[QUOTE="Puoliso";27885799]Puolisollani on colitis, ja siksi kyselisin Tiuhti sinulta - miten sinulla ja äidilläsi on noita sairauksia hoidettu, mitkä lääkkeet ovat auttaneet ja kuinka pitkiä oireettomia kausia niiden avulla on saatu? Puolisollani on todella vaikea versio colitiksesta, nyt käytössä azamun vaan en tiedä auttaako tuokaan :/[/QUOTE]
mulla ei azamunit yms auta yhtään, nyt mennään asacol 800mg ja 2x2, olen raskaana tällä hetkellä joka autta amun tilannetta huomattavastim, oon oireeton nyt!
biologiset lääkkeet on hyviä, jos niistä ei tuu sivuoireita, mä en niitä voi enää käyttää kun mulla tulee joku ihme niveltulehdus niistä
eli seuraavan kerran kun mulla iskee paha tulehdus, joudun varmasti leikattavaksi.. itse kun sain biologista lääkettä (annetaan tipiutuksina tai pistoksena), tästä kahden päivän päästä loppu ripuli ja kun toinen tiputus annettiin olin oireetyon, 2 tiputus annetaan noin 2 vkon päästä ekasta ja seuraava vissiin 1kk päätä ja sitte 2kk välein
mä en ehtiny niin montaa vaan saamaan! eli se on helkkarin hyvä lääke jos vaan sopii! mä sain sen kaksi tiputusta ennenku tuli se niveltulehdus, mutta pysyin puoli vuotta täysin oireettomana, ILMAN lääkitystä
nyt vaan tukena tuo asacol raskauden ajan ettei vaan tuu akuuttia!
kortisoni on mun ainut turva jos akuutti iskee , sitä meneeki kauheina annoksina kun akuutti iskee, huono vaan kun sitä ei voi syyä loputtomiin!
mutta esim. remicade on tosi hyvä biologin lääke, aika tuore juttu! kannattaa tutustua aiheeseen
tuoteseloste on kamalaa luettavaa, mutta ei se oikeesti niin pahaa lääkettä ole
kallis vaan JOS ei saa sairaalan kautta poliklinikalla, muuten tuo biologinen lääke esim. humira maksaa muistaakeni 700 yksi piikki, sen jälkeenhä tulee jo suoraa kelan katto vastaan ja saat ne ilmasiks.. eli kallita on
mut jos pääsee sairaalan puolelle, maksat vaan poliklinikka maksun!
mun äitillä ei ole tällä hetkellä myöskään mitää kunnon lääkettä, sulfapitoisia ei voi käyttää ja muut ei tehoa, antibiootit on ainut pelastu, hänellä on myös fisteli joka sitkee asioita
meneekin 22.teen leikkaukseensa keväällä. hänellä sii j-pussi tehty, oli 5 ekan joukossa jolle se suomessa tehtiin, pyllylleen meni
äitiläl ei siis ole enää paksuuolta ja näin ollen ei siis colitistakaan niinsanotusti, mutta j-pui tulehtuu koko ajan pahaki samoin e fisteli oireilee..