Pidetään häät jossa lapset ehdottoman kiellettyjä

• Viestiketjun aloittaja Morsian kevään
  • Ensimmäinen viesti
"Nih"
[QUOTE="vieras";28210105]No jokainen taas omista ystävistäni on järkännyt lapsettomat häät (omat lapset mukana alussa, mutta hekin sitten viety hyvissä ajoin kotiin lapsenvahdin kera). Ainoastaan imeväisikäiset on saaneet tietty tulla. Ja samanlaiset järkätään mekin.

Kukaan ei vihaa lapsia, jos vihaisi, niin pakottaisi lapset aikuisten juhliin.[/QUOTE]

Näin minäkin ajattelen!

Morsian kevään
Hyi miten pahansuopa ja ilkeä viesti. Toivottavasti ap:lla ei oikeasti ole tuollaisia 'kavereita' vaan hyviä ystäviä jotka eivät halua pilata toisen häitä
Kiitos! Aika hyvänä ihmistuntijana tunnistan epäaidot ystävät, joten en usko tuon kirjoittajan olevan tulossa!

Ja tuo portaikkojuttu on ihan läppä. Tarkoituksella läpinäkyvä tekosyy ja tämä on tietyille kavereille suoraan kerrottukin (Sellaisille toki, jotka meidän huumorin ymmärtävät). Ehkä joukossa on pari vierasta joihin se menee läpi! ;)

Morsian kevään
[QUOTE="vieras";28210152]Minua kiinnostaa suuresti saisiko vatsassa oleva lapsi tulla häihinne?[/QUOTE]

Toki saa, tervetuloa! <3 Kunhan se ei estä juhlintaa, eli miehesi saa ottaa juhlajuomaa! ;)

vierass
Mä en kyllä oikeesti ymmärrä. Mulla on ikää jo 30+ ja jos joskus mennään ton ukkelin kanssa naimisiin niin meidän "häät" on ihan vaan ryyppyjuhlat kavereille, ei aateltu kutsua edes sukulaisia (ihan kauheeta!).

Mitäs helvattua se kuuluu kellekkään muulle, että minkälaiset juhlat kukakin pitää???

Ken guru
En taitaisi tulla tällä kertaa. Nuorimmainen on vielä niin pieni etten välitä häiden vuoksi hoitopaikkaa järjestellä.

Lapsettomat häät on mielestäni kyllä ihan jees juttu :).

ryroiry
mitään pahansuopaisuutta ole, ainoastaan rehellisyyttä. ja enhän mäkään pilaisi häitä, koska en näyttäisi, mitä olen mieltä.
etkös itse ole rehellinen ihminen?
Luepas viestisi uudestaan. Nimenomaan pahantahtoista ja vielä sairaampi olet jos et sitä itse tunnista. Häiden pilaamista yrität sillä että tahdot morsiamen miettivän palstamammojen ilkeitä kommentteja juhlassaan.

"jep"
Tulisin, lapset ovat jo 2- ja 4-vuotiaat, joten pärjäisivät mainiosti päivän ja illan ja yön ylikin ilman minua :). Toisaalta olen sen verran autismipiirteinen mies-aivo, että jos kutsussa joristaisiin jotain "hankalista portaista, joten ensisijaisesti ehdottaisimme että pikku piltit jäisivät kotiin" -meiningillä, enkä saisi lapsille hoitajaa ja mies olisi muualla/tulossa mukaan, ajattelisin, että sit vaan vahdin niitä portaissa, ja ottaisin ärsyttävät räkänokkani mukaan :D. Suoraa kieltoa luonnollisesti kunnioittaisin. Jos lapset kiellettäisiin ehdottomasti, ja kutsussa vedottaisiin noihin portaisiin, pitäisin sitä vähän vanhempien aliarvioimisena - kaipa jokainen osaa itse miettiä, pärjäävätkö omien lastensa kanssa tuollaisessa paikassa. Sen sijaan se, että hääpari ei halua lapsia mukaan, tuntuisi jotenkin pätevämmältä syyltä.

Mielestäni lapsettomat häät ovat erittäin OK, kunhan tosiaan sellaiset järjestävä osaa suhtautua poisjäämisiin, eikä takanapäin mussuta, kuinka "voisi sille nyt korvikettakin antaa" tai "kyllä siskonkumminkaverinlapsikin oli jo kaksikuisena yökylässä, naurettavaa ettei noilta onnistu", ja kunnioittavat perheiden tilanteita ja valintoja.

