Pidetään häät jossa lapset ehdottoman kiellettyjä

• Viestiketjun aloittaja Morsian kevään
  • Ensimmäinen viesti
En pidä kyllä ystävinäni sellaisia, jotka eivät ole edes lapsiani nähneet. Ne ovat jotain puolituttuja, entisiä opiskelukavereita tms. Ystäviä tapaan säännöllisesti ja olemme osana toistemme arkea ja elämää niin, että myös perheet kuuluvat pakettiin.

Tuo ystävyyden käsitys on toki hyvin erilainen toisilla. Jotkut tosiaan pitävät "ystävänä" sellaisia, joita näkee ehkä kerran vuodessa sattumalta kaupan pihassa törmäten. Itse kutsun tällaisia vain tutuiksi.
Eli rikkoutuvatko sinun ystävyyssuhteesi, jos toinen vaikka muuttaisi ulkomaille?

Tällä hetkellä kohta 2,5v kotiäitiyden jälkeen tuntuisi kyllä ihanalta päästä jonnekin ilman lapsia. Toki käytännönasiat on huomioitava eli se että kuopus on vasta vajaa 4kk eli en osaisi jättää häntä muille kuin isälleen, eli miehellä pitäisi tuolloin olla vapaa ja hääpari sellainen joka on minulle läheisempi kuin hänelle. Täysimetyksen takia juhlat menisi lyhyemmän kaavan mukaan mutta piristävää silti. :)

Sitten kun tuo nuorin tuosta kasvaa niin mieluiten tulisin yhdessä miehen kanssa. Tietty meillä on tuossakin huomioitava tämä lastenvahtiongelma mutta jos siis kaikille neljälle löytyisi hoitajat/hoitopaikat niin mikä ettei. Jos ei onnistu niin joko toinen tulisi yksin tai koko juhlat jäisi väliin.

Tiedän että meille on loppukesästä tulossa kutsu häihin, suoraansanoen jos olisi ns lapsille vieraampaa sakkia niin mentäisiin varmasti kahdestaan.:D Eli joo, lähtisimme lapsettomiin häihin ihan mielellämme.

En pidä kyllä ystävinäni sellaisia, jotka eivät ole edes lapsiani nähneet. Ne ovat jotain puolituttuja, entisiä opiskelukavereita tms. Ystäviä tapaan säännöllisesti ja olemme osana toistemme arkea ja elämää niin, että myös perheet kuuluvat pakettiin.

Tuo ystävyyden käsitys on toki hyvin erilainen toisilla. Jotkut tosiaan pitävät "ystävänä" sellaisia, joita näkee ehkä kerran vuodessa sattumalta kaupan pihassa törmäten. Itse kutsun tällaisia vain tutuiksi.

Äitini näin viimeksi n. 3v sitten, samoin toisen veljistäni. Isääni en muista, vuoden sisään kuitenkin. Toisen siskoni ehkä reilu pari vuotta takaperin, toisen viime kesänä. Nuorimman veljen näin noin kuukausi sitten. Minulla on myös kolme sisarusten lasta (2v, 1v ja vauva) joita en ole nähnyt ollenkaan, kaksi uutta vauvaa tulossa. Meidän nuorimmaisen on nähnyt vain nuorin veljeni. Toiseksi nuorimman (2v) on tämän samaisen veljen lisäksi nähnyt isäni ja toinen siskoistani.

Näitä ei vissiin voi sitten suvuksi kutsuakaan, satunnaisia tuttuja vaan?

nonono
Tulisin. Itsellänikin kaksi lasta ja voin kuvitella kuinka kiljuisivat kun eivät saisi tahtoaan läpi, joten hyvä idea...MUTTA MIKSI IHMEESSÄ valehtelit syyn..olisit ollut laittamatta mitään syytä, miksei lapset voi tulla. kaikkihan tuosta arvaa että ette tahdo lapsia ja noloa mielestäni keksiä sille tekosyitä.

"vieras"
Miksi et saisi pitää lapsettomia häitä? Tottakai voit. Sinun hääsihän ne ovat. Itse sain kutsun juhliin joissa oli vielä lisänä teksti, että huomioittehan että kyseessä K18 juhlat. Tämä ihan siitä syystä, että alkoholia kului noissa juhlissa paljon ja ei lasten tarvi olla vieressä katsomassa kun aikuiset kännää.

vierass

No minä tapaan ystäviäni vähintään kerran kuussa, joitakin näistä jopa kerran viikossa. Mikään "paketti" meidän perhe ei ole. Minä olen yksilö vielä lasten saannin jälkeenkin niinkuin myös ystäväni. Haluan juoruta ja pitää hauskaa ystävieni kanssa. Eikä se juoruaminen ja ystävääni keskittyminen onnistu, jos joudun samalla vahtimaan lapsiani.

Tosiaankin mulle nämä "perhetutut" ovat vain tuttuja. Oikeita ystäviäni haluan nimenomaan tavata ihan "aikuisten kesken".

fffff
Tulisin, mutta pitäisin teitä itsekkäinä, omahyväisinä ja vähän ääliöinä, mutta en tietenkään näyttäisi sitä teille.
Luulenpa, että aika monet vieraistanne ajattelee teistä juhlissanne samoin, ihanaa juhlaa ja muista, mitä nyt luet :)

"sipsi"
Voi, oikei mielellään aikoinaan kävimme sellaisissa häissä, joihin kutsuttiin vain aikuiset :) Hääparihan sen valitsee, millä kaavalla HEIDÄN häänsä vietetään.

