Yleisimpiä sisustusvirheitä, kammotuksia yms? Ei herkkiksille :)

  • Viestiketjun aloittaja "Sisustaja"
  • Ensimmäinen viesti
"vvieras"
Minusta pahin moka on se, että sisustetaan muita varten. Että olisi jotain, mitä esitellä. Myönnän, että sorrun tähän ja sehän ahdistaa. Mietin, että mitähän muut minun kodistani arvelevat. Ihan typerää ja koetan päästä tästä ajatuksesta. Mehän täällä asutaan ja kaiken pitäisi olla just semmosta, mistä me tykätään. Minä tykkään kaikesta vanhasta, iloisesti on esillä sekä vanhoja ikkunanpokia (ne on kotoa maalta, että on niillä ns. tunnearvoakin) ja 60-70 (80) -luvun kamoja. Minä luin joskus tämän kirjan:
http://www.amazon.com/Bazaar-Style-Decorating-Market-Vintage/dp/1845976266

ja siellä sanottiin, että jos joku tavara miellyttää sinua, niin osta se miettimättä sopiiko se muihin tavaroihisi. Jos tykkäät siitä, niin se sopii :)

Minä ostankin mieluummin kaikkea vanhaa, jota ei ole kiinassa lapsityövoimalla tehty. Ärsyttää vain ajatella, miten on ihmisoikeuksia poljettu ja ympäristöä myrkytetty siksi, että me saataisiin osta kaikkea uusvanhaa härpäkettä, just niitä kylttejä, kastelukannuja ja muuta turhaketta.
 
"vieras"
Mua ei monesti muitten kodeissa häiritse mikään muu kuin se, että joka paikka on täynnä KRÄÄSÄÄ, siis niitä pienenpieniä miniatyyriposliinipossuja ja -elefantteja ja Olvin tuoppeja ja drinkkitikkuja sun muita. Näitä varten jos on vielä oikein hankittu iso kirjahylly tai valtava vitriinikaappi. En muuten pidä myöskään kirjahyllyistä, joissa on tv, mut ei kirjoja. Itse asiassa on paljonkin asioita, joista en pidä, mutta monenlaisia sisustustyylejä pystyn arvostamaan kauniina.
 
  • Tykkää
Reactions: Kissimi
[QUOTE="asiaa";27856690]No nyt sait kaverin nauramaan. Kirjotit just sen, mitä minä ajattelen- pilkulleen.

Mä en vaan jaksa ymmärtää noita sekamelska "tahtoo tänne kaikkea"-tyylejä. Jos niitä nyt edes tyyleiksi voi sanoa. Yksinkertaista, eleganttia ja hillittyä sen olla pitää. Ja ihmiset - siivotkaa. Sotku EI ole sisustustyyli![/QUOTE]

Mites kun meidän talo on kertaustyylien aikakaudelta 1800-luvun puolivälistä? Siihen kuuluu sekoittaa mm. gotiikkaa, renessanssia, barokkia ja rokokoota. Ja kyllä, alakerta on kuin antiikkikaupasta. Ja väreistä tykätään. Mutta onko se sallittua kalustaa niin kun ei kerran olla ees mitään ekonomeja vaan taidekoulun käyneitä hörhöjä?
 
  • Tykkää
Reactions: BootyPeppi
Kammotuksia:
- Unikko
- viinapullot ja tuopit esillä
- boordi
- kirsikkapuun väriset lastulevykalusteet
- mustaksi/tummaksi petsattu sauna
- viuhkat seinillä
- laavalamppu
- leopardi tms. kuosi
- satiiniverhot, eritoten pussittavasti ripustettuna
- tekokukat, liialliset viherkasvit
- kukkapöytä

Nämä nyt tuli äkkiseltään mieleen :)
 
NIIIN vituttaa ja kammottaa sisustusohjelmat, joissa aina käytetään pelkkää valkoista tai jopa ehkä "rohkeita" harmaan sävyjä! Ihan jokaisen pitää olla harmaata massaa korkeintaan beesillä koristeltuna. En tykkää. Meillä on vihreitä, keltaisia ja oransseja seiniä, yksi valkoinen seinä vain. Sillekin halusin jotain väriä niin laitoimma kalenterin.



tää on vielä aivan kesken, mutta siis tämän näköistä meillä on.
 
