Mitä tulisi noin suurinpiirtein maksamaan silmien laserleikkaus?

• Viestiketjun aloittaja skaalalla mitä
  • Ensimmäinen viesti
pari vuotta sitten
Kannattaako likinäköisen -4 39v enää leikata silmiänsä? Olen ymmärtänyt että ikänäkö tulee muutaman vuoden päästä ja rillit saa taas käyttöön.
Ilman muuta kannattaa, olin itse saman ikäinen. Jätettiin toiseen silmään vähän miinusta hidastamaan lasien tarvetta ikänäön vuoksi.
On muuten ihan eri asia ostaa lukulasit kuin kaksiteholasit ja käyttääkin niitä. Se ei ole tuttujen kokemusten perusteella ihan simppeli juttu.

"vieras"
Oi, mua niin kiinnostais kans toi laserleikkaus. En käytä silmälaseja, aina vain piilareita. Oikea -3,50, vasen -4,50. Saako sillä hyviä tuloksia aikaan? onko jollakin mennyt leikkaus pilalle?

Kiinnostais kovin, mutta toisaalta pelottaa.

Pari vuotta sitten
[QUOTE="vieras";28086179]Oi, mua niin kiinnostais kans toi laserleikkaus. En käytä silmälaseja, aina vain piilareita. Oikea -3,50, vasen -4,50. Saako sillä hyviä tuloksia aikaan? onko jollakin mennyt leikkaus pilalle?

Kiinnostais kovin, mutta toisaalta pelottaa.[/QUOTE]

Se on ihan normaalia pelätä. Mulla on noin 20 kaveria käynyt leikkauksessa parin kolmen vuoden aikana ja kaikki kehuu että elämänsä fiksuin teko. Suosittelen minäkin.
Mulla oli suunnilleen 3,5 ja 4 miinusta ja oikein hyvät tuli.

"vieras"
noin 3000€, johon saa usealta toimijalta korottoman ja kuluttoman maksuajan. Voi maksaa 150e/kk ja hoitaa sen ilman isompaa kerta-investointia. Pelätä ei kannata, sillä leikkaus epäonnistuu äärimmäisen harvoin. Taitaa onnistuminen olla jossain 99,5% luokassa ja ei epäonnistuneesta leikkauksesta näköään menetä, mikä on monella pelko. Sitten se tarvitsee vain korjata uudessa leikkauksessa.

"vieras"
Se on ihan normaalia pelätä. Mulla on noin 20 kaveria käynyt leikkauksessa parin kolmen vuoden aikana ja kaikki kehuu että elämänsä fiksuin teko. Suosittelen minäkin.
Mulla oli suunnilleen 3,5 ja 4 miinusta ja oikein hyvät tuli.
No täytynee ruveta säästään rahaa. Mitä eroa noilla on: Lasik, femto, ICL? Niin no hinnassa on ainakin eroa, mutta onko jotain muuta? Kannattaako ottaa toi kallein?

T. äsköinen vieras, joka harkitsee leikkausta mutta jota pelottaa.

3v sitten
[QUOTE="vieras";28086179]Oi, mua niin kiinnostais kans toi laserleikkaus. En käytä silmälaseja, aina vain piilareita. Oikea -3,50, vasen -4,50. Saako sillä hyviä tuloksia aikaan? onko jollakin mennyt leikkaus pilalle?

Kiinnostais kovin, mutta toisaalta pelottaa.[/QUOTE]

Taisi olla eiran mainoksessa -10 rajana jolloin ei voi enää luvata lasik leikkaukselle 100% onnistumista.
lisäksi muutamille käynyt niin ettÄ keken leikkauken huomttu ettei voikkan tehdä lasikkia ja jouduttu tekemään prk joka on paljon alkellisempi leikkaus ja toimpuminen hidasta.

"mari"
Itse olen menossa parin viikon päästä ja jännittä ihan hirveästi. Hinta tulee olemaan noin 2000 euroa. Olen haaveillut leikkauksesta koko ikäni ja nyt se sitten tapahtuu. Jännittää siis aivan pirusti, itse leikkaus, toipuminen, kaikki.

