Mikä kuntoilulaite kotiin?

• Viestiketjun aloittaja "sohvaperuna"
  • Ensimmäinen viesti
"sohvaperuna"
[QUOTE="...";28057212]No joo.. En minäkään kyllä liputa noitten kotikrossareiden tai vastaavien laitteiden puolesta. Mun kokemuksen mukaan 99% niistä jää pölyttymään olohuoneeseen alkuinnostuksen jälkeen.

Mutta ihmettelen miten olet muka noin kiinni lapsissa ettet pääse mihinkään yksin? Missä lasten isä tai muut sukulaiset ovat? No joo, mutta jos asia on näin niin oletko varma että haluat viettää ainoa vapaahetkesi kuntopyörän päällä? En usko.

Mun ratkaisu tähän olisi lapsiparkki. Nykyään monessa kuntokeskuksessa on tarjolla lastenhoitoa, joten käytä se ihmeessä hyväksesi. Jos kerran olet valmis satsaamaan kalliseen kotikuntolaitteeseen niin miksei kuntosalijäsenyyteenkin? Olisi ainakin monipuolisempaa.[/QUOTE]

Kuopus on liian pieni lapsiparkkiin eikä sitä edes tolla salilla, millä olen lasten välissä käynyt, ole.
Sukulaiset ei hoida, lasten isällä on haastava työ ja kotiutuu aika myöhään, niin myöhään etten ehdi esim. spinningiin ennen lasten nukkumaanmenoaikaa. Ja kuopusta imetän, joten on oltava illalla kotona.

"sohvaperuna"
No kerrotaan tässä nyt sekin, että mä en kato Salkkareita. Se on ehkä huonoin telkkariohjelma ikinä, kanava vaihtuu heti kun alkutunnari kuuluu.

Ja haluisin kuntoilla rauhassa, niin ettei minun tarvitse ajatella että se aika on pois lapsilta. Koska siinä tapauksessa se jää. Salille en voi lähteä esim. jos lapset sairastaa mutta kotona voin sitä crossaria polkea ja jos lapset herää, olen paikalla kuitenkin.

Ja meillä ei ole lapsille hoitajaa, ellen MLL:stä palkkaa. Ja koska sitä en spinningin takia raaski tehdä, taas kuntoilu jää. Jännä, että kotilaitteita vastustetaan noinkin voimakkaasti vaikka itse ei niitä tietenkään omisteta.. vai? ;)

rietas
[QUOTE="vieras";28057315]Ymmärrätkö mikä ero on siinä että tekeekö liikkeet laitteella x salilla ohjattuna vai kotona salkkareita seuratessa?[/QUOTE]

Meilläpäin ei ole ohjattuja crosstraining-tuntejakaan ;)

Hei, jos ap ei tosiaankaan pääse sinne salille, niin silloin se ei pääse. Etkö itse ymmärrä? Ja väitätkö tosissaan, että sama olla kokonaan kuntoilematta kuin treenata esim. crosstrainerilla kotona?

Tosiaan tuntuu että se olet sinä, joka ei ap:n pointtia nyt ymmärrä.

rietas
Sitä paitsi taitaa niitä kuntosalikorttejakin jäädä aimo liuta käyttämättä tai vähäiselle käytölle. Ei se pelkkä kuntosalikorttikaan ihmisestä himotreenaajaa tee, motivaatiota se vaatii sekin.

"..."
Meilläpäin ei ole ohjattuja crosstraining-tuntejakaan ;)

Hei, jos ap ei tosiaankaan pääse sinne salille, niin silloin se ei pääse. Etkö itse ymmärrä? Ja väitätkö tosissaan, että sama olla kokonaan kuntoilematta kuin treenata esim. crosstrainerilla kotona?

Tosiaan tuntuu että se olet sinä, joka ei ap:n pointtia nyt ymmärrä.
Mikä ihme sua kaivelee kun otat kaikki henkilökohtaisena v*ttuiluna? Jotenkin outoa..

