein sairaslomalla.
 
[QUOTE="näinmeillä";28337634]En minä kateellinen ole, mutta meidän työpaikalla palaa muiden vapaat kun joku on yllättäen pois. Sijaisia ei ole ja töissä ollaan usein yksin eli kun joku on työpäivänään poissa, joku toinen joutuu vapaalta töihin.

Kyllä silloin ärsyttää ja johonkin se ärsytys pitää purkaa. Ei mitään henkilökohtaista. :)[/QUOTE]

No se ei taas ole sen sairaan lapsen vanhemman syy, pura se ärtymykses työnantajaas kuka niitä sijaisia ei palkkaa. Daa.
 
"aapee"
Alkuperäinen kirjoittaja 3-vuorotyöläinen;28339259:
Oletko kysynyt siitä pomoltasi voiko poikkeusta tehdä? Luulisi että ennemmin tuon vaihtoehdon haluaisi, kuitenkin aika kallista firmalle jos joku usein sairaslomalla.
Ollaan kysytty ja ei onnistu. Meidän työpaikan systeemi on kankea, eikä siinä ole varauduttu vuorotyöhön tai viikonlopputöihin.
 
"nuuh"
Pyydä se narisija hoitamaan niitä sairaita lapsia. Meillä esimies sanoi kerran että on se helppoa pitää noita ilmaisia ylimääräisiä lomia kun lapset sairastaa. Hän itse luonnollisesti miehetön, lapseton.
 
"aapee"
[QUOTE="nuuh";28339311]Pyydä se narisija hoitamaan niitä sairaita lapsia. Meillä esimies sanoi kerran että on se helppoa pitää noita ilmaisia ylimääräisiä lomia kun lapset sairastaa. Hän itse luonnollisesti miehetön, lapseton.[/QUOTE]

Voisi olla aikalailla silmiä avaava kokemus tälle tädille. Saisi varmaan hermoromahduksen jo kahden tunnin jälkeen.
 
Äiti ja työnantaja
Minä en ymmärrä, mitä sinä nyt oikein haluat tällä aloituksella...? Tiedät itsekin, että miehesi pitäisi osallistua lapsen hoitoon enemmän, onhan tuo nyt lapsellekin kamalaa, kun joutuu istumaan jossain apteekissa lääkkeitä odottamassa, kun voisi pötkötellä vaikka sen isän vieressä...mua ärsyttää myös työnantajana se, ettei muisteta sen kolmen päivän olevan hoidon järjestämistä varten. Aina vaan ollaan valmiita olemaan heti se kolme päivää pois, kun lapsi voi olla jo päivässäkin päiväkotikuntoinen, SItten vielä usein ensin äiti on klome päivää pois ja sitten isä ja työnantajat maksaa...se on laitonta ja kolmen päivän jälkeen poissaolo on palkatonta...

Joo kyllä pitäs olla palkatonta poissaoloa tää sairaan lapsen hoito, yllättäen paranis moni muksu...;)

Voihan siitä työelämästä jäädä pois jos ei kiinnosta.
 
"aapee"
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti ja työnantaja;28339372:
Minä en ymmärrä, mitä sinä nyt oikein haluat tällä aloituksella...? Tiedät itsekin, että miehesi pitäisi osallistua lapsen hoitoon enemmän, onhan tuo nyt lapsellekin kamalaa, kun joutuu istumaan jossain apteekissa lääkkeitä odottamassa, kun voisi pötkötellä vaikka sen isän vieressä...mua ärsyttää myös työnantajana se, ettei muisteta sen kolmen päivän olevan hoidon järjestämistä varten. Aina vaan ollaan valmiita olemaan heti se kolme päivää pois, kun lapsi voi olla jo päivässäkin päiväkotikuntoinen, SItten vielä usein ensin äiti on klome päivää pois ja sitten isä ja työnantajat maksaa...se on laitonta ja kolmen päivän jälkeen poissaolo on palkatonta...

Joo kyllä pitäs olla palkatonta poissaoloa tää sairaan lapsen hoito, yllättäen paranis moni muksu...;)

Voihan siitä työelämästä jäädä pois jos ei kiinnosta.
Voi kiesus sentään. Olisihan se hienoa, jos palkattomuus parantaisi lasten taudit kuin taikaiskusta. Valitettavasti viruksiin ja muihin pöpöihin ei vaikuta poliitikkojen tekemät päätökset.

