ERO ja mies vaatii huoltajuuden vko/vko!!! Itku..

  • Viestiketjun aloittaja APua..
  • Ensimmäinen viesti
APua..
Meillä neljä alle 6 vuotiasta. Haluaisin erota, mutta mies uhkaa vievänsä vaikka oikeuteen että saa sovittua huoltajuuden vko/vko -systeemillä. Minä en ole ollut lapsista erossa kuin yhden kerran yhden v-lopun, rakastan niitö luonnollisesti yli kaiken enkä voi kuvitellakaan olevani vkoa erossa!! Mies harrastaa joka ilta (5-7 iltana vkossa) ja lopun aikaa makoilee sohvalla. Suuttuu jos ehdotan jotain tyyliin et mene ulos lasten kans ni voisin siivota. Mies haukkuu minua (kun tupisen passiivisuudesta) lehmäksi ja H#oraksi, kirvaa ja huutaa. Lapsille on kans oikeestaan koko ajan tympeä ja menettää malttinsa heti. Väkivaltainen ei ole (ollut).

Minä olen hoitanut lapset tähän asti, voiko mies viedä ne multa joka toiseksi viikoksi.. :( :(
 
"vieras"
Vko-vko-systeemi toimii vain jos molemmat siihen sitoutuvat. Minkä ikäisiä nuorimmat ovat? Lastenvalvoja ei varmaankaan suosittele tuota ja kuulostaa siltä että mies tahtookin sinua kiusata.
 
"maiskis"
Sehän olisi makeaa nähdä miten mies pärjää niiden kanssa edes viikon. Suostu näennäisesti, saat sinäkin harrastaa joka toinen viikko mitä haluat. Ei se mies jaksa niitä hoitaa kuitenkaan, sinulle ne lopulta jää.
 
"vieras"
Niin miksi mies ei pärjäisi?
Jos tahtoa on niin helposti ja mikä oikeus sinulla olisi vaatia lapsia itsellesi.
Ensin tehdään lapset miehen kanssa ja sit yhtäkkiä ne ei kuulukkaan isälleen muussa mielessä kuin makasamaan elareita.
Naiset lopettakaa tuollainen !!
 
Kysyppä siltä mieheltä että miten meinaa järjestää harrastamisen niillä viikoilla kun hällä lapset. Jokatapauksessa tuo kaikki asiat esille, kun olette lastenvalvojalla. Ja varaa se lastenvalvoja ihan heti huomenna. Mitä suurimma todennäköisyydella noin nuoria lapsia ei suositella vk/vk-systeemiin.
 
  • Tykkää
Reactions: Madmama
APua..
Lapset ovat 1v, 2ja puoli v, 4v ja kohta 6 v. (pakko mainita että kaikki tyttöjä :) )
Miehen äiti on innokas hoitamaan, ja mies on sanonut että hoidattaa sillä harrastusten ajan. Tämän lisäksi mies on vuorotöissä, lapset joutuisivat vaihtamaan päiväkotia vuoropäiväkotiin ja olemaan siellä iltamyöhään (23.30) tai aamulla aikasin (5.00) kun tällä hetkellä päivät ovat norimiajoissa, minä olen päivätyössä.

Tiedän, ettei mies pärjäisi. Mutta pelkään mennä minnekään puhumaan tästä, jos lastenvalvojat päättävät että vko/vko on hyvä, en saa takaisin enää tätäkään, koska mies suuttuisi niin että ero olisi hänelle voitto, kun saisi tahtomansa läpi. Olen ehdottanut että lapset asuisivat minulla ja mies saisi hakea niitä luokseen vaikka joka päivä ja välillä yöksikin, esim. kerta vko yön yli ja 1-2 kertaa kuussa kahdeksi yöksi. Mutta ei kuulemma riitä. Ahdistaa ja tuntuu että olen loukussa :(
 
Kostaus
Yksikään lastenvalvoja ei suosittele viikko-viikko systeemiä noin pienille, joten ole huoleti. Yleensä sitä voidaan suositella kouluikäisten vanhemmille, jos molemmat vanhemmat ovat halukkaita.

Mies nyt vaan uhkailee ja uhmailee sinua pelotellakseen. Naureskele mielessäsi moiselle tollolle.
 
dfdf
Älä anna miehesi kiristää sinua. En usko, että lapsia laitetaan vuoropäiväkotiin, joten he saavat varmasti jäädä sinulle. Ota todisteet talteen kaikista miehesi sanomisista. Äänitä vaikkapa. Noin pienille ei edes suositella viikko-viikko systeemiä ja miehen vuorotyökin jo estää häntä saamasta lapsia.
 
APua..
[QUOTE="Xxxxx";27913302]H*ttojako sä oot sen kanssa tenhy 4lasta? Oisit ees järkevästi sillon aatellu.[/QUOTE]

Ei mies ole aina ollut tuollainen! Luulen että on masentunut (ei suostu lääkäriin tai puhumaan asiasta), kun ei kestä mitään. Ei hulinaa, kiukuttelua, lasten tuomaa "hässäkkää". Aloin huomata tämän kolmannen lapsen synnyttyä, ja tarkoitus oli lapsiluku jäädä siihen, mutta tulin ehkäisystä huolimatta raskaaksi. Tällöin mies oli ehdottomasti sitä mieltä, että tämä on vaan ihana asia ja tottakai lapsi pidetään.