Mutta joo, selityksiä ap:lta ainakin löytyy. Ja niitä selityksiä löytyy varmaan sillekin että se kotiin ostettu kallis kuntolaite jää käyttämättä. Oikeesti, ketään ei ole töissä joka päivä aamusta iltaan varsinkin kun on pieniä lapsia. Ja jos on niin sitten kannattaisi miettiä elämän prioriteetit uusiksi.

Kiitos ja anteeksi.

"sohvaperuna"
Kiitos rietas, sä oot ymmärtänyt mun pointin. :)
Mä tosi mielelläni menisin spinningiin 3-5 kertaa viikossa kuten ennen lapsia mutta kun se nyt ei vaan ole mahdollista. Mulla oli ennen kk-lippu kuntokeskukseen ja siellä kävin aktiivisesti paitsi kesän pidin taukoa.
Ja niin vaikeaa kuin se ilmeisesti on jonkun käsittää, meillä ei ole sukulaisia/kummeja jotka hoitaisivat meidän lapsia edes tärkeissä jutuissa, niin ei todellakaan ole ketään jonka voisin lapsia kaitsemaan pyytää mun urheiluharrastuksen takia.
Uimahallissa aattelin alkaa käydä sitten kun imetys loppuu, nyt tulee maitoa niin paljon etten uskalla mennä rintatulehdusten pelossa.

rietas
[QUOTE="...";28057441]Mikä ihme sua kaivelee kun otat kaikki henkilökohtaisena v*ttuiluna? Jotenkin outoa..

Mutta joo, selityksiä ap:lta ainakin löytyy. Ja niitä selityksiä löytyy varmaan sillekin että se kotiin ostettu kallis kuntolaite jää käyttämättä. Oikeesti, ketään ei ole töissä joka päivä aamusta iltaan varsinkin kun on pieniä lapsia. Ja jos on niin sitten kannattaisi miettiä elämän prioriteetit uusiksi.

Kiitos ja anteeksi.[/QUOTE]

No sinullehan tuo tuntuu olevan henkilökohtainen loukkaus, että ap ei hanki lastenhoitajaa ja mene salille? :D

Ja hei, jos ap:ltä motivaatio puuttuisi, niin miksi se salikortti toimisi yhtään paremmin kuin se kuntolaite kotona? Oikeasti?

(Ja aika noloa alkaa tämän ketjun perusteella toisen prioriteetteja moittimaan, hei. Häpeä edes vähän.)

häh?
Siis ap, heräät lastesi takia aamulla kello 6, puuhaat lastesi kanssa kello 22 asti, kunnes menevät nukkumaan, teet jotain tunnin kaks ja menet nukkumaan?

Näinkö päiväsi menevät päivästä ja vuodesta toiseen?

Eikö sinulla ole lainkaan muuta sosiaalista elämää? Eikö miehesi ota mitään vastuuta lapsistanne?

"sohvaperuna"
[QUOTE="...";28057441]Mikä ihme sua kaivelee kun otat kaikki henkilökohtaisena v*ttuiluna? Jotenkin outoa..

Kiitos ja anteeksi.[/QUOTE]

Miten sä nyt jaksat tätä jankuttaa?! Mä kysyin kuntolaitevinkkejä, jos sulla ei ole niitä antaa niin ei oo pakko kommentoida.
Toisen meistä täytyy töissä käydä ja jos mä olen lasten kanssa kotona niin töissä käy mies. Ja sen hänelle suon. Osallistuu lasten asioihin mutta joutuu olemaan töistä pois esim. mun lääkärikäyntien ajan, niin en nyt viitsi vaatia että hei, tuu kotiin kesken tärkeän hommasi että pääsen spinningiin. Ja meidän lapset on nyt pieniä, vuoden päästä on jo ihan eri juttu kun mun ei oo pakko olla kotona iltatoimien aikaan.

