Kaksi testiä negaa, menkat tulee mutta silti epäilys raskaudesta

krl
http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/aidit-alle-20v/2248746-kaksi-testia-negaa-menkat-tulee-mutta-silti-epailys-raskaudesta/

Kirjoitin jo tuonne juttunu mutta tolla palstalla ei kai käy kauheasti ihmisiä joten en saanut kuin yhden vastauksen!
Mua jotenkin epäilyttää toi että miks ihmeessä noi kuukautiset poissulkis sitte sen raskauden? Et jos menkat tulee raskauden aikana, onko ne silloin _aina_ erilaiset kuin normaalit kuukautiset?
Tuolta voi lukea tarinani, kiitos vastauksista :)

"hmmm"
maha kasvaa ja muljuaa ihan muistakin syistä kuin raskaudesta;suolisto-ongelmat?
Älä vaivaa päätäs tuolla raskaushömpällä,kyllä ne testit ja menkat on oikeessa,jos oikeesti epäilet niin mene verikokeeseen,se jos on nega ni et ole raskaana---olisit nimittäin mahan kasvun takia niin pitkällä että se kyllä näkyy verikokeessa.

krl
Niin, kai sitä on pakko rauhoittua tämän asian suhteen :(
Kysyn silti keskiviikkona neuvolassa että voiko se kokeilla mun vatsaa, koska se varmasti osaa siitä sanoa että onko se esim ummetuksesta johtuvaa turvotusta ja muljahtelua vai raskaus :)

"pilleri"
Mulla on molemmissa raskauksissa ollut 4kk ajan menkat normaalina ja virtsatestissä näkynyt raskaus tosii myöhään. Lääkäri sanoi sillon että hormoonijuttuja, eli kyllä mä pidän raskautta mahdollisena. Ekassa raskaudessa en osannu es epäillä raskautta ja siis sain tietää vasta neljännellä kuulla kun kuukautiset loppu ja toisessa osasin epäillä aikasemmin, mut kuukautiset jäi pois vasta niin, että tulivat taas 4krt raskauden aikana.

krl
Juuri tämä. Ihmiset ei nykyään vaan ymmärrä et kuukautiset voi olla monen kuukauden ajan vaikka raskaus olisikin.
Oon hereillä vielä ja muutaman tunnin on vatsassa tuntunut TAAS outoja tuntemuksia.. tunnen ne aina illalla kun oon rauhoittunut ja makoilen... Tuntuu vähän painetta, se heti loppuu, muljahtelua ja outoa liikettä!
Lisäksi huomasin että vatsa on erittäin turvonnut ja iso, päädyin taas kummastelemaan sitä peilistä ja se näyttää ihan raskausvatsalta..
Se on pyöreä mutta vään navan jälkeen on hieman ns. "terävämpi kohta" eli se ei ole tasaisen pyöreä vaan vähän koholla muusta mahasta enemmän tosta yhdestä kohtaa.
Oon taas ihan paniikissa täällä, vaikka eilen monta tuntia raskausjuttua selauksen jälkeen aloin lämmetä ajatukselle raskaudesta ja puhuin poikaystävälle vähän hehkuttavaan sävyyn että jos oonkin ja siitä miten ihanaa olis/joskus tulee olemaan kun on oma pieni lapsi :)
Niin, huolestuttaa kyllä!
Keskiviikkona tosiaan se neuvola, selitän lopuksi sitten tämän tilanteen ja pyydän kokeilemaan vatsaa...

"..."
Ootko sä siis nyt ihan lähiaikoina tehnyt uuden testin? Koska kyllä nyt mikä tahansa raskaustesti pitäis näyttää jo plussaa, jos kerta sulla on pahoinvointikin alkanut jo marras-joulukuussa.

Mulla on itelläni ollut maha tosi outo. Varsinkin nukkumaan rauhoittuessa on mahassa tuntunut selviä "liikkeitä", muljahteluja ja kuplintaa. Aivan samanlaisia tuntemuksia kuin raskaanaollessani, mutta en ole ollut raskaana. Suolisto siellä vaan liikuskelee ja ilma kiertää.