Kuten sanoin, olisin mielummin töissä kuin hoidan sairaita lapsia öin ja päivin. Tiedoksesi myös, ettei lapsi pysty pötköttelemään isänsä vieressä, kun isä ei ole saatavilla.
 
plokiju
[QUOTE="näinmeillä";28337634]En minä kateellinen ole, mutta meidän työpaikalla palaa muiden vapaat kun joku on yllättäen pois. Sijaisia ei ole ja töissä ollaan usein yksin eli kun joku on työpäivänään poissa, joku toinen joutuu vapaalta töihin.[/QUOTE]

Näin on meilläkin. Kyllä porukka tajuaa ettei sairasta pikkulasta voi yksin kotiin jättää, tai ottaa töihin. Mutta ei se poista sitä tosiasiaa että jonkun toisen työtaakka lisääntyy aina kun porukka sairastelee, tai on kotona sairaan lapsen kanssa.

Ja täytyy myöntää että välillä tulee mietittyä että onkohan se toinen puolisko koskaan kotona lapsen kanssa, vai vain tämä meidän työpaikalla oleva vanhempi? Sillä siinä tapauksessa joktut lapset kyllä sairastelevat ihan mielettömän paljon.
 
"aapee"
Ja täytyy myöntää että välillä tulee mietittyä että onkohan se toinen puolisko koskaan kotona lapsen kanssa, vai vain tämä meidän työpaikalla oleva vanhempi? Sillä siinä tapauksessa joktut lapset kyllä sairastelevat ihan mielettömän paljon.
Homeisista päiväkodeista tulee lapsille astmaa, mikä taas lisää sairastavuutta. Kun keuhkot eivät ole kunnossa, niin kaikki mahdolliset pöpöt pääsevät iskemään. Monikultturiisuus ja matkustelu lisäävät myös erilaisia sairauksia ja tautien nopeaa leviämistä.
 
[QUOTE="aapee";28339374]Taidat olla lapseton, kun noin tyhmiä kyselet.[/QUOTE]
Ei tuo tyhmä kysymys ole. Itse ainakin pärjäsin kipeänä peruskouluikäisenä vallan mainiosti kotona yksinään, vanhempien ollessa töissä.
 
"nuuh"
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti ja työnantaja;28339372:
Minä en ymmärrä, mitä sinä nyt oikein haluat tällä aloituksella...? Tiedät itsekin, että miehesi pitäisi osallistua lapsen hoitoon enemmän, onhan tuo nyt lapsellekin kamalaa, kun joutuu istumaan jossain apteekissa lääkkeitä odottamassa, kun voisi pötkötellä vaikka sen isän vieressä...mua ärsyttää myös työnantajana se, ettei muisteta sen kolmen päivän olevan hoidon järjestämistä varten. Aina vaan ollaan valmiita olemaan heti se kolme päivää pois, kun lapsi voi olla jo päivässäkin päiväkotikuntoinen, SItten vielä usein ensin äiti on klome päivää pois ja sitten isä ja työnantajat maksaa...se on laitonta ja kolmen päivän jälkeen poissaolo on palkatonta...

Joo kyllä pitäs olla palkatonta poissaoloa tää sairaan lapsen hoito, yllättäen paranis moni muksu...;)

Voihan siitä työelämästä jäädä pois jos ei kiinnosta.

Ja tässä taas esimerkki kiiiiirrreeeisestä naisYRITTÄJÄSTÄ! Kesken kiireisen työpäivän päätti kirjoittaa kiireisesti pikkuvittuiluviestin kiireiselle kotiäitisivustolle :D Töihin siitä!
 
En lukenut kaikkia neljää tai viittä sivua, mutta tuli mieleen pari asiaa.
Lapsi on kipeänä, mies nukkuu kotona yövuoron jäljiltä ja sinä palstailet (niinkuin minäkin, olen palkattomalla vapaapäivällä). Kerroit että et saanut yöllä nukuttua mikä on ymmärrettävää ja että olisit ennemmin töissä kuin kotona. Siis kumpikaan teistä aikuisista ei saanut yöllä nukkua, toinen oli töissä ja toinen sairaan lapsen kanssa.
En ole kateellinen siitä että jonkun lapsi on sairaana, enkä siitä että olet kotona, jotenkin vaan kun nää asiat yhdisti niin se "kalkattaminen" ei tuntunut niin väärältä.
Toivottavasti pieni paranee pian.
 