Todella monille tuttavilleni on ko. leikkaus tehty ja kaikki ovat olleet sitä mieltä, että elämän paras päätös. Siksi itsekin rohkaistuin, koska vihaan rillejä eikä piilaritkaan enää oikein sovi, olen käyttäny niitä jo 15 vuotta.

Pari vuotta sitten
[QUOTE="vieras";28086211]No täytynee ruveta säästään rahaa. Mitä eroa noilla on: Lasik, femto, ICL? Niin no hinnassa on ainakin eroa, mutta onko jotain muuta? Kannattaako ottaa toi kallein?

T. äsköinen vieras, joka harkitsee leikkausta mutta jota pelottaa.[/QUOTE]

Itse valitsin silloin kalleimman vaihtoehdon siksi ettei missään vaiheessa tule kipua, ei tarvinnut pitää suojalaseja ja oli lyhyempi toipumisaika, ei sairausloman tarvetta. Silloin paras tekniikka oli femtolasik. Mielellään sitä maksoi 800 euroa lisää kun vertasi. enkä katunut valintaani.

Nyt en tiedä ovatko tekniikat kehittyneet parissa kolmessa vuodessa. Ystäväni kävi juuri viikko sitten Klinikka 21:ssä jossa on leikkausporukka ja laitteisto Helsingin mehiläisestä ja käsittääkseni tekniikka on sama. Kaikki meni hienosti ja on tyytyväinen.

Pari vuotta sitten
[QUOTE="mari";28086229]Itse olen menossa parin viikon päästä ja jännittä ihan hirveästi. Hinta tulee olemaan noin 2000 euroa. Olen haaveillut leikkauksesta koko ikäni ja nyt se sitten tapahtuu. Jännittää siis aivan pirusti, itse leikkaus, toipuminen, kaikki.

Todella monille tuttavilleni on ko. leikkaus tehty ja kaikki ovat olleet sitä mieltä, että elämän paras päätös. Siksi itsekin rohkaistuin, koska vihaan rillejä eikä piilaritkaan enää oikein sovi, olen käyttäny niitä jo 15 vuotta.[/QUOTE]

Millä tekniikalla sulle tehdään ja missä kun se on noin halpa?

eira on pop
[QUOTE="vieras";28086211]No täytynee ruveta säästään rahaa. Mitä eroa noilla on: Lasik, femto, ICL? Niin no hinnassa on ainakin eroa, mutta onko jotain muuta? Kannattaako ottaa toi kallein?

T. äsköinen vieras, joka harkitsee leikkausta mutta jota pelottaa.[/QUOTE]

mene eiraan ton uusimman smile leikkakuksen etuus on että kivut jää pois, kun silmää ei tarvitse pineista ja silmä ei myökään kuivu leikkauksen jälkeen.. Lasik leikkauksessa on myös riski että läppä irtoaa pienestä osumasta, kun taas smile leikkauksessa ei tehdä läppää..

Pari vuotta sitten
Leikkausta suunnitteleville sitten vielä huomautuksena, että kaikille ei voi leikkausta tehdä, jos sarveiskalvo on liian ohut. Tunnen kaksi tällaista tapausta. Asia selviää esitutkimuksessa.

Lasikissa käynyt
2010 kävin Espoon Medilaserissa, -4 olivat molemmat silmät. 2800 euroa jälkitarkastuksen kera, lopputulos hyvä. Yhden päivän pidin suojalaseja, ja sitten joitain öitä. Helppoa ja kivutonta.

Mutta yhdellä tutulla jäi jotain möhnää silmään leikkauksessa, läpän alle siis, ja hän joutui uusintaleikkaukseen sen möhnän poistoon. Ei sen vakavampaa siis, möhnä häiritsi näkökentässä mutta oli hoidettavissa. En muista, missä hän kävi leikkauksessa. Ymmärtääkseni vakavat komplikaatiot ovat äärimmäisen harvinaisia, mutta pienempiä juttuja toki sattuu silloin tällöin.

Yhteistyössä