Voisko sulla nyt vaan olla niin, että sä itse toivot olevasi raskaana ja kehittelet koko ajan oireita. Kokemuksesta tiedän, että niitä kyllä pystyy kehittämään itselleen niin, että on aivan varma olevansa raskaana. Sun maha ei mun mielestä ole mitenkään iso. Kyllä siinä näkyy tuo tuollainen kohouma, mutta kyllä mullakin on sellainen ollut ihan ilman raskautta.

Hyvä, jos sulla on neuvola ja voit asiasta siellä jutella, mutta älä kamalasti pety jos et raskaana olekkaan. Mun mielestä nuo negatiiviset testit, joista toinen on jopa oikein labrassa tehty, ja menkatkin sen kertoo. Tottahan se on, että menkat voi tulla raskauden aikana, mutta kyllä silloinkin yleensä testi näyttää plussaa.

"Tepa"
Jos sä olisit raskaana, olisit jo yli puolivälin. Kyllä raskaus näkyisi jo enemmän kuin pienenä kohoumana. Ihan tosi, rauhoitu nyt. Jos haluat vauvaaa noin kovasti ja poikaystäväsikin haluaa, niin sitten alatte yrittämään. Mutta jätä jo tämä vatvominen. Ihmisen mieli on kummallinen, se saa kaikkea jännää aikaan jos vaan haluaa...

Mulla oli pari kk ennen oikeaa raskautta tuollainen valeraskaus meneillään. Maha pinkeä ja "liikkeitä" kauheasti.. Mulla ei menkat ollut tullut synnytyksen jälkeen ollenkaan joten niistä en voinut olla varma. Onneksi kotona oli doppleri jolla kuuntelin ja suoliääniä siellä vain oli. Ei aikaisemmin koskaan ollut tuollaista :)

[QUOTE="Tepa";28207831]Jos sä olisit raskaana, olisit jo yli puolivälin. Kyllä raskaus näkyisi jo enemmän kuin pienenä kohoumana. Ihan tosi, rauhoitu nyt. Jos haluat vauvaaa noin kovasti ja poikaystäväsikin haluaa, niin sitten alatte yrittämään. Mutta jätä jo tämä vatvominen. Ihmisen mieli on kummallinen, se saa kaikkea jännää aikaan jos vaan haluaa...[/QUOTE]

Mä oon puolen välin eikä vatsaa ole näkyvillä ollenkaan..

krl
Tätä itsekin ihmettelin että mikä asiantuntija ton viestin pisti kun on ihan normaalia että vatsa pulpahtaa vasta rv20 tai jopa rv22-25 jälkeen esiin!

Btw, tänä aamuna kun heräsin oli vatsa ihan pinkeä ja ns kireä!
Mulla on ollu monena aamuna aikasemminki noin.
Eli tunnen oikein miten se vatsa on jotenki pömpöllä ja erillään muusta kehosta ja koholla, lisäksi se on just tosi pinkeän ja kireän tuntuinen!
Onko tämmöistä raskaudessa?

ps. Vaikka voi olla että en ole raskaana ja kehitän itse oireet, silti en tahdo luopua ajatuksesta että olisin raskaana, tahdon olla skarppina niin kauan aikaa että varmasti tiedän etten ole/raskaus varmistuu.
Olisin kyllä todella närkästynyt jos terveyskeskuksen testistä ei näkynyt ja jos esim keskiviikkona neuvolatäti/ehkäisylääkäri ei huomaisi raskautta.. Ainakin olisin itse ollut koko ajan oikeassa.

Mulla on iltaisin kireä ja pinkeä, aamuisin ei niinkään. Ootko yrittänyt ottaa suolan pois ja juoda vettä 2-3 litraa päivässä jos helpottais? Jos se on vain pahaa turvotusta? Mulla ainakin raskaana se pistää turvotuksen pois ja kohtu tuntuu silloin selkeästi. Kokeile muutama päivä syödä kevyesti (ei sokeria, suolaa..) ja juo paaaaaljon vettä.

krl
Alussa kun tämä raskauden epäily tuli esille, yritin kieltää asiaa koska ei keksitty ajankohtaa milloin hedelmöitys olisi voinut tapahtua.
Lisäksi minulla ei ollut muuta oireita kuin se pahoinvointi mut nyt just muutaman viikon aikana tää mahakin on kasvanu ja niitä "liikkeitä" tuntuu!
Joten kyllä mulla todellakin on kiire saada tämä epäily päätökseen.
Jos soittaisin terveyskeskukseen ja sanoisin että haluan ajan ultraan koska epäilen olevani raskaana, eka kysymys olisi että onko sulla tullu kuukautiset? Ja ne kun on tullu, ne tuskin mitään aikaa antaisi.
Näin oli kun soitin sitä pissatestiaikaakin.. ei nää lääkärit nykyään tiedä (jossei ole omalle kohdalle sattunut raskaus jossa menkat) että kuukautiset raskauden aikaan on mahdolliset.
Lisäksi täällä täytyy suurennella asioita jotta saa nopeasti ajan, muuten joudut odottelemaan joitakin päiviä/viikkoja.

krl
En ole kummassakaan käynyt!
Mulla on ton neuvolan lisäks keskiviikkona verikokeet toisesta asiasta, mutta jotta ne ottais siitä raskaushormonin, mun pitäis soittaa sitä varten lähete ja uskon että en sitä helposti saa.
Ja tosta ultrasta selitin jo tohon ylempään viestiin!
Ei täällä tosta vaan saa aikoja jossei oikeasti ole syytä epäillä raskautta..
En edes tiedä missä ne ultrat on, neuvolassa vai sairaalassa?

No mikset soita yksityiselle? Ne ultraa sut vaikka joka päivä kun lyöt muutaman kympin tiskiin. Ihan tosi, jos sulla on menkat ja raskaustesti näyttää toistuvasti negaa, niin aika harva kunta sen ultran sulle maksaa. Noilla viikoilla kun sulla olisi testi kuin testi näyttää plussaa.

krl
Voi että oikee toivoisin että olisin raskaana jotta nää ilkeät mammat sais sen mitä on tilannu.
Mun mielest on muutenki erittäin törkeetä et kielletää kaikki mun oireet mitkä liittyis raskautee ja kaikki tää on vaa omast päästä tullu.. voi luoja..
Ehkä en pistä tänne enään mitään viestejä.

krl
No mikset soita yksityiselle? Ne ultraa sut vaikka joka päivä kun lyöt muutaman kympin tiskiin. Ihan tosi, jos sulla on menkat ja raskaustesti näyttää toistuvasti negaa, niin aika harva kunta sen ultran sulle maksaa. Noilla viikoilla kun sulla olisi testi kuin testi näyttää plussaa.
Sillonku ekan testin apteekist ostin ni kerroin äidille asiasta ja hän ei myöskään uskonu että oon raskaana ja ilmotin sen negatiivisen tuloksen kans äidille.
No nyt asia on unohtunu enkä oo senkaa enää tästä puhunu, joten en haluu saada sille päänvaivaa ennenku tiedän mikä tää tulos on!
Joten en paljoo viittakymppii revi mistää yhtäkkii :-D
Kamalan vaikeeta.
Taidan oikeesti jättää nyt tän kaksplussan rauhaa ja selvitän tän homman että oonko raskaana vai en :)
On erittäin vaikeeta näin 17-vuotiaana alkaa toimimaan yksinään ja varaamaan aikoja ja vielä pitäis yksityiselle soittaa ja saada sitä varten rahaa...

krl
Voi herranjumala, oikee ootin että millon joku sanoo mun olevan provo :D?
Mun ei tarvi todistella tänne mitään, tää kaikki on ihan totta mitä tänne oon kirjottanu!
Luuletko tosiaa et kirjottaisin ja keksisin omast päästä noin pitkän alotusviestin ja jaksaisin roikkuu tääl sivuil 3 päivää?
Luoja paratkoon...

Et edelleenkään vastaa siihen mikset ole käynyt ultrassa. Ainakin omalla kohdallani se olisi looginen toimenpide jos epäilisin raskauden olevan pitkällä. Haluaisin tarkistuttaa että vauvalla on kaikki kunnossa ja johan äitiyspäivärahan saaminenkin vaatii lääkärikäynnin.

Muoks, olitkin vastannut. Ellei sulla ole rahaa ultraan, miten ajattelit rahoittaa lapsen elämisen? Olet muuten alaikäinen joten sun vanhempasi ovat elatusvelvollisia. Pyydä heiltä rahaa vaikka ruokaan...

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä