onko joku lukenut jo päivän iltasanomia?

Alkuperäinen kirjoittaja maalaisjärkikin toimii;27853773:
Jos sä nyt todella vertaat eristyksessä olevan potilaan hoitamista ja vauvan kanssa ostoskeskukseen menemistä niin anti olla :D

Eikä ne eristysvaatteet sairaalassakaan mitään avaruusteknologiaa ole, ja niitä käytetään suureksi osaksi ihan siksi että ne riisuttaessa et vie bakteereita vaatteissas muualle. Tai toisinpäin.

Toki voihan vauvallekkin maskin pukea, jos hysteeriseksi heittäytyy :D se ajais asian.
En vertaa sitä potilaan hoitamista ja vauvan ostoskeskukseen viemistä, luehan uudestaan.
Juu, M3- maski vauvalla auttaisi, koska rsv tarttuu ilman kautta, kun rhinovirukset (toisia flunssaa aiheuttavia, rsv:tä harmittomampia) tarttuvat pääasiallisesti käsien välityksellä.
Minusta vain olisi helpompi jättää se vauva tutun hoitajan kanssa kotiin kuin pukea M3- maski?
Näin maalaisjärjellä.
 
"vieras"
Ja voihan sitä käydä hiljaisempina aikoina kauppakeskuksissa niin vältetään tämä ruuhka. ;) Mites muuten julkisilla matkustaminen? Oliko siitä mitään?
niin ja kun nyt tarkkoja ollaan, se tartunta ei ole kiinni ihmiste määrästä vaan siihen riittää yksi
ihminen. Kyllä hyvä äiti siis on tapaamatta yhtään ketään kolmeen kuukauteen, koska riski tartunnasta
on olemassa jos jonkun tapaa. Siis, kuka turhia riskejä ottais??
 
"vieras"
Huomaa jälleen, kuinka kypsymättömiä jotkut äidit ovat, kun oma mukavuudenhalu menee lapsen terveyden edelle. Huvittavinta on se, että luulevat tietävänsä asioista enemmän kuin alan kokoneet asiantuntijalääkärit. :)
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja riiviöiden äiti;27853832:
En vertaa sitä potilaan hoitamista ja vauvan ostoskeskukseen viemistä, luehan uudestaan.
Juu, M3- maski vauvalla auttaisi, koska rsv tarttuu ilman kautta, kun rhinovirukset (toisia flunssaa aiheuttavia, rsv:tä harmittomampia) tarttuvat pääasiallisesti käsien välityksellä.
Minusta vain olisi helpompi jättää se vauva tutun hoitajan kanssa kotiin kuin pukea M3- maski?
Näin maalaisjärjellä.
joo, kunhan se hoitaja on ensin ollut eristyksessä ja todettu terveeksi. Ei helkutti.

Ruuhkaa nyt kannattaa välttää kykynsä mukaan, mutta jos siwassakin kehtaa käydä
niin turha tulla jeesustelemaan niille jotka käy ostoskeskuksessa vaikka aamutuimaan :D
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27853842]Huomaa jälleen, kuinka kypsymättömiä jotkut äidit ovat, kun oma mukavuudenhalu menee lapsen terveyden edelle. Huvittavinta on se, että luulevat tietävänsä asioista enemmän kuin alan kokoneet asiantuntijalääkärit. :)[/QUOTE]

sä olet huvittava kun et edes osaa lukea.
 
Ken guru
[QUOTE="vieras";27853861]joo, kunhan se hoitaja on ensin ollut eristyksessä ja todettu terveeksi. Ei helkutti.

Ruuhkaa nyt kannattaa välttää kykynsä mukaan, mutta jos siwassakin kehtaa käydä
niin turha tulla jeesustelemaan niille jotka käy ostoskeskuksessa vaikka aamutuimaan :D[/QUOTE]

Mä en jeesustele kenellekään. Käyköön jokainen missä haluaa. Mutta ei kannata väittää ettei tutkimustulokset pidä paikkansa.
 
"vieras"
Neuvolaan sit kävellen tai omalla autolla ettei vaan joudu ruuhkabussiin. Jos vauva sairastuu niin parempi hoitaa kotona kuin viedä ruuhkaiseen terveyskeskukseen. Ja lähicittariin ei voi mennä myöskään ruuhka-aikaan. Miksi tässä puhutaan vain ostoskeskuksista? Nyt tyhmät mammat luulee että on ok mennä sinne ruuhka kuntosalille äiti-vauva joogaan.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja AikaKaukanaTäydellisestä;27853884:
En voi uskoa tätä hysteerisyyden määrää|O
Ai miten niin? Jos haluaa lastaan suojella, eikä viedä suoraan pöpöpesäkkeisiin alle puolivuotiaana? Juu, ollaan hysteerisiä, ihan kamalaa!

Mieluummin olen hysteerinen terveen lapsen äiti, kuin sairaalassa pelkäämässä oman lapseni kuolemaa.
 
"vieras"
Ja siis meillä oli synnärillä ruuhka, osa oli käytävilläkin :[ ja siittä ties mitkä viruksenkantaja vierailijat vaan kulki ohi. miten arvon lääkärit ei puutu tähän
 
[QUOTE="vieras";27853861]joo, kunhan se hoitaja on ensin ollut eristyksessä ja todettu terveeksi. Ei helkutti.

Ruuhkaa nyt kannattaa välttää kykynsä mukaan, mutta jos siwassakin kehtaa käydä
niin turha tulla jeesustelemaan niille jotka käy ostoskeskuksessa vaikka aamutuimaan :D[/QUOTE]

Eihän tuommoista ole väittänyt kukaan muu kuin sinä?
 
En nyt kässää, miksi juuri ostoskeskuksessa käynti on se paha ja lähikapaupassa saa käydä, moni vielä bussilla? Eikö se pääpointti ole kuitenkin se ruuhka joka tutkitusti nostaa vauvan riskiä sairastua? (ja uskon tämän kyllä)Ja jokainen ihminen nostaa tätä vähän, kunnon ruuhkassa sitten merkittävästi?? En ole lukenut ko juttua joten teen nyt oletuksia sori sori. Kaikista paras olisi varmaan täysin jäädä kotiin kuitenkin, ei edes sinne lähikauppaan, bussiin tai edes pihalle?

En ole väittänyt että itse tietäisin ainakaan enempää kuin tämä "asiantuntijalääkäri", mutta kai tästä saa nyt keskustella? Vai onko se otsikko nyt luettu suurena faktana asiantuntijalääkärin julistamana, josta ei saa itse ajatella mitään?
Saako kysellä vai olenko nyt...no saa haukkua, tuskin sitä muuta osataankaan.
 
[QUOTE="vieras";27853894]Ja siis meillä oli synnärillä ruuhka, osa oli käytävilläkin :[ ja siittä ties mitkä viruksenkantaja vierailijat vaan kulki ohi. miten arvon lääkärit ei puutu tähän[/QUOTE]

Meillä taas (lastensairaalassa) ei vastasyntynyttä saanut pitää osaston käytävällä edes vaunuissa (oli henkilöstöpulaa, olisi ollut helpompaa), vaan lääkärin määräyksestä palkattiin joka vuoroon vauvalle oma hoitaja, ja tämä perusteltiin nimenomaan infektioriskillä. Ja meillä osaston käytävillä saa kulkea sentään vain henkilökunta ja vanhemmat.
 
"vieras"
En nyt kässää, miksi juuri ostoskeskuksessa käynti on se paha ja lähikapaupassa saa käydä, moni vielä bussilla? Eikö se pääpointti ole kuitenkin se ruuhka joka tutkitusti nostaa vauvan riskiä sairastua? (ja uskon tämän kyllä)Ja jokainen ihminen nostaa tätä vähän, kunnon ruuhkassa sitten merkittävästi?? En ole lukenut ko juttua joten teen nyt oletuksia sori sori. Kaikista paras olisi varmaan täysin jäädä kotiin kuitenkin, ei edes sinne lähikauppaan, bussiin tai edes pihalle?

En ole väittänyt että itse tietäisin ainakaan enempää kuin tämä "asiantuntijalääkäri", mutta kai tästä saa nyt keskustella? Vai onko se otsikko nyt luettu suurena faktana asiantuntijalääkärin julistamana, josta ei saa itse ajatella mitään?
Saako kysellä vai olenko nyt...no saa haukkua, tuskin sitä muuta osataankaan.
Sun ensimmäinen kommentti oli tällainen: "En kyllä varmana tule sahaamaan lähikaupan ja kodin väliä kolmea kuukautta... Oli miten oli. En myöskään kiellä perheenjäseniä käymästä kodin ulkopuolella tai jaksa pahemmin hysterisoida. Plaah."

Eli et ole edes aiheeseen tutustunut ja heität tuon kommentin. Mitä se kertoo sun mielestä sun kypsyydestä? Mun mielestä aika paljon. Mutta hyvähän se on, että sinä tunnet RS-viruksen leviämisreitit ja taudin tarttumislähteet ja suojakeinot paremmin kuin lekurit...
 
