Miksi mua pidetään kookkaana/pulskana jne?! Alkaa itsetunto laskea:(

• Viestiketjun aloittaja "Cassandra"
  • Ensimmäinen viesti
"Cassandra"
En siis ole grammaakaan ylipainoinen. Olen täysin normaalipainoinen.
Harrastan todella paljon liikuntaa, mutta en todellakaan mikään niin lihaksikas, että vaatteet päällä voisi näyttääkin tukevalta. Kiinteä olen.
Pukeutua osaan. Olen nuoresta asti ollut todella kiinnostunut muodista ja nään ihan hirvittävästi vaivaa pukeutumiseni eteen. Mä olen käynyt myös usein stylisteillä ja tiedän mikä sopii. Olen tiimalasivartaloinen ja korosta vyötäröäni, osaan kätkeä huonoja puolia, pidän oikeanlaisia rintsikoita jne.. Eli ei ole siitä kiinni, että pukeutuisin "paksuntavasti".
Pituutta on 169cm, eli en ole poikkeusellisen lyhyt, enkä erityisen pitkä.

On vaan jännää, miten moni luokittelee mut usein pulleaksi? Tai sanoo "no mutta kun sä oot tollanen pikkusen pulska, niin sitä ja tätä"
"no mutta isona naisena sä voit sitä ja tätä ja tota" "no mutta me ollaan sun kans tällaisia kookkaampia naisia niin xxxxxxx"

Mulle on myös useammin kuin kerran todettu, etten varmaankaan löydä nuorten kaupois vaatteita kokoni puolesta?! MIT VIT?! Mä ostