Psykiatrin mielestä väsymykseni voi tarvita sairaalahoitoa

• Viestiketjun aloittaja jos joku tietäisi
  • Ensimmäinen viesti
Niin ja siis sinun kannattaakin kieltäytyä sairaalhoidosta jos olet sitä mieltä ettei siitä ole hyötyä tai että se ei ole tarpeellista/toteutettavissa nykyisessä elämäntilanteessa, mutta pidä kuitenkin huoli että saat jotain hoitoa sen tilalle, vaihtoehtoja on muitakin kuin ei hoitoa tai monta viikkoa suljetulla :)

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja jos joku tietäisi;28109326:
siis oikeasti? Jos todetaan että on niin väsynyt. sairaslomaa kirjoitti vajaa 4kk, olen siis nyt kotona. Onko yleistäkin että sairasloma heti alkuun näin pitkä vai olenko toivoton tapaus?
Et kerinnyt edes aloittaa niin jo böön aut?:). Onko sinulla allergioita?

jos joku tietäisi
Kuulostaa kyllä hullulta! Mutta näinhän ne psykan puolen henkilöt toimii... analysoi kaiken näkemänsä omassa mielikuvituksessaan ja tekevät sen perusteella lausuntoja.

Jos koet että jaksat olla lasten kanssa ihan ok illalla kun tulevat koulusta ja eskarista jne. ja jok ehdottaa sairaalahoitoa niin sinulla on oikeus siitä kieltäytyä. Saathan levättyä lasten ollessa koulussa ja hoidossa ja se aika kannattaakin käyttää lepoon ja oman jaksamisen parantamiseen.

Onko sinulla fyysisiä vaivoja väsymyksen lisäksi?
6 vuotias eskarissa päivät josta haen vasta neljältä ja 8 vuotias tulee iltapäiväkerhosta puoli neljältä. Päivät olen siis yksin jotka oikeasti kuluu melkein nukkuessa. Nukun öisinkin noin 10 tuntia mutta mikään unimäärä ei tunnu riittävän. Näin jaksan illat lasten kanssa, koko päivää en varmasti jaksaisi. paljon somaattisia oireita mm. korvien humina, huimaus, palelu. pari vuotta sitten todettu fibromyalgia. neurologille odotan aikaa

"hmm"
Mielestäni kirjoituksistasi paistaa juuri nuo seikat mitä lääkäri on lausuntoon kirjoittanutkin... Että haluat peittää sairautesi, kuten nyt kirjoitutkin että taidat sanoa ettei enää väsytä jne. Oman diagnoosin lukeminen ekaa kertaa voi olla tosi rankkaa, mutta jos nyt järjellä ajattelet niin sähän oot vaan saanut apua ongelmiisi. Vaikea masennus on iso juttu! ja vielä jos sulla on kolme lasta kotona niin lääkäri on varmaan arvellut että tarviit pidemmän saikun kun et voi kuitenkaan olla täysin tekemättä mitään lasten takia ja siten toipuminen on hitaampaa. Osaston varmaan mainitsi siksi että moni vaikeasti masentunut HALUAA osastolle huilimaan jotta pääsee irti arkiympyröistä ja keskittyy vain omaan paranemiseen. Ei sua sinne kuitenkaan pakoteta jos et halua. Pahinta sulle ja lapsillesi on nyt se jos et sairasta rauhassa vaan peität sairautesi ja yrität jatkaa työntekoa vaikket jaksaisi. se ajaa sut pikkuhiljaa siihen tilanteeseen että päässä flippaa kokonaan ja sit on jo pakkohoitokamaa. sitä tuskin haluat, joten ota kaikki avopuolen hoitotoimenpiteet ja saikut vastaan mitä tarjotaan. saat niitä todnäk enemmän kuin keskivertotyyppi juuri siksi ttä olet kolmen yh.

• Tykkää
Reactions: waninka ja rops
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja jos joku tietäisi;28109839:
6 vuotias eskarissa päivät josta haen vasta neljältä ja 8 vuotias tulee iltapäiväkerhosta puoli neljältä. Päivät olen siis yksin jotka oikeasti kuluu melkein nukkuessa. Nukun öisinkin noin 10 tuntia mutta mikään unimäärä ei tunnu riittävän. Näin jaksan illat lasten kanssa, koko päivää en varmasti jaksaisi. paljon somaattisia oireita mm. korvien humina, huimaus, palelu. pari vuotta sitten todettu fibromyalgia. neurologille odotan aikaa
niinku se uni auttas? Se ei auta se vaan pahentaa. sinun pitäs saada revittyä itses lenkille(ulkoilemaan) kun lapset hoidossa. Se sisällä olo kun voi pahentaa sitä väsymystä.