"vieras"
NIIIN vituttaa ja kammottaa sisustusohjelmat, joissa aina käytetään pelkkää valkoista tai jopa ehkä "rohkeita" harmaan sävyjä! Ihan jokaisen pitää olla harmaata massaa korkeintaan beesillä koristeltuna. En tykkää. Meillä on vihreitä, keltaisia ja oransseja seiniä, yksi valkoinen seinä vain. Sillekin halusin jotain väriä niin laitoimma kalenterin.



tää on vielä aivan kesken, mutta siis tämän näköistä meillä on.
Voi järkytys...... Ottaisin tuhat kertaa mieluummin sen harmaa valkoisen sisustulsen kuin tuom teidän huumeluolan...
 
"..."
Mä en ymmärrä miksi sitä Ikeaa aina haukutaan. Siellä on 1000x kauniimpia ja laadukkaampia huonekaluja kuin esim jyskissä, Sotkassa, Maskussa, A-kalusteessa ja mitä näitä mammojen suosimia liikkeitä vielä löytyykään. Meillä yhdistellään Ikeaa Aaltoon ja muihin design-klassikoihin ja mielestäni meillä on kaunis ja persoonallinen koti. Ketjussa parjattu Lokkilamppukin löytyy :)

Tässä vielä muutama MINUN mielestäni sisustusvirhe:
Liian tumma sisustus, raskaat verhot, kaikki huonekalut tummaa puuta, yms..
Itämainen sisustus
Vanhanaikaiset "pulleat" nahkasohvat
Mekanismituolit
Massiivinen puun värinen kirjahylly pienessä olkkarissa
Kuvaputkitelevisio
Tekstitaulut tai -tarrat
muovilattia
maalasiromantiikka siellä 60-luvun kerrostalokuutiossa
eläinkuosit
liikaa tavaraa
huonosti tapetoidut seinät (näkyy esim. liimavanat vuotien välissä)
Ym, ym..
 
minnee
Ns. suomalainen "värisilmä"... Siskon kanssa taidettiin viimeksi vääntää kättä siitä, sopiiko esimerkiksi punainen sinisen kanssa. Minä yritän selittää, että ei se ole kiinni väristä, vaan sävystä. Sitä paitsi värejä voi yhdistellä paljon mielikuvituksekkaammin, kuin mitä yleensä näkee sellaisilla, joilla kotonaan jokin "väriteema" on.

Se on oikeasti mautonta, jos kaikki on liian "matchy matchy".
 
  • Tykkää
Reactions: Aamuäree
arghh
[QUOTE="vieras";27856310]Tarkoitus ei ole haukkua tätä blogia, mutta mielestäni kyseinen koti on yksi iso sisustusvirhe: La Dolce Vita kylmää, kolkkoa, ankeaa, tylsää. Ollaan olevinaan niin sisustajaa mutta todellisuudessa kodista löytyy vain kaikki ne tylsät massajutut kuten puppy, tuplakupla, keep calm and carry on taulu jne.... huoh.[/QUOTE]

En saa yleensä mitään oireita minkäänlaisesta sisustustyylistä, jos se sopii asukkaan persoonaan/elämäntapaan, mutta noita Keep Calm and Carry On -tauluja en kestä, en.



P.S. Mikä on kissapullo? :confused:
 
Tää sisustus on kuten pukeutuminen... toiset tykkää, toiset ei, joten on vapaa pukeutumaan/sisustamaan sillä tavalla, josta tykkää =)

En osaa listata kammotuksiani, mutta ihailen persoonallisia sisustuksia, joita aina välillä näkee =)
 

Yhteistyössä