Olen väsynyt hoitamaan ISOA taloa ja 6 ihmisen pyykit,ruuat ym:t aina yksin. En ymmärrä miten mies ei jaksa kun on niin paljon omaa aikaa. Hänellä on myös muita hengähdyshetkiä mitä minulla ei, esim iltavuoropäivinä hän saa olla töihinlähtään (klo 14.30) saakka yksin kotona. Tällöin hakee takkapuut minulle valmiiksi mutta ei missään nimessä pyykkää/siivoa/laita ruokaa valmiiksi tmv.
 
[QUOTE="maiskis";27913241]Sehän olisi makeaa nähdä miten mies pärjää niiden kanssa edes viikon. Suostu näennäisesti, saat sinäkin harrastaa joka toinen viikko mitä haluat. Ei se mies jaksa niitä hoitaa kuitenkaan, sinulle ne lopulta jää.[/QUOTE]Niin koska pillun omistajuushan ainoastaan takaa sen että voit olla hyvä vanhempi. Ei jumalauta.
 
"vieras"
Eiköhän tuo ole mieheltä turhaa uhkailua ja haluaa vaan sua kiusata. Ei tuo kuulosta sellaiselta mieheltä joka pärjäisi noin monen pienen lapsen kanssa. Ja lastenvalvojat on yleensä aina sitä mieltä että isän on hyvä tavata noin pieniä lapsia useita lyhyitä kertoja viikossa.
 
  • Tykkää
Reactions: Madmama
Täytyy vielä lisätä, että itse soittelin ja kysyin lastenvalvojalta neuvoja, kun olin eroamassa ja sain hyviä neuvoja. Kannattaa ehdottomasti sinunkin soittaa että saat mielellesi rauhan.
Olen kyllä myös varma ettei valvoja laita lapsiasi vuoropäiväkotiin.
 
APua..
Ei mies ole aina ollut tuollainen! Luulen että on masentunut (ei suostu lääkäriin tai puhumaan asiasta), kun ei kestä mitään. Ei hulinaa, kiukuttelua, lasten tuomaa "hässäkkää". Aloin huomata tämän kolmannen lapsen synnyttyä, ja tarkoitus oli lapsiluku jäädä siihen, mutta tulin ehkäisystä huolimatta raskaaksi. Tällöin mies oli ehdottomasti sitä mieltä, että tämä on vaan ihana asia ja tottakai lapsi pidetään.

Olen väsynyt hoitamaan ISOA taloa ja 6 ihmisen pyykit,ruuat ym:t aina yksin. En ymmärrä miten mies ei jaksa kun on niin paljon omaa aikaa. Hänellä on myös muita hengähdyshetkiä mitä minulla ei, esim iltavuoropäivinä hän saa olla töihinlähtään (klo 14.30) saakka yksin kotona. Tällöin hakee takkapuut minulle valmiiksi mutta ei missään nimessä pyykkää/siivoa/laita ruokaa valmiiksi tmv.
Ei missään nimessä takaa alapään merkki hyvää vanhemmuutta! Mutta jos ei esim. AINOA tapa viettää lasten kanssa aikaa on laittaa elokuva pyörimään ja sohvalle nukkumaan, on minusta huolestuttavan välinpitämätöntä!
 
  • Tykkää
Reactions: Madmama
Ja nämä tarinathan tällä palstalla eivät ikinä ole yksipuolisia tai väritettyjä.
Kun ei ole saatavilla kolikon toista puolta, neuvotaan kysyjää hänen näkökulmastaan. Väritettyä tai ei, tosiasia on se, että noin pienten lasten kohdalla viikko-viikko-järjestely ei ole lasten etu, etenkään kun toinen vanhempi tekee vuorotyötä.
 
No mitäpä jos ehdotat hänelle, että siirrytte siihen suuntaan pikkuhiljaa, muttei yhtäkkiä. Toki sillä aikomuksella, että näin myös tapahtuu. Yksivuotiaalle tuollainen on liikaa, ja sano, että isäkin sen toki varmaan ymmärtää, mutta pikkuhiljaa rakennatte sitä kohti. Siinä ajassa ehditte kumpikin vähän tasoittua, ja sinusta vk-vk ei kuulosta enää niin kauhealta, ja toisaalta mies ei ehkä vaadi sitä niin kiivaasti.
 
APua..
Tiedän, että miehessä on jossain sisällä (kadoksissa?) se hyvä isä, ei hän paha ole. Mutta ainakin alkuun minusta on ihan mahdoton ajatus kaikinpuolin tuo vko/vko. Niitä on oikeesti neljä! Siinä tarvitaan hermoja ja keplottelua :D Ja kun tähänkin asti ei miehellä tunnu missään vaikka olis vkon näkemättä, baari ja sohva kutsuu v-loppuna silti, niin minusta on täysin luonnotonta että se yhtäkkiä olisi niin motivoitunut ja kiinnostunut viettämään lasten kanssa aikaa niin paljon..
 
  • Tykkää
Reactions: Madmama
Äijä pellolle prkl, mitäs se muuten harrastaa?
Turhaan pelottelee sua ei saa lapsia, lapsien iän vuoksi, ja vuorotyönsä takia, joten turhaa pelkoa sen suhteen.

Siis miks se sua nuin uhkailee jos itsekkin äijä on menettänyt mielenkiintonsa parisuhteeseen, ei rakastava kumppani, hauku, kiroile ja käyttäydy tuolla tavalla, luulisi eron olevan helpompi ratkaisu myös miehelle?
Ainoaksi vaihtoehdoksi jää siis elarit, ei halua sua yksinhuoltajaksi koska joutuu maksamaan neljästä lapsesta elarit!
 

Yhteistyössä