Alkuperäinen kirjoittaja jos joku tietäisi;28109839:
Voi olla että väsymyksen taustalla on muutakin kuin masennus. Itselläni on ms-tauti joka väsyttää. Sitä hoidettiin vuosia masennuksena, ja jossain vaiheessa masennuinkin ihan vaan sen takia että en jaksanut tehdä mitään. Mulla väsymys(fatiikki) siis pahimmillaan sellaista että vaikka kuinka nukkuu niin se ei häviä eikä edes vähene.

"vieras"
[QUOTE="hmm";28109846]Mielestäni kirjoituksistasi paistaa juuri nuo seikat mitä lääkäri on lausuntoon kirjoittanutkin... Että haluat peittää sairautesi, kuten nyt kirjoitutkin että taidat sanoa ettei enää väsytä jne. Oman diagnoosin lukeminen ekaa kertaa voi olla tosi rankkaa, mutta jos nyt järjellä ajattelet niin sähän oot vaan saanut apua ongelmiisi. Vaikea masennus on iso juttu! ja vielä jos sulla on kolme lasta kotona niin lääkäri on varmaan arvellut että tarviit pidemmän saikun kun et voi kuitenkaan olla täysin tekemättä mitään lasten takia ja siten toipuminen on hitaampaa. Osaston varmaan mainitsi siksi että moni vaikeasti masentunut HALUAA osastolle huilimaan jotta pääsee irti arkiympyröistä ja keskittyy vain omaan paranemiseen. Ei sua sinne kuitenkaan pakoteta jos et halua. Pahinta sulle ja lapsillesi on nyt se jos et sairasta rauhassa vaan peität sairautesi ja yrität jatkaa työntekoa vaikket jaksaisi. se ajaa sut pikkuhiljaa siihen tilanteeseen että päässä flippaa kokonaan ja sit on jo pakkohoitokamaa. sitä tuskin haluat, joten ota kaikki avopuolen hoitotoimenpiteet ja saikut vastaan mitä tarjotaan. saat niitä todnäk enemmän kuin keskivertotyyppi juuri siksi ttä olet kolmen yh.[/QUOTE]

ja voi olla tietsikalla. Millon tämä alko jotta ei kaamos masennusta. Ihminen jos masentuu se rypee itse säälissä ja makaa eikä halua tehdä mitään!!! Jos elimistö väsyy ja sinua nukuttaa ja saat unen päästä kiinni ei ole minusta viellä masennusta vaan taustalla on tauti jota pitäs tukia enemmän. Aina voi käydä yksityisellä ja pyytää tekemään testejä....

"tiina"
Voi olla että väsymyksen taustalla on muutakin kuin masennus. Itselläni on ms-tauti joka väsyttää. Sitä hoidettiin vuosia masennuksena, ja jossain vaiheessa masennuinkin ihan vaan sen takia että en jaksanut tehdä mitään. Mulla väsymys(fatiikki) siis pahimmillaan sellaista että vaikka kuinka nukkuu niin se ei häviä eikä edes vähene.
Minkälaisia oireita sulle tuo ms-tauti tekee?mulla kun on ollut pahaa huimausta jo pitkään ja nykyään on näköhäiriöitä,käsien puutumista yms eikä lääkärit tiedä mikä mulla on.

"vieras"
[QUOTE="vieras";28109892]ja voi olla tietsikalla. Millon tämä alko jotta ei kaamos masennusta. Ihminen jos masentuu se rypee itse säälissä ja makaa eikä halua tehdä mitään!!! Jos elimistö väsyy ja sinua nukuttaa ja saat unen päästä kiinni ei ole minusta viellä masennusta vaan taustalla on tauti jota pitäs tukia enemmän. Aina voi käydä yksityisellä ja pyytää tekemään testejä....[/QUOTE]

Ootko tosissasi? :D Kyllähän nyt masentunut ihminen voi koneella olla.

