Minkäikäinen poika voi käydä saunassa äitinsä kanssa?

  • Viestiketjun aloittaja Kauheeta!
  • Ensimmäinen viesti
HippuTAR
Nomä käyn 10 vuotiaan kans. Ja mun mielestä ihan minkä ikäinen vaan voi käydä vanhempiensa kans saunas jos se ei itsestä tunnu epämukavalta.

Mä en menisi isäni kans saunaan ja tuskin se mua mukaan huoliskaan. Mutta en pidä mitenkään outona vaikka joku muu menis.
 
Rollolainen
no tuota jos on yks saunavuoro voi olla että joutuu käymän saunassa vaikka ei haluaisikaan. Tunti on kuitenkin aika lyhyt aika saunavuoroon. Ja sauna on peseytymistä varten.
Onneksi meillä on oma sauna, muuten mä en ehtis saunomaan lainkaan ku perheessä on kolme poikaa ja me vanhemmat. Pojat ei tulis kuitenkaan mun kanssa saunaan joten en sit vois saunoa lainkaan.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
"vieras"
[QUOTE="vieras";27989240]Niin, tarvittaessa sinne poikien puolelle menee se naisope. Yksin niitä ei saa päästää eli opettaja siellä olisi oltava, nainen tai mies.[/QUOTE]

Oletko joskus nähnyt naisopen alasti miesten puolella? :D
 
Rollolainen
[QUOTE="vieras";27989240]Niin, tarvittaessa sinne poikien puolelle menee se naisope. Yksin niitä ei saa päästää eli opettaja siellä olisi oltava, nainen tai mies.[/QUOTE]

no ei varmasti mene. Mikä haloo sitä nousis jos MIESOPE menis naisten puolelle.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27989247]Oletko joskus nähnyt naisopen alasti miesten puolella? :D[/QUOTE]

Opettajat ei itse ui, vaan antavat uimaopetusta altaan reunalta. Näin ainakin, jos menevät suositusten mukaan.
 
Rollolainen
[QUOTE="vieras";27989271]Opettajat ei itse ui, vaan antavat uimaopetusta altaan reunalta. Näin ainakin, jos menevät suositusten mukaan.[/QUOTE]

joo mut sit NAISOPE ei saa mennä miestn puolelel eikä toiinpäin. jos joku tarvitsee apua sihen otetan joku henkilökuntan kuuluva joka voi auttaa, vaikka uimavalvoja.
 
Rollolainen
[QUOTE="vieras";27989282]Siksi tehdäänkin tavallisesti niin, että mollemmilla puolilla on samaa sukupuolta oleva opettaja. Keskenään oppilaat eivät saa olla. Mikä haloo nousisi siitä, jos olisivat keskenään ja saunassa joku polttaisi itsensä tai jotakin siellä kiusattaisiin?[/QUOTE]

Mistäs sen naisopen löydät mukaan jos uimaan menee yks luokka kerrallaan? ei sitä varten voi jotaki toista ope aottaa mukaan. ja kyllä ne keksenään ovat ainaki vähän isomat jo tuosta 10v ylöspäin, ei meilä ainkaan uimahallila ollut naisope mukana kun mentiin uimaan ( meijä oma ope oli mies)
 
"vieras"
Minä (nainen) olen käynyt isäni kanssa saunassa 25-vuotiaaksi asti. Olemme käyneet kerran viikossa yhdessä saunassa lapsesta asti, eikä koskaan tullut sitä hetkeä, että se olisi tuntunut kiusalliselta. Tuolloin 25-vuotiaana tähän traditioon tuli pitkä katkos ja sen jälkeen emme ole yhdessä enää saunoneet.
 
Lilith Le Nuit
Siihen ikään asti kun se pojalle sopii.
Kun poika oli 8v. niin uimahallissa hän oli miesten pukkarissa. Pitää vähän ajatella sitäkin että tuskin tytöt tykkää jos naisten pukkarissa on sen ikäisiä poikia.
 
Rollolainen
[QUOTE="vieras";27989314]Paha ristiriita, naispuolinen uimahallin siivooja saa mennä miesten puolelle milloin haluaa.[/QUOTE]

juu, mut se menee VAATTEET päällä ja usieimiten hallisivotaankun sielä ei ole ketään eli illalla tai aamul aikaiisn. JA voihan hallilla olla MIESSIIVOOJIAKIN
 
"vieras"
Mistäs sen naisopen löydät mukaan jos uimaan menee yks luokka kerrallaan? ei sitä varten voi jotaki toista ope aottaa mukaan. ja kyllä ne keksenään ovat ainaki vähän isomat jo tuosta 10v ylöspäin, ei meilä ainkaan uimahallila ollut naisope mukana kun mentiin uimaan ( meijä oma ope oli mies)
Uimahallikäynnit onkin usein vähän ongelmallisia ja opettajat joutuvat niissä riskejä ottamaan. Toki voidaan tehdä erityisjärjestelyjä eli esimerkiksi kahden luokan tytöt menevät yhdessä ja pojat jää toisen opettajan kanssa koululle. Tai kaksi luokkaa menevät yhdessä (toisella miesopettaja ja toisella naisopettaja). Periaatteessa on riskialtista antaa oppilaiden olla keskenään suihku- ja saunatiloissa. Pienten oppilaiden eli juuri noiden eka- ja tokaluokkalaisten kanssa tiedän käytettävän myös sitä käytäntöä, että esimerkiksi naisope käy myös siellä poikien puolella. Sinulla on myös varmaan ikää sen verran, että käytänteen ja ohjeistukset ovat sinun kouluajoiltasi muuttuneet.
 

Yhteistyössä