"Voi elämä"
[QUOTE="sohvaperuna";28057453]Kiitos rietas, sä oot ymmärtänyt mun pointin. :)
Mä tosi mielelläni menisin spinningiin 3-5 kertaa viikossa kuten ennen lapsia mutta kun se nyt ei vaan ole mahdollista. Mulla oli ennen kk-lippu kuntokeskukseen ja siellä kävin aktiivisesti paitsi kesän pidin taukoa.
Ja niin vaikeaa kuin se ilmeisesti on jonkun käsittää, meillä ei ole sukulaisia/kummeja jotka hoitaisivat meidän lapsia edes tärkeissä jutuissa, niin ei todellakaan ole ketään jonka voisin lapsia kaitsemaan pyytää mun urheiluharrastuksen takia.
Uimahallissa aattelin alkaa käydä sitten kun imetys loppuu, nyt tulee maitoa niin paljon etten uskalla mennä rintatulehdusten pelossa.[/QUOTE]

No voi sua pientä raukkaa :( eihän sulle sitten jää muuta vaihtoehtoa kun lihoa valaaksi kun ei ketään ole missään :(

rietas
[QUOTE="sohvaperuna";28057453]Kiitos rietas, sä oot ymmärtänyt mun pointin. :)
Mä tosi mielelläni menisin spinningiin 3-5 kertaa viikossa kuten ennen lapsia mutta kun se nyt ei vaan ole mahdollista. [/QUOTE]

Tack :)

Aikoinaan tuossa tilanteessa luotin kuntoilupeleihin (wii) ja sekä laihduin että kohensin kuntoani roimasti. Faktana kuntotestit ja kehoanalyysi (mikä lie sen oikea nimi?) ennen ja jälkeen kyseisen treenijakson. Aika aikaa kutakin, nyt pääsen jo helpostikin vaikka salille, lenkille tms. Tuskin sinullakaan tuo on lopullinen tilanne :)

Minkä laitteen/välineen/tavan valitsetkin, niin liikunnan iloa toivotan! :flower:

"sohvaperuna"
Alkuperäinen kirjoittaja häh?;28057477:
Siis ap, heräät lastesi takia aamulla kello 6, puuhaat lastesi kanssa kello 22 asti, kunnes menevät nukkumaan, teet jotain tunnin kaks ja menet nukkumaan?

Näinkö päiväsi menevät päivästä ja vuodesta toiseen?

Eikö sinulla ole lainkaan muuta sosiaalista elämää? Eikö miehesi ota mitään vastuuta lapsistanne?
Siis haluatko että mä laitan tähän meidän päivärytmin? Oikeasti? Miten se liittyy tähän ALKUPERÄISEEN KYSYMYKSEEN?!

Mies lähtee aamulla töihin, minkä jälkeen lapset on mun vastuulla. Kuopusta imetän, joten aika paljon olemme samassa paikassa - onko se sinulle yllätys? Voin kertoa että vaikka mieheni todella hyvä isä onkin, hän ei voi lasta imettää. Sosiaalista elämää minulla on kyllä, kiitos kysymästä. Mutta voin tavata ystäviäni lasten kanssa, oletko koskaan tästäkään vaihtoehdosta kuullut?
Ja kun olit huolissasi elämäni tulevistakin vuosista, voin kertoa ilokseni sinulle että ei, en meinaa imettää kuopusta ikuisesti. Vain tämän vauva-ajan. Harmittaako? ;)

fgttttt
jokainen voi verrata vaikkapa puolen tunnin kuntopyörällä polkemista ja puolen tunnin pyörälenkkiä vastatuulessa ja huonosti auratulla tiellä vaihtelevassa maastossa toppavaatteet päällä.