Nykyään ei tuota ongelmaa ole, kun teini ei halua lähteä meidän kanssa kekkeröimään. Suvussa ei häitä ole tulossa, eikä meidän aikuisten ystävien häät häntä kiinnosta.

"vieras"
No mä en tulis, mutta vaan kun mulla on ihan pieni vauva <3 en voi jättää hoitoonkaan.

Lapsettomat häät on ihan ok, tosin en kyllä pidä ihmisistä jotka "vihaa" lapsia. Mä en tykkää semmoisesta vihaamisesta, haluan ympärilleni mukavempia tyyppejä kuin semmoisia jokka vihaa sitä sun tätä.. etenkin jos vihaa niitä heikompia.

Tulisin ihan mielelläni. Itse olen saattanut jättää lapset pois juhlista, vaikka heidät olisi kutsuttukin. Ihan siksi, että saan itse paremmin rentouduttua ja keskityttyä kun lapset ei ole mukana. Omat hääsuunnitelmat menossa, ja meidän häihin ei vanhempia ja sisaruksia lukuunottamatta tule muita sukulaisia. Juhlitaan ystävien kesken.

• Tykkää
Reactions: Phoebsi
Toivon, ettei lähipiiriini kuulu ketään, joka kokee tarpeelliseksi valehdella jostain noin triviaalista ja noin läpinäkyvästi. (täytyy olla lapseton, jotta voi ajatella portaikot esteenä lasten osallistumiselle..) Rehellisiin lapsettomiin juhliin voisin mennä ihan mielelläni, ellei lapsettomuus selkeästi indikoisi järjettömiä sikäkänniryyppäjäisiä.

"vieras"
Toivon, ettei lähipiiriini kuulu ketään, joka kokee tarpeelliseksi valehdella jostain noin triviaalistaja noin läpinäkyvästi. (täytyy olla lapseton, jotta voi ajatella portaikot esteenä lasten osallistumiselle..) Rehellisiin lapsettomiin juhliin voisin mennä ihan mielelläni, ellei lapsettomuus selkeästi indikoisi järjettömiä sikäkänniryyppäjäisiä.
Ja nyt olet olevinasi fiksu?!

"vieras"
Mä ymmärrän lapsettomat häät esim. siinä tapauksessa, että kutsuttavia on paljon, ja kun joukko pitää rajata tiettyyn määrään, niin helposti toisten lapsista tulee monikymmenpäinen joukko. Mutta mä menisin mielelläni lapsettomiinkin häihin vieraaksi. ongelmana on vaan se, ettei lastenhoitoa ole kauhean helppo järjestää... varsinkaan, jos ne muutamat potentiaaliset hoitajaehdokkaat ovat sitten vieraana niissä samoissa häissä.

no tulisin
häihinne, vaikka sanois ihan suoraankin ettei lapsia sit mukaan. Mistään portaikoista olis ihan turha jorista, kun meidän lapset on niin osaavaisia ettei niitä portaikot haittaa. Kulkevat niissä paremmin kuin mummoikäiset, joita varmaan häihinne saapuu.. Joten keksi parempia tekosyitä.

"vieras"
En usko. Kukaan läheisistäni ei järjestäisi lapsettomia häitä ja minkään puolituttujen häihin en viitsi vaivaantua, on tähdellisempääkin tekemistä viikonloppuisin. Onneksi omat läheiseni eivät ole mitään lapsivihaajia vaan luottavat meidän harkintakykyymme. Siihen, että osaamme itse päättää onko juhla lapsille sopiva ja siihen, että osaamme pitää lapsemme kurissa jos heidän kanssaan päätämme lähteä.
No jokainen taas omista ystävistäni on järkännyt lapsettomat häät (omat lapset mukana alussa, mutta hekin sitten viety hyvissä ajoin kotiin lapsenvahdin kera). Ainoastaan imeväisikäiset on saaneet tietty tulla. Ja samanlaiset järkätään mekin.

Kukaan ei vihaa lapsia, jos vihaisi, niin pakottaisi lapset aikuisten juhliin.

ryroiry
Tulisin, mutta pitäisin teitä itsekkäinä, omahyväisinä ja vähän ääliöinä, mutta en tietenkään näyttäisi sitä teille.
Luulenpa, että aika monet vieraistanne ajattelee teistä juhlissanne samoin, ihanaa juhlaa ja muista, mitä nyt luet :)
Hyi miten pahansuopa ja ilkeä viesti. Toivottavasti ap:lla ei oikeasti ole tuollaisia 'kavereita' vaan hyviä ystäviä jotka eivät halua pilata toisen häitä

"Sari"
Toki tulisin juhliinne. Varmasti mukavat pirskeet luvassa. Olisi ihan mukava irrottautua hetkeksi tästä arkielämästä ja päästä vapaalle ilman lapsia.

Itsekin pidimme aikoinaan lapsettomat häät.

Yhteistyössä