"Vieras"
Kyllä oon aina todella kateellinen työkaverille, joiden lapsi sairaana-päivien työt kasaantuu. Meillä tekemättömät työt ei siirry muiden vastuulle, mutta hidastaa muiden etenemistä ja vaikeuttaa prosessia. Kadehdin sydämeni kyllyydestä. Pääsen myös itse älyttömän helpolla kun ei oo valvottavia lapsia ei muuta turhaa rasitetta (kuten ap asian esittää). Mutta ehei, olen siitäkin kateellinen. Kateellinen lapseton. Vapaahetoisesti lapseton kateellinen.
 
"Vieras"
Kaiken kateellisuuden päälle olen vielä kateellinen niille perheille, joissa isäkin jää kipeän lapsen kanssa kotiin. Ja niille ehjillw perheille, joissa isä on kuvioissa.
 
"Vieras"
Just nämä, ketkä luulee ajattelevansa työnantajaa ja hoitavat lapsen "terveeksi", ovat tämän koko homman alku ja juuri. Kun katsotaan pelkästään sitä kuumemittaria ja kuumeetonta päivää pitämättä viedään takaisin hoitoon jos aamulla ei ole kuumetta. Nämä lapset ovat vielä selkeästi toipilaita ja tulevat sitten tartuttamaan muutkin. Tästä seuraa se että näiden muiden vanhemmat joutuu olemaan pois töistä ja taas, juuri ja juuri tervehtymässä oleva lapsi viedään päiväkotiin, jolloin taas toiset sairastuu. Parhaimmillaan lapset saa sitten vielä toipilaana hoidossa ollessaan jonkin jälkitaudin ja niin, taas täytyy olla pois.

Jos vain maltettaisi hoitaa ne lapset terveiksi, ei tätä kierrettä niin helposti syntyisi ja yhteenlasketut poissaolot vähenisi kummasti.
 
aplle
Aika ristiriitaista viestiä annat. Sanoit, ettei mies voi hoitaa, koska nukkuu yövuoron jälkeen. Kun huomasit, että suurin osa oli sitä mieltä, että siinä tapauksessa sinun kuitenkin pitäisi mennä töihin, keksit, että "mies ei ole saatavilla".

Hoet, että faktat ovat, ettei miestä voi häiritä ja vain sinä voit hoitaa, ja tästä ei kukaan työpaikalla saisi valittaa. Etkö voi ymmärtää, että täällä koitetaan kertoa sinulle, että nuo EIVÄT ole ainoat mahdolliset vaihtoehdot. Miehesi VOI kyllä osallistua lasten hoitoon sairasaikana, ja sinä voit mennä töihin. Aioa syy, miksi mies ei voisi osallistua, olisi se, että hän on esim. ulkomailla. Jos mies on vaikka poliisi, ja nukkuu yövuoron jälkeen asemalla (eikä sen vuoksi sinusta ole "saatavilla"), hän voisi yhtä hyvin tulla kotiin.

Kun et suostu kertomaan kaikkia tosiasioita, ei sinun kanssasi kukaan jaksa keskustella. En ihmettele, että töissäsi ovat tyytymättömiä asenteeseesi ja poisaaoloihisi, jos sielläkin asenteesi on :" ihan kiusalla vaan, en kerro, mies ei voi auttaa" jne.

Et ole korvaamaton, kotonakaan!
 
"aapee"
Ei tuo tyhmä kysymys ole. Itse ainakin pärjäsin kipeänä peruskouluikäisenä vallan mainiosti kotona yksinään, vanhempien ollessa töissä.
Nykyään tehdään lastensuojeluilmo, jos jättää 7-vuotiaan päiväksi yksin kotiin, saati sitten, että jättää sairaana yksin. Sinä varmaan kävit 8-9 vuotiaana jo yksiksesi lääkärissä, labroissa ja apteekissakin. Onkohan aika kullannut muistot tai muuten vaan kerrot muunnettua totuutta. Nyt oli kyse sairaista lapsista.
 

Yhteistyössä