Ken guru
En nyt kässää, miksi juuri ostoskeskuksessa käynti on se paha ja lähikapaupassa saa käydä, moni vielä bussilla? Eikö se pääpointti ole kuitenkin se ruuhka joka tutkitusti nostaa vauvan riskiä sairastua? (ja uskon tämän kyllä)Ja jokainen ihminen nostaa tätä vähän, kunnon ruuhkassa sitten merkittävästi?? En ole lukenut ko juttua joten teen nyt oletuksia sori sori. Kaikista paras olisi varmaan täysin jäädä kotiin kuitenkin, ei edes sinne lähikauppaan, bussiin tai edes pihalle?

En ole väittänyt että itse tietäisin ainakaan enempää kuin tämä "asiantuntijalääkäri", mutta kai tästä saa nyt keskustella? Vai onko se otsikko nyt luettu suurena faktana asiantuntijalääkärin julistamana, josta ei saa itse ajatella mitään?
Saako kysellä vai olenko nyt...no saa haukkua, tuskin sitä muuta osataankaan.
Tiiru, onko mielestäsi taas todellakin niin, että on olemassa vain kaksi ääripäätä: säkki päähän ja luukut ikkunoiden eteen, tai ostareissa asuminen?

Eiköhän ollut kyse suosituksesta eikä totaalikiellosta, että ei ehdoin tahdoin kannata mennä isoihin ostoskeskuksiin vastasyntyneen kanssa ellei halua ottaa sitä riskiä että vauva sairastuu, koska isoissa ostoskeskuksissa se on todennäköisempää kuin esim. jos kävelet vauvan kanssa vaunulenkillä.
 
  • Tykkää
Reactions: riiviöiden äiti
[QUOTE="vieras";27853946]Sun ensimmäinen kommentti oli tällainen: "En kyllä varmana tule sahaamaan lähikaupan ja kodin väliä kolmea kuukautta... Oli miten oli. En myöskään kiellä perheenjäseniä käymästä kodin ulkopuolella tai jaksa pahemmin hysterisoida. Plaah."

Eli et ole edes aiheeseen tutustunut ja heität tuon kommentin. Mitä se kertoo sun mielestä sun kypsyydestä? Mun mielestä aika paljon. Mutta hyvähän se on, että sinä tunnet RS-viruksen leviämisreitit ja taudin tarttumislähteet ja suojakeinot paremmin kuin lekurit...[/QUOTE]

No vastaa sitten lainaamaasi kommenttiin, siinä oli mun ajatusta asiasta paremmin. Se ensimmäinen oli heitto ihan huvittuneena. Olisi pitänyt varmaan liittää nämä kaksi kommenttia toisiinsa. En ole kyllä väittänyt, mutta miten vaan...
 
Tiiru, onko mielestäsi taas todellakin niin, että on olemassa vain kaksi ääripäätä: säkki päähän ja luukut ikkunoiden eteen, tai ostareissa asuminen?

Eiköhän ollut kyse suosituksesta eikä totaalikiellosta, että ei ehdoin tahdoin kannata mennä isoihin ostoskeskuksiin vastasyntyneen kanssa ellei halua ottaa sitä riskiä että vauva sairastuu, koska isoissa ostoskeskuksissa se on todennäköisempää kuin esim. jos kävelet vauvan kanssa vaunulenkillä.
Mutta edelleen kaipaan vastausta kysymykseen, miksi juuri ostoskeskus on se paha. Ei ole kahta ääripäätä, sitähän mä tässä haenkin.
 
"vieras"
No vastaa sitten lainaamaasi kommenttiin, siinä oli mun ajatusta asiasta paremmin. Se ensimmäinen oli heitto ihan huvittuneena. Olisi pitänyt varmaan liittää nämä kaksi kommenttia toisiinsa. En ole kyllä väittänyt, mutta miten vaan...
No lue tuo Ken Gurun kommentti, peesaan sitä täysin. Ja koeta ottaa laput pois silmiltä, kuulostat todella yksinkertaisilta ne päässä.
 
[QUOTE="vieras";27853893]Ai miten niin? Jos haluaa lastaan suojella, eikä viedä suoraan pöpöpesäkkeisiin alle puolivuotiaana? Juu, ollaan hysteerisiä, ihan kamalaa!

Mieluummin olen hysteerinen terveen lapsen äiti, kuin sairaalassa pelkäämässä oman lapseni kuolemaa.[/QUOTE]

Kuten aiemmin kerroin, ollaan liikuttu ihan normaalisti vastasyntyneidenkin kanssa eikä ikinä yhdellekään ole tullut yhtään mitään eikä myöhemminkään. Meillä ei edelleenkään taudit tartu, ei ole ikinä mahatauteja eikä mitään muutakaan. Mutta tiedän perheitä joissa mukulat ovat pumpulissa kasvatettuja ja niiden perheiden lapsiin tarttuvat aivan kaikki taudit mitä vähänkään on liikkeellä.
 

Yhteistyössä