meidän koira on sairas.

  • Viestiketjun aloittaja Peyote
  • Ensimmäinen viesti
Peyote
siltä on tänään poistettu anaalirauhaset. Peffa on nyt aika kaamean näköinen ja se makailee vaan pikku korissaan. mua säälitti kun sillä oli semmonen kauluri ettei se nuoleskele itteensä, niin otin sen pois ja tein sille söpöt pikku housut ja paidan. Niin ne leikkaushaavat on suojassa ja kipulaastarikin jää paidan alle.

Kuulemma siihen kipulaastariin voi kuolla jos sen nielee. Sen takia vahdin pikkukaveria koko ajan. Laitan sitten yöksi sen kauluksen sille.


En ole saanut sitä juomaan yhtään. :( Se vaan seisoo surkean näköisenä takajalat vinossa. Kun käsken sen omaan petiin, se menee heti siihen koriin.


Voi, se on tosi reppana. Ihan ku olis vauva kun pitää koko aika hoitaa.
 
gegahh
Eiköhän koira siitä toivu. Jos koira on kovin pienikokoinen kannattaa tietty huolehtia siitä ettei kuivu, tai siis luulisin että joku pieni koira voisi kuivua isoa nopeammin. Ja jos ei yhtään suostu juomaan, niin itse olen ainakin kanin kanssa tehnyt niin, että sellaiseen lääkepipettiin vähän nestettä, ja sitten sitä tiputtelee eläimen huulille niin monesti saa juomaan edes vähän. Eiköhän se siitä.
 
Peyote
:( Voi raukkaa. Onkohan huomenna jo helpompi olla. Missähän vaiheessa pitää pakkojuottaa ruiskulla tms?
En tiedä. Se on kyllä jo saanut pissattua kaksi kertaa ja pystyy jotenkin kävellä vaikka sillä on ollut epiduraali. onhan sillä tietysti ollut tippa, joten ehkä sen ei ole jano. Ei se syönyt ruokaakaan, koska sen mielestä koiran ruoka on pahaa. Se söi vähän kinkkua ja juustoa vaan.
 
Voi pientä!
Mä kostuttaisin sen reppanan kieltä vähän vedellä. Esim pumpulipalloon vettä ja siitä tippa tai pari kielelle. Kun eihän se välttämättä pääse kupillekaan itse sen kaulurin kanssa.

Mutta eka ilta nyt menee tokkurassa tollaisen operaation jälkeen. Huomenna on jo eri fiilis!
 
Peyote
Sillä on varmaan vähän huono olo kun se vaan nukkuu. Ne sano siellä eläinlääkärissä, että sillä on niin vahva lääkitys tuosta laastarista, että se voi nähdä vaikka hallusinaatioita ja olla vihainen. Se on kuitenkin ihan kiltti ja rauhallinen.
 
:hug: ymmärrän, mitä tunnet. huoli koiran hyvinvoinnista on iso. äidilläni sairasti pikkuinen villakoira viime syksynä ja siinähän sitä sitten valvottiin ja itkettiin... kaikki meni hyvin, mutta sitä on niin voimaton, kun ei osaa auttaa :/

pidän peukkuja, että huomenna on jo parempi päivä!
 
"Iii"
Niin mielenkiintoiset kuin teidän koiran anaalirauhaset onkin, niin tämä ei ole mikään idioottien koiranomistajien piskipalsta. Jaa koskettava tarinasi jollain hurttasivustolla.
 
Peyote
Voi pientä!
Mä kostuttaisin sen reppanan kieltä vähän vedellä. Esim pumpulipalloon vettä ja siitä tippa tai pari kielelle. Kun eihän se välttämättä pääse kupillekaan itse sen kaulurin kanssa.

Mutta eka ilta nyt menee tokkurassa tollaisen operaation jälkeen. Huomenna on jo eri fiilis!
No mä otin siltä sen kaulurin pois että se pystyy nukkua. Oon kumminkin tässä vieressä koko ajan niin nään jos se alkaa nuoleskella. Ei se jaksa onneksi kapsutella itseään. Oon laittanut sitä veden ääreen mutta se seisoo siinä vaan surkean näköisenä.

Mutta kun annoin kinkkua, se söi sen supernopeasti suurina paloina.
 
Sillä on varmaan vähän huono olo kun se vaan nukkuu. Ne sano siellä eläinlääkärissä, että sillä on niin vahva lääkitys tuosta laastarista, että se voi nähdä vaikka hallusinaatioita ja olla vihainen. Se on kuitenkin ihan kiltti ja rauhallinen.
Tuttua, mun affenpinseri aikoinaan meni ihan katolleen noista lääkkeistä, kun sen selkää operoitiin. Se muris raukka peloissaan kaikille. Pidin sitä sen ekan yön mun sängyn vieressä näyttelyhäkissä, silti sitä pelotti, peittelin sen sit lakanalla niin, ettei se nähnyt kuin mun yöpöydän. Sit vasta rauhottui...
 
Peyote
[QUOTE="Iii";28005968]Niin mielenkiintoiset kuin teidän koiran anaalirauhaset onkin, niin tämä ei ole mikään idioottien koiranomistajien piskipalsta. Jaa koskettava tarinasi jollain hurttasivustolla.[/QUOTE]

En mä oo mikään idiootti koiranomistaja. Jos olisin idiootti koiranomistaja, en olisi vienyt sitä leikkaukseen vaan antaisin kärsiä.
 
"..."
Voi toista. Korissaan nukkuu söpösenä. Huomenna varmaan jo helpottaa pikkusta. Meillä on tiibetinmastiffi, ja sillä mahtuis ehkä just ja just pää tohon koriin :) . Tekis vähän mieli ottaa joku pikkukoira kun tollasia kuvia kattelee!
 
"vieras"
[QUOTE="Iii";28005968]Niin mielenkiintoiset kuin teidän koiran anaalirauhaset onkin, niin tämä ei ole mikään idioottien koiranomistajien piskipalsta. Jaa koskettava tarinasi jollain hurttasivustolla.[/QUOTE]

Koirakin on älykkäämpi kuin sinä paskiainen.
 
  • Tykkää
Reactions: abeena
Voi toista. "Uni paras lääke on..." lastenlaulun sanojen mukaan. Minua aina niin säälittää eläinten sairastaminen, kun ei niitä oikein saa lohdutettua sanomalla, että pian se helpottaa. Huono ja kipeä olo voi tehdä senkin, että vesikään maistu. Pidä vettä tarjolla ja jos ei yön aikana ala juomaan niin kostuta kieltä ja laita vaikka lusikalla vettä suuhun, jos ruiskua ei ole. Eiköhän pieni huomenna ole jo parempana. :)
 
Peyote
Saanko kysyä miksi päädyttiin leikkaukseen? Eikö säännöllinen tyhjentäminen auttanut?
Tuolta ei saa tyhjennettyä. Sillä ne tiehyet on todella ahtaat ja toisella puolella niin ahdas, ettei eläinlääkärikään ole kertaakaan saanut sitä eritettä sieltä ulos, paitsi fistelin kautta. Olivat semmoiset, että jos niitä yritti tyhjennellä, niin se puoli tulehtui satavarmasti. Tulehtui tietysti myös ihan ilman yrittämistäkin. Sitten sitä oli vielä vaikea havaita, koska koira vaikutti aina niin pirteältä ja terveeltä.
 
Peyote
[QUOTE="Iii";28006011]Kyllä kuule täytyy aika idiootti olla, jos kuvittelee jonkun vieraan (ihmisen tai koiran) anaalirauhasten kiinnostavan.[/QUOTE]

No mutta ei sille voi itse paljoa jos sattuu olemaan sellanen idiootti. Oon iloinen sun puolesta, että sä oot kumminkin fiksu ja osannet mua tässäkin asiassa neuvoa. Mitä minun nyt kannattaisi tehdä?
 
"Iii"
[QUOTE="vieras";28005996]Koirakin on älykkäämpi kuin sinä paskiainen.[/QUOTE]

En nyt kauheasti lähtisi haukkumaan toisia paskiaiseksi, jos oma harrastus on koiran perseen kaivaminen.
 
[QUOTE="Iii";28006011]Kyllä kuule täytyy aika idiootti olla, jos kuvittelee jonkun vieraan (ihmisen tai koiran) anaalirauhasten kiinnostavan.[/QUOTE]

Mä olen sit varmaan ihan kauhea idiootti, mut kyllä mua toisten lemmikkien sairaudet kiinnostaa. Tämmöiset varsinkin, joiden kanssa on itsekin taistellut, silloin kuin meillä oli vielä koira.
 
  • Tykkää
Reactions: Zucchini
Peyote
[QUOTE="Iii";28006027]En nyt kauheasti lähtisi haukkumaan toisia paskiaiseksi, jos oma harrastus on koiran perseen kaivaminen.[/QUOTE]

Ei sitä kaiveta, oot käsittänyt väärin.
 
  • Tykkää
Reactions: Muua

Yhteistyössä