Kumpikohan kuluttaa enemmän kaloreita? Sama ongelma on myös muissa "vaatetelineissä"

Semmoiset vehkeet, jossa todellakin joutuu rehkimään ja "oikea" liikunta on hyvästä, crosstrainerit ja kuntopyörät tms. "akkojen" laitteet ovat täysin turhia. Nimenomaan kotikäytössä.

rietas
[QUOTE="Voi elämä";28057489]No voi sua pientä raukkaa :( eihän sulle sitten jää muuta vaihtoehtoa kun lihoa valaaksi kun ei ketään ole missään :([/QUOTE]

Pakko vielä kommentoida tähän: :LOL:

Pointtihan meni sulla viuhuen ohi. Luepa uudestaan aloitus ja koko ketju ja jos sittenkään et ymmärrä, niin treenaa välillä korviesi väliäkin, tulisi treeni tarpeeseen ;)

"..."
[QUOTE="sohvaperuna";28057487]Miten sä nyt jaksat tätä jankuttaa?! Mä kysyin kuntolaitevinkkejä, jos sulla ei ole niitä antaa niin ei oo pakko kommentoida.
Toisen meistä täytyy töissä käydä ja jos mä olen lasten kanssa kotona niin töissä käy mies. Ja sen hänelle suon. Osallistuu lasten asioihin mutta joutuu olemaan töistä pois esim. mun lääkärikäyntien ajan, niin en nyt viitsi vaatia että hei, tuu kotiin kesken tärkeän hommasi että pääsen spinningiin. Ja meidän lapset on nyt pieniä, vuoden päästä on jo ihan eri juttu kun mun ei oo pakko olla kotona iltatoimien aikaan.[/QUOTE]

Mitä mahdat tarkoittaa jankuttamisella? Sitäkö että ehdotin lapsiparkkia?

Sori vaan mutta sun elämä vaikuttaa aika rajotetulta. Tuleeko sun miehes väkisin hoitamaan lapsia kun pyydät? Vai mitä tarkoitat että et viitsi pyytää apua? Yhteisethän ne lapset on, vai ymmärsinkö väärin? Miten lapset voivat kiintyä isään, joka on aina (paitsi sinun lääkärikäyntisi ajan) poissa?

Mutta joo, osta vaan se kuntolaite, ei se multa ole pois :) kunhan yritin auttaa ja ehdottaa vaihtoehtoja.

"sohvaperuna"
jokainen voi verrata vaikkapa puolen tunnin kuntopyörällä polkemista ja puolen tunnin pyörälenkkiä vastatuulessa ja huonosti auratulla tiellä vaihtelevassa maastossa toppavaatteet päällä.

Kumpikohan kuluttaa enemmän kaloreita? Sama ongelma on myös muissa "vaatetelineissä"

Semmoiset vehkeet, jossa todellakin joutuu rehkimään ja "oikea" liikunta on hyvästä, crosstrainerit ja kuntopyörät tms. "akkojen" laitteet ovat täysin turhia. Nimenomaan kotikäytössä.
Mut verrattaisko kuitenkin sitä mistä tässä ketjussa oli kyse, eli kumpi kuluttaa enemmän: spinningpyörällä kotona 1h itsetehdyllä ohjelmalla (se ei ole rakettitiedettä) vai sohvalla istuminen ja mammapalstalla kirjoittelu?
Mä tiedän paljon lajeja jotka ehkä kuluttaa enemmän kuin esim. pyöräily. Mutta jos niitä ei ole aikomuskaan tehdä niin mitä niistä sitten jauhaa?
Niillä spinning-tunneilla joilla kävin, oli kyllä puolet miehiä. Täytyyki käydä sanomassa että lopettavat moisen akkojen lajin.. ;)

rietas
Ei saatana, hullua sakkia, en muuta sano :D Ap, olen pahoillani että sait vinkkejä lähinnä koskien miehesi lastenhoitovastuuta, kannattanee kysyä ihan jostain muualta jos haluaa saada vastauksen itse asiaan

Öitä! :)

Yhteistyössä