Nyt kääntyi sympatiat tönityn pojan puolelle

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Luin iltasanomista tai iltalehdestä, että ennen videointia poikaa oli pyydetty ottamaan pipo pois ja sitten nostettu rinnuksista lasiseinään kun ei totellut. Noin ei vaan voi tehdä kasvatusalan ammattilainen.
 
"vieras"
Eihän näille lökäpöksy häiriköille mitään saa tehdä.Annetaan vaan kaikille opettajille potkut jotka yrittää pitää järjestystä yllä kouluissa,ja valta tietenkin lökäpöksy häiriköille.
 
ihan oikein
Kyllä meillä kouluaikana nostettiin pahimmat perseilijät joskus rinnuksista seinälle. Ne opettajat jotka näin tekivät saivat kyllä sen jälkeen koko opetusryhmän lakkaamattoman kunnioituksen ja tunneilla pystyttiin jälleen keskittymään opetukseen.
 
En muista, että meidän luokkalaisista ketään olisi kohdeltu kovakouraisesti, vaikka yläkouluaikoina luokkamme olikin melkein täynnä koviksia.
 
"vieras"
Aiotko ihan tosissasi provoilla asian kanssa vielä? Kohta juttu paisuu siihen, että opettaja heitti oppilaan seinään. Siis huoh, sellaista ei tapahtunut. Älä usko kaikkea.
 
"carelia"
Mun kouluaikaan 80-luvun alussa opettaja kyllä nosteli oppilaita roikkumaan naulakoihin ja harrasti useamman lajin epäilyttäviä kurinpitomenetelmiä. Eikä se siihen aikaan sallittua ollut, mut säilyi koulurauha aika hyvin. Ja noi kurinpidot oli useinmiten oppilaan unohteluun liittyviä, ei edes oikeaan häiriköintiin. Ei sen opettajan tunneilla kukaan uskaltanut häiriköidä. Se pitäs opettajankoulutukseen valita semmosia tyyppejä, jotka saa pelkällä katseella angstaavan teinin pysäytettyä.
 
Joo, kyllähän se niin on, että kotoa tuon oppilaan käytös on peräisin. Kun nykyään lapsia ei kasvateta. Niiden vain annetaan tehdä mitä huvittaa. Kyllä mulle on kotona opetettu, että aikuisia ihmisiä ja yleensä auktoriteetteja on kunnioitettava ja piste! Ei olisi koskaan tullut mieleenkään sanoa koulussa opettajille edes poikkinaista sanaa. Puhumattakaan jostain riehumisesta. Ihan turhaa on opettajia syyttää, jos hermo menee. En minäkään jaksais päivästä toiseen katsella vapaan kasvatuksen pentuja, jotka luulee, että koulussa ja kotona saa elää kun elopellossa!

Mun mielestä noihin vanhempien kasvatusmenetelmiin pitäis saada mukaan tervettä järkeä. Ja kouluissa keinot käyttöön, mitä tehdä tuollaisille joilta puuttuu kunnioitus ja käytöstavat.
 
ja v**ut
pitäähän sitä nyt pikku mussukan saada pitää pipo pääsä aina, milloin huvittaa ja takki päällä ja reppu pulpetilla ja muutenkin pitää saada AINA tehdä just mitä huvittaa.
muakin huvittaa nyt mennä potkimaan naapurin mummu ja pitää mun saada se tehdä.
 
jeespoks
Kyllähän nuorella kusipäällä pitää olla oikeus tulla kouluun häiriköimään ja pilaamaan toisten työympäristö vaikka ei itse halua mitään oppiakaan!
Muilla oppilailla ja opettajilla ei saa olla oikeutta työrauhaan!
Häirikön pitää saada häiriköidä, aina ja kaikkialla. Sääntöjä ei häiriköillä saa olla ja kukaan ei saa niitä valvoa. Vain muita oppilaita saa valvoa ja heillä pitää olla sääntöjä.

Oikeesti.
Apukoulut takaisin tai jos se ei ole mahdollista niin joku päivähoitopaikka kaltaisetensa kanssa, paikka jossa saavat riehua ja nimitellä toisiaan !
 

Yhteistyössä