suosittelen sinullekkin kysymään eirasta josko tämä uusi tpa toimisi
on meinaan vähän eroa onko toipumisaika 1-3pv vai 1-3kk
Kävin nyt kuitenkin siinä prk-leikkauksessa pari viikkoa sitten ja oikein tyytyväinen olen ollut. Itse leikkaus oli täysin kivuton eikä minulle tullut sen jälkeenkään minkäänlaisia kipuja, kumma kyllä. Myös näkö parani entiselleen reilussa viikossa. Oikein tyytyväinen siis olen ja ihmettelen, miksei useampi halua mennä prk-leikkaukseen. Se on kuitenkin turvallisempi leikkaus kuin lasikit, prk:ssahan ei tehdä sitä läppää ollenkaan. Ehkä sanoisin että lasik-leikkauksessa toipumisaika on noin 1-2 päivää ja prk:ssa 1-2 viikkoa. Ymmärrän tietysti, että joillekin se yksikin viikko voi olla liikaa, esim. yrittäjälle tai sellaiselle, jonka on hankala saada töistä viikkoa vapaaksi. Itse olen hoitovapaalla, joten olen saanut rauhassa kotona parannella silmiäni. Toisaalta heti leikkausta seuraavana päivänä kaikki arkiaskareet onnistui hyvin (kaupassa käynti, lasten kanssa ulkoilut ym) mutta tietokonetta ei juuri voinut tuijottaa, saati telkkaria.
Minulla siis erittäin positiivinen kokemus prk-leikkauksesta, jos joku haluaa sellaiseen mennä. Hinta oli noin 1990 euroa molemmilta silmiltä + silmätipat noin 80 euroa ja pari jälkitarkastusta yhden ja 6 kuukauden jälkeen, niitten hintaa en vielä tiedä tarkalleen mutta alle satanen kuitenkin per käynti. Eli reilulla parilla tonnilla sain näköni takaisin, mahtavaa. Kaikille prk ei tietenkään sovi, mutta itselleni se kävi todella hyvin (vahvuudet suurinpiirtein -2,5 molemmissa silmissä ennen leikkausta)
On kyllä ihana herätä aamulla, kun näkee heti. Onneksi rohkenin mennä leikkaukseen, vaikka jännitti tosi paljon etukäteen. Onneksi kaikki on mennyt todella hyvin.