fffff
Luepas viestisi uudestaan. Nimenomaan pahantahtoista ja vielä sairaampi olet jos et sitä itse tunnista. Häiden pilaamista yrität sillä että tahdot morsiamen miettivän palstamammojen ilkeitä kommentteja juhlassaan.
no sovitaan sitten, että tämän morsiamen kaveripiiriin ei kuulu yhtään kaltaistani,joka ei ymmärrä, miksi häitten pitää olla niin ryyppäjäiset, että lapset ei voi olla edes katse-etäisyydellä.
varsinkin kauempaa tuleville vieraille tuollaiset kutsut nyt vaan on niin perseestä. tosi vaikeita useimmille järjestää.
kun alkaa liikaa määräillä, miten juhliinsa on sopivaa osallistua, saattaa huomata, että vierasjoukossa kato käy. eri asia sitten tietenkin, jos kaikki on niin nuoria, että lapsia ei ole, tai ne voi aina jättää omalle äidilleen.

vierass
no sovitaan sitten, että tämän morsiamen kaveripiiriin ei kuulu yhtään kaltaistani,joka ei ymmärrä, miksi häitten pitää olla niin ryyppäjäiset, että lapset ei voi olla edes katse-etäisyydellä.
varsinkin kauempaa tuleville vieraille tuollaiset kutsut nyt vaan on niin perseestä. tosi vaikeita useimmille järjestää.
kun alkaa liikaa määräillä, miten juhliinsa on sopivaa osallistua, saattaa huomata, että vierasjoukossa kato käy. eri asia sitten tietenkin, jos kaikki on niin nuoria, että lapsia ei ole, tai ne voi aina jättää omalle äidilleen.
Kai nyt jokaisella joku on, jolle lapsen/lapset voi hoitoon laittaa? Jos ei ole, niin ongelmat lienevät suurempia kuin jonkun häät :(

"vieras"
En ole niin liimautunut lapsiini, ettenkö nauttisi lapsettomista häistä. Oikeasti parempi ettei lapsia kutsuttaisikaan, joskus on ihanaa olla ihan aikuisten kesken, ei se tee kenestäkään lapsivihaajaa.

"Sari"
[QUOTE="vieras";28204762]En tulisi, kun en varmasti tykkäisi teistä ihmisinä. En lapsiani hylkäisi kaltaistenne ihmisten takia. Lapset tulee arvoasteikossa ensin ja ikävät ihmiset voi unohtaa.[/QUOTE]

Mistä näitä urpoja oikein sikiää? Vai että oikein hylkäisit lapsesi, jos lähtisit kaverisi häihin. Et varmaan tapaa koskaan muulloinkaan ystäviäsi kahden kesken, vaan lapset ovat aina mukana. Kykenetkö hylkäämään lapsesi edes kauppareissun ajaksi? Et varmaan.

Luoja varjelkoon minua tuollaisilta ihmisiltä, jotka elävät täydellisessä symbioosissa jälkikasvunsa kanssa ja ovat asettaneet heidät jollekin epärealistiselle jalustalle.

"Sari"
Luulet vain. Todellisuudessa kaltaisiasi nipottajia ei juuri ole, vaan suurin osa lähtee ilomielin juhlimaan ilman lapsia. Omissa lapsettomissa häissämme oli 120 vierasta. Vain kaksi perhettä jäi tulematta, eikä se ollut mitenkään meiltä pois.

"vieras"
Meillä ei käy minkäänlaista katoa, kun pidetään lapsivapaat (ja tyhjänpäiväiset sukulaiset -vapaat) häät. Meidän ystävät arvostavat myös ystävyyssuhteiden ylläpitoa, eikä heidän elämänsä ole pelkkää lasten kanssa hengailua. :)

Minusta alkaa kuulostaa, että sulle aika harvoin hääkutsuja kolahtelee postilaatikosta....

"vieras"
En tulisi, kyllä mun ystävillä on avoin mieli kaikenikäisiä ihmisiä kohtaan. En tykkää mistään ryyppybiletyksistä edes häiden varjolla. Olen paljon pois viikolla, joten viikonloput ja muut vapaan haluan omistaa perheelleni.

Tosi ystävä
[QUOTE="vieras";28212500]En tulisi, kyllä mun ystävillä on avoin mieli kaikenikäisiä ihmisiä kohtaan. En tykkää mistään ryyppybiletyksistä edes häiden varjolla. Olen paljon pois viikolla, joten viikonloput ja muut vapaan haluan omistaa perheelleni.[/QUOTE]

Siis kaikki vuoden viikonloput? Ystävälle ei voi omistaa yhtä niistä 52:sta viikonlopusta?

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Tosi ystävä;28212523:
Siis kaikki vuoden viikonloput? Ystävälle ei voi omistaa yhtä niistä 52:sta viikonlopusta?
Taitaa tuollaisten ystävillä olla sama mentaliteetti. Näkevät toisiaan sitten niissä absolutisti/lapsihäissään...

tosi ystävä
[QUOTE="vieras";28212678]Taitaa tuollaisten ystävillä olla sama mentaliteetti. Näkevät toisiaan sitten niissä absolutisti/lapsihäissään...[/QUOTE]

Joo niin taitaa olla. En itse voi mitenkään ymmärtää että ihminen ei voi "uhrata" yhtään omaa aikaansa ystäville, vaan perheen pitää seurata perässä.

Yhteistyössä