Tulisin, lapset ovat jo 2- ja 4-vuotiaat, joten pärjäisivät mainiosti päivän ja illan ja yön ylikin ilman minua
. Toisaalta olen sen verran autismipiirteinen mies-aivo, että jos kutsussa joristaisiin jotain "hankalista portaista, joten ensisijaisesti ehdottaisimme että pikku piltit jäisivät kotiin" -meiningillä, enkä saisi lapsille hoitajaa ja mies olisi muualla/tulossa mukaan, ajattelisin, että sit vaan vahdin niitä portaissa, ja ottaisin ärsyttävät räkänokkani mukaan
. Suoraa kieltoa luonnollisesti kunnioittaisin. Jos lapset kiellettäisiin ehdottomasti, ja kutsussa vedottaisiin noihin portaisiin, pitäisin sitä vähän vanhempien aliarvioimisena - kaipa jokainen osaa itse miettiä, pärjäävätkö omien lastensa kanssa tuollaisessa paikassa. Sen sijaan se, että hääpari ei halua lapsia mukaan, tuntuisi jotenkin pätevämmältä syyltä.
Mielestäni lapsettomat häät ovat erittäin OK, kunhan tosiaan sellaiset järjestävä osaa suhtautua poisjäämisiin, eikä takanapäin mussuta, kuinka "voisi sille nyt korvikettakin antaa" tai "kyllä siskonkumminkaverinlapsikin oli jo kaksikuisena yökylässä, naurettavaa ettei noilta onnistu", ja kunnioittavat perheiden tilanteita ja valintoja.