"vieras"
[QUOTE="vieras";28109861]niinku se uni auttas? Se ei auta se vaan pahentaa. sinun pitäs saada revittyä itses lenkille(ulkoilemaan) kun lapset hoidossa. Se sisällä olo kun voi pahentaa sitä väsymystä.[/QUOTE]

Turha yleistää, riippuu ihan tapauksessa. Kun paloin loppuun niin nukuin ekat kuukaudet tosi tosi paljon. Ja toivuin pikku hiljaa. Akuutissa tilassa uni on usein hyvä juttu.

[QUOTE="tiina";28109913]Minkälaisia oireita sulle tuo ms-tauti tekee?mulla kun on ollut pahaa huimausta jo pitkään ja nykyään on näköhäiriöitä,käsien puutumista yms eikä lääkärit tiedä mikä mulla on.[/QUOTE]

Väsymystä, tuntohäiriöitä raajoissa, tunnottomuutta, näköhäiriöitä ajoittain ja joskus vaikeuksia kävellä sekä kipuja eri puolilla kehoa. Oireet hyvin epämääräisiä minulla ja diagnoosia vaikeuttaa se että oireet tulevat ja menevät.

"Vieras"
Vaikka taustalla voisi olla muutakin ongelmaa, niin yksi nimenomaan väsymystä aiheuttava tekijä voi olla verensokeriheilahdukset. Ruokavaliota, ruokarytmiä ja ateriakokoa kannattaisi siis tarkastella...

Itse olen tosi herkkä sokeriheilahduksille ja yhdessä ihmissuhdevaikeuksien ja työhaasteiden kanssa se on ollut psykoosiluonteiseen tilaan vievä yhdistelmä.

Kannattaa siis ainakin tarkistaa tilanne... Epämääräinen väsyneisyys, ärtyneisyys ja voimattomuus voisi olla ainakin osasyy kamalaan oloon.

"vieras"
Käytätkö mielialalääkkeitä? Suosittelen lämpimästi edes kokeilemaan, niin monet löytävät niistä avun! Ei niitä loppu elämää tarvitse syödä, mutta tuossa vaiheessa kun ei MITÄÄN jaksa, ne on suureksi avuksi. Mitä lääkäri on mieltä lääkehoidon aloittamisesta?

Aika jännä, että hän oli pelotellut sairaalahoidolla sinua. Nyt tarvitset sairauslomaa, lastenhoitotukea
ja todennäköisesti myös hyötyisit mielialalääkkeestä...

Voimia, elä heitä kirvestä kaivoon sillä nämä loppuunpalamiset ja mieliala ongelmat on erittäin yleisiä joihin ON APUA. Ja lääkärin vastaanotolla kysy häneltä mitä ihmettä hän oikein tarkoitti tuolla
heitollaan osastohoidosta? Ehkä se oli väärinkäsitys?
Tsempiä! :)

terv. sairaanhoitaja

saunatonttu-sandra
mun miehen masennus paheni nopeasti niin, että halusi itse osastohoitoon, itse oli neljän lapsen kanssa kotona,, mies meni omahtoisesti niin ekalla kerralla oli vajaa kolme viikkoa ja toisella vajaa kaksi. lääkäreillä yms on velvollisuus kertoa eri hoitovaihtoehdoista

jos joku tietäisi
Huomenta! Kaunis kiitos kaikille vastanneille. Uusi pv, uudet kujeet. Jaksan vielä olla hereillä kun aamutoimet sain tehtyä. Joku oli maininnut ravinnon tärkeydestä ja ongelmana minulla on etten pysty/jaksa syödä. Ruokahalua ei juuri ole, kahvia juon paljon. Mielialalääkkeet ovat jo käytössä mutta väsymys vaan tuntuu pahenevan. Toimin kuin robotti ja aina kun tilaisuus tulee kaadun sänkyyn ja nukahdan heti. Ei enää kivaa

"eee"
Tuo syömättömyys ainakin vain pahentaa sun tilaa. Tee itsellesi ruokalista ja syö vaikka kellon kanssa. Hedelmiä, kasviksia, marjoja, rasvaista kalaa, avokadoa, lihaa, maitotuotteita... monipuolista, vitamiinipitoista ja hyviä rasvoja. Syöthän D-vitamiinitabletteja?

näinkin
Tyttärelläni on masennus. Hän on todella väsynyt ja jossain vaiheessa epäiltiin jopa narkolepsiaa. Huimausta oli myös todella paljon sekä pahoja migreenikohtauksia.
No, pitkällisen taivuttelun jälkeen kuvasivat pään ja tekivät uni-eeg:n. Sieltähän paljastuikin epilepsia.

Osa väsymyksestä taatusti johtuu myös masennuksesta, mutta täytyy sanoa, että kummasti on mirgreenit ja huimaus lähes vähentyneet epilepsia lääkityksen myötä. Myös väsymys väheni heti jonkin verran ja kun lääkitystä nostettiin väheni taas lisää. Nykyisin pystyy jo toimimaan ilman jatkuvaa väsymystä ja päiväuniakin nukkuu enää harvakseltaan. Masennus sitä vastoin ei ole poistunut joten en jaksa uskoa, että aikaisempi lähes koomainen väsymys johtui pelkästään siitä.

Alkuperäinen kirjoittaja jos joku tietäisi;28113822:
Huomenta! Kaunis kiitos kaikille vastanneille. Uusi pv, uudet kujeet. Jaksan vielä olla hereillä kun aamutoimet sain tehtyä. Joku oli maininnut ravinnon tärkeydestä ja ongelmana minulla on etten pysty/jaksa syödä. Ruokahalua ei juuri ole, kahvia juon paljon. Mielialalääkkeet ovat jo käytössä mutta väsymys vaan tuntuu pahenevan. Toimin kuin robotti ja aina kun tilaisuus tulee kaadun sänkyyn ja nukahdan heti. Ei enää kivaa
Liika kahvikin väsyttää.

Yritä miettiä mikä ois mahdollisimman helppoa syötävää, esim. jogurtti + mysli? Kaadetaan vaan kippoon ja sekotetaan... Banaani? Ja sitten mutustat niitä samoihin aikoihin kun lapsetkin syövät... Muodostuu jonkinlainen rutiini.

Onko sulla mitattu hemoglobiinia? Mun järjetön väsymys korjaantui rautatableteilla.

Jos joku tietäisi
Huomenta! Loppuviikosta psykiatrille uusi aika ja suorastaan pelottaa mennä. Olen aika hiljainen ja aroista asioista puhuminen on minulle vaikeaa niin se tulkitaan ettei spontaania puhetta tuota ja on suojautunut. Pitäisköhän sitten puhua ja nauraa niin paljon ettei psykiatri saa puheenvuoroa? Sitten varmasti saisin hullun leiman otsaan. Siellä on muuten aina mukana sairaanhoitaja, kai tekevät tiimityötä. Toinen tekee muistiinpanoja kokoajan, ois kiva tietää mitä kirjoittelevat. Alkuun siellä on 1-3 käyntiä, sen jälkeen työntävät johonkin. Minulla siis toinen käynti loppuviikosta. Ei ainakaan vielä ole kela tehnyt mitään päätöstä saanko sairaspvrahaa, luultavasti tulee hylkäävä päätös-sitten ollaanki tyhjän päällä

????
Alkuperäinen kirjoittaja Jos joku tietäisi;28119328:
Huomenta! Loppuviikosta psykiatrille uusi aika ja suorastaan pelottaa mennä. Olen aika hiljainen ja aroista asioista puhuminen on minulle vaikeaa niin se tulkitaan ettei spontaania puhetta tuota ja on suojautunut. Pitäisköhän sitten puhua ja nauraa niin paljon ettei psykiatri saa puheenvuoroa? Sitten varmasti saisin hullun leiman otsaan. Siellä on muuten aina mukana sairaanhoitaja, kai tekevät tiimityötä. Toinen tekee muistiinpanoja kokoajan, ois kiva tietää mitä kirjoittelevat. Alkuun siellä on 1-3 käyntiä, sen jälkeen työntävät johonkin. Minulla siis toinen käynti loppuviikosta. Ei ainakaan vielä ole kela tehnyt mitään päätöstä saanko sairaspvrahaa, luultavasti tulee hylkäävä päätös-sitten ollaanki tyhjän päällä
sulla on oikeus saada ne kaikki mitä se sairaanhoitaja kirjoittaa, mitä lääkäri kirjoittaa,tai kuka vaan terveydenhoidon ammattilainen. sanot vaan että haluat kopiot kaikista,kiitos. jos kyselevät syytä sanot että koska minulla on oikeus saada potilastietoni!

ja tuosta sairaalahoidosta voin sano että ei kannata! jos joudut akuutti osastolle,siellä ei todellakaan ole rauhallista, ja nukkuminen no tyrkkää kaikille niin vahvat unilääkkeet että varmasti nukkuu,se on siellä se ratkaisu.lääkkeet! henkissäpito. sitte joku sairaanhoitaja keskustelee sun kanssa tyyliin miltä nyt tuntuu ai,voi voi. eli hyödytöntä.

jos sulla on tarvetta keskustelu avulle suosittelen psykoterapeuttia!

sairaalahoidosta sanot että et koe sitä oikeana vaihtoehtona, mitkä ovat muut vaihtoehdot.

sanoit että sulla on mielialalääkitys. kauanko olet syönyt sitä? onko kokeiltu muita lääkkeitä? ilman lääkettä oloa? mitäs jos se lääke väsyttääkin sua?

ai niin mulla on tuttu joka yritti useaan kertaan itsemurhaa, oli lopen uupunut ja masentunut, sai aina 2vko sairaslomaa koska "ammattilaiset" ol isitä mieltä että työssäkäyminen auttaa. joo sit pääsi sellasen psykiatrin hoitoon joka kirjoitti kerralla 1vuoden sairaslomaa, tuon vuoden aikana muutos oli valtava! se tapahtui pikkuhiljaa, mutta hän lähes parantui, toinen vuosi vielä sairaslomaa.. ja hän oli täysin toipunut!(tosin sai sähköshokki hoitoa masennukseen joka tehosi,lääkkeitä paremmin)

jos joku tietäisi
sulla on oikeus saada ne kaikki mitä se sairaanhoitaja kirjoittaa, mitä lääkäri kirjoittaa,tai kuka vaan terveydenhoidon ammattilainen. sanot vaan että haluat kopiot kaikista,kiitos. jos kyselevät syytä sanot että koska minulla on oikeus saada potilastietoni!

ja tuosta sairaalahoidosta voin sano että ei kannata! jos joudut akuutti osastolle,siellä ei todellakaan ole rauhallista, ja nukkuminen no tyrkkää kaikille niin vahvat unilääkkeet että varmasti nukkuu,se on siellä se ratkaisu.lääkkeet! henkissäpito. sitte joku sairaanhoitaja keskustelee sun kanssa tyyliin miltä nyt tuntuu ai,voi voi. eli hyödytöntä.

jos sulla on tarvetta keskustelu avulle suosittelen psykoterapeuttia!

sairaalahoidosta sanot että et koe sitä oikeana vaihtoehtona, mitkä ovat muut vaihtoehdot.

sanoit että sulla on mielialalääkitys. kauanko olet syönyt sitä? onko kokeiltu muita lääkkeitä? ilman lääkettä oloa? mitäs jos se lääke väsyttääkin sua?

ai niin mulla on tuttu joka yritti useaan kertaan itsemurhaa, oli lopen uupunut ja masentunut, sai aina 2vko sairaslomaa koska "ammattilaiset" ol isitä mieltä että työssäkäyminen auttaa. joo sit pääsi sellasen psykiatrin hoitoon joka kirjoitti kerralla 1vuoden sairaslomaa, tuon vuoden aikana muutos oli valtava! se tapahtui pikkuhiljaa, mutta hän lähes parantui, toinen vuosi vielä sairaslomaa.. ja hän oli täysin toipunut!(tosin sai sähköshokki hoitoa masennukseen joka tehosi,lääkkeitä paremmin)
Kirjoitit hyvin ja asiaa, kiitos siitä. tosiaan sain heti liki 4kk sairaslomaa mutta jatkosta en tiedä. Muuan lääkäri sanoi että toipuminen vie yhtä kauan kuin sairauden tulokin. taidan mennä vastaanotolle, tuskin kela maksaa mitään ellen käy lääkärin luona. varmasti raportoi kaiken kelalle (lääkäri) Luulen että lääkäri ehdotti siksi sairaalahoitoa jotta pääsisin pois hetkeksi kotiympäristöstä mutta eihän se käy kun minulla on lapsia huollettavana. Nyt huolestuttaa jos kela hylkää sairaspvrahan

"vieras"
Miksi kela hylkäisi sp-rahan, jos lääkärin mukaan olet työkyvytön? Nyt on valinnan paikka, ollakko väsynyt, jotta pääset toipumaan sairaslomalle, vaiko terve, että ei tarvis sairaalalepoa?

Oikeasti olen sitä mieltä, että kuvailemasi perusteella olet todella väsynyt, mutta miksi, se olisi hyvä tietää. Oletko fyysisesti sairas, oletko masentunut, onko elämäsi nyt onnetonta, onko sinulla burnout?

Syömisesi on ainakin surkeaa ja sekin sairastuttaa. Koita saada se järjestykseen. Toisaalta jos olet masentunut niin ruokahalu voi olla siksi poissa. Jos koet olosi onnettomaksi niin voisitko pyytää itsellesi terapiaa? Kannattaa olla psykiatrin luona ihan rehellinen, se on sinua varten vain. Loma tekee varmaan hyvää. Lepää, syö, mieti elämääsi. Kesäkin kohta tulee ja aurinko auttaa.

Noita diagnooseja ei tarvitse pelätä, ei niistä mitään haittaa ole elämässä. Jos yrität peitellä oloasi, saatat joutua itsesi kanssa enemmän pulaan. Ota kaikki apu vastaan, minkä voit saada. Sano, että sairaalahoitoa et halua, että kaikkea muuta voi kokeilla ensin.

Jos joku tietäisi
Hei taas! Uusi viikko ja uudet kujeet. Kävin sitten viime viikolla psykiatrin luona ja en oikeastaan saanut siitä mitään irti. Nyt jäin sitten jonoon odottelemaan aikoja yksilöterapiaan eli käytännössä katsoen keskustelua. Hyvä sekin, kaikkeen olen tyytyväinen. Edelleeen painotti monta krt miten huolissaan on minun jaksamisesta vaikka kuinka yritin väittää vastaan jaksavani. taitaa nähdä minun lävitse eikä usko vaikka vakuuttelen jaksavani. Pakkohn mun on kun lapsilla ei ole muita.

????
Alkuperäinen kirjoittaja Jos joku tietäisi;28145136:
Hei taas! Uusi viikko ja uudet kujeet. Kävin sitten viime viikolla psykiatrin luona ja en oikeastaan saanut siitä mitään irti. Nyt jäin sitten jonoon odottelemaan aikoja yksilöterapiaan eli käytännössä katsoen keskustelua. Hyvä sekin, kaikkeen olen tyytyväinen. Edelleeen painotti monta krt miten huolissaan on minun jaksamisesta vaikka kuinka yritin väittää vastaan jaksavani. taitaa nähdä minun lävitse eikä usko vaikka vakuuttelen jaksavani. Pakkohn mun on kun lapsilla ei ole muita.
voithan sä sanoa että koet yhtälön työssäkäynit+muu arki liian rankkana,mutta kun ei tarvitse töissä käydä niin jaksat huolehtia lapsista.

ja mitä se hyödyttää että hän on huolissaan ja jankkaa sitä,hyvä että on, mutta asia ei varmaankaan parane sillä voivottelulla. eikä varmaan millään muullakaan just tässä hetkessä. mutt aolis tietty hyvä jos hän olis voivottelun lisäksi antanut toivoa! sillä sitä on. missä lasten isä on kun sanot että lapsilla ei ole muita?

jos joku tietäisi
voithan sä sanoa että koet yhtälön työssäkäynit+muu arki liian rankkana,mutta kun ei tarvitse töissä käydä niin jaksat huolehtia lapsista.

ja mitä se hyödyttää että hän on huolissaan ja jankkaa sitä,hyvä että on, mutta asia ei varmaankaan parane sillä voivottelulla. eikä varmaan millään muullakaan just tässä hetkessä. mutt aolis tietty hyvä jos hän olis voivottelun lisäksi antanut toivoa! sillä sitä on. missä lasten isä on kun sanot että lapsilla ei ole muita?
Hei taas. lasten isä asuu samassa kaupungissa mutta ei välitä/halua tavata lapsia. Hänellä jo muitakin lapsia. Kelalta tiedustelin pvrahan kohtaloa joka olisi pitänyt olla jo maksussa mutta mennyt eteenpäin kelan vakuutus lääkärille. Jotenkin vaan tuntuu että hylkäävät sen ja sitten ei ole mitään tuloja. Kulunut vko ollut raskas, en ole tiskannu koko viikolla, käytössä kertakäyttöastiat. Itseäni ärsyttää kun olen niin saamaton mutta kun en kertakaikkiaan jaksa tehdä mitään. Tunnelin päässä ei näy valoa, tulevaisuus pelottaa

Yhteistyössä