Mikä kuntoilulaite kotiin?

• Viestiketjun aloittaja "sohvaperuna"
  • Ensimmäinen viesti
"sohvaperuna"
Oon jumiutunut kotiin vauvan ja esikoisen kanssa enkä pääse salille, joten pitää vissiin hankkia jokin vempele kotiin. Spinningistä tykkään, joten vaihtoehdot on varmaan spinning-pyörä tai sitten joku crosstrainer (ei stepperi missä jalat menee vaan ylös alas vaan semmosta laajempaa ympyrää).
Osaisko joku suositella hyvää merkkiä ja mallia?
Plussaa jos on hiljainen ja menis pieneen tilaan.

...........
Ei mitään masiinaa. Kävely on parempi vaihtoehto. Muksut kantoon tai rattaisiin ja menoksi. Kaloreja kuluu vähintään sama kuin jonkun härvelin kanssa ja kävelyä jaksaa paljon enemmän.

• Tykkää
Reactions: rockyroad
Mä haaveilen crosserista. Joa mulla olis spinnipyörä, niin haluaisin, et joku tekis mulle ohjelmia siihen, niinkuin tunneillakin. Crosserilla jostain syystä mulle riittää hyvä musa siihen, jonka tempoon voin "huitoopotkii", kuten muksuni asian ilmaisee :D

Personal trainer
Unohda ne helevetin hiluvitkuttimet!

Ei tee hevon helevettiä!

Leuavetotanko, voimapyörä ja hyppynaru, niillä pääset alkuun! Ei maksa paljoa ja saat jotain konkreettista hyötyäkin. Mikäli siis näitä käytät.

Oikotietä onneen ei ole, kipu on kaveri.

Oman kehon painollakin voi tehdä erittäin fyysisiä liikkeitä ja sulla on jalat, joilla pääsee ulos lenkkeilemään, esimerkiski hiit-treeni on todella tehokasta ja vähän aikaa vievää.

"vieras"
Ei mitään masiinaa. Kävely on parempi vaihtoehto. Muksut kantoon tai rattaisiin ja menoksi. Kaloreja kuluu vähintään sama kuin jonkun härvelin kanssa ja kävelyä jaksaa paljon enemmän.
Pienempikään ei viihdy rattaissa pitkiä aikoja ja esikoisen vauhdilla ei kyllä lenkkeily onnistu. Mä en oo yhtään kävelijä-tyyppiä, se ei riitä mulle liikunnaks. Siis voin mä lenkillä käydä mut en saa siitä samanlaista oloa kuin jostain hikispinningistä.

[QUOTE="vieras";28051550]Pienempikään ei viihdy rattaissa pitkiä aikoja ja esikoisen vauhdilla ei kyllä lenkkeily onnistu. Mä en oo yhtään kävelijä-tyyppiä, se ei riitä mulle liikunnaks. Siis voin mä lenkillä käydä mut en saa siitä samanlaista oloa kuin jostain hikispinningistä.[/QUOTE]

Pienempi kantoliinaan tai rinkkaan ja isompi pulkkaan. Vastaa takuulla hikispinningiä. :)

"sohvaperuna"
Unohda ne helevetin hiluvitkuttimet!

Ei tee hevon helevettiä!

Leuavetotanko, voimapyörä ja hyppynaru, niillä pääset alkuun! Ei maksa paljoa ja saat jotain konkreettista hyötyäkin. Mikäli siis näitä käytät.

Oikotietä onneen ei ole, kipu on kaveri.

Oman kehon painollakin voi tehdä erittäin fyysisiä liikkeitä ja sulla on jalat, joilla pääsee ulos lenkkeilemään, esimerkiski hiit-treeni on todella tehokasta ja vähän aikaa vievää.
No just joo, kysyinkö mä tätä? Ennen lapsia olin tosi hyvässä kunnossa, treenasin 4-5krt viikossa mut nyt on nää lapsoset joissa olen kiinni. Lapset ei viihdy rattaissa/pulkassa enkä kävelystä kyllä saa sitä treeniä mitä oon vailla. Mun oma aika on kun lapset nukkuu, enkä todella voi kerrostalossa alkaa hyppynarulla pomppimaan iltamyöhään tai lähteä lenkille ja jättää lapsia kotiin.

"sohvaperuna"
Pienempi kantoliinaan tai rinkkaan ja isompi pulkkaan. Vastaa takuulla hikispinningiä. :)
Tavallaan, kuopus karjuu korvanjuuressa ja isompi höpöttää pulkassa. :D Juu ei, mä haen nyt sitä mitä voisin tehdä YKSIN ITSEKSENI kun lapset nukkuu. Se kuntoilu ois mun omaa aikaa. Mulla on hartiat myös jumissa tuon pienemmän kanniskelusta, joten sikskään mikään pulkanveto ei oo nyt optimi.

"vieras"
[QUOTE="sohvaperuna";28051596]Eikö kellään oo mitään kotilaitetta mitä suositella?[/QUOTE]

paljonko tilaa saa viedä ja millä budjetilla?

Meillä on kerätty vuosien varrella painopenkki, juoksumatto, kuntopyörä ja sellainen monitoimipenkki + jumppapallo, käsipainoja, kuminauhaa jne. Tilaa on 30 m2 :D että ei sovi kaikille...

"vieras"
[QUOTE="sohvaperuna";28051596]Eikö kellään oo mitään kotilaitetta mitä suositella?[/QUOTE]

Kuntopyörä muuten ihan jees, mutta se tehoaa vaan jaloille, muuten se onkin vaan istumista :)
Crosstrainer nyt käytössä ja hiki virtaa ja kädet ja jalat huutaa hoosiannaa :)

"sohvaperuna"
Jumppapallo mulla onkin jossain, täytyykin etsiä ja täyttää! Kahvakuulaa voisin myös kokeilla! Saako sillä aerobistakin tehtyä vai onko enemmän just lihaskuntoa? Pelkällä lihaskunnolla meen ihan jumiin, siks sitä spinningiä aattelin jos yhdistäis vaikka siihen kahvakuulailun..?

Personal trainer
Ja minkähän kuntovehkeen meinaat sinne kerrostaloon roudata? 200 kiloa vapaata rautaa,vai? Vai ylätaljan painopakkoineen?

Ei niillä oikeasti tee mitään noilla crosstrainereilla ja vastaavilla. Pelkkää rahaa siinä palaa, ei kaloreita. Asiasta on tehty liian helppoa, tuloksia on turha odottaa näiltä laitteilta.

Minun luettelemat voimapyörä, leuvanvetotanko ja hyppynaru kustantavat yhteensä n. 25 euroa ja kaikki soveltuvat kerrostalossa ja yksin treenaamiseen.

Oman kehon painoilla tehtävät liikkeet eivät maksa mitään.

Jos lisäät vielä parikymppiä, saat pienet säädettävät käsipainot, jolla saat treenattua lisää, kaikenlisäksi pienen vaijerin sekä leuanvetotangon yhdistettyäsi näihin käytössäsi on jopa ylätalja.

"sohvaperuna"
[QUOTE="vieras";28051618]Kuntopyörä muuten ihan jees, mutta se tehoaa vaan jaloille, muuten se onkin vaan istumista :)
Crosstrainer nyt käytössä ja hiki virtaa ja kädet ja jalat huutaa hoosiannaa :)[/QUOTE]

Kuntopyörä ja spinningpyörä on kaks täysin eri asiaa. Spinningpyörää poljetaan paljon myös seisten ja vatsa- ja selkälihaksetkin joutuu töihin.

Mimmonen crosstrainer sulla on? Mikä merkki? Onko tukeva ja äänetön?

"vieras"
[QUOTE="sohvaperuna";28051644]Kuntopyörä ja spinningpyörä on kaks täysin eri asiaa. Spinningpyörää poljetaan paljon myös seisten ja vatsa- ja selkälihaksetkin joutuu töihin.

Mimmonen crosstrainer sulla on? Mikä merkki? Onko tukeva ja äänetön?[/QUOTE]

Juu, eri pyöriä on, mulla kokemusta vaan tuosta kuntopyörästä :)
Ihan perus crosstrainer, netanttilasta. Todella tukeva ja hiljainen, 8 eri säätö mahdollisuutta. Tykkään kyllä todella paljon, sillä vaikutuksen huomaa jo 20 minuutin jälkeen :)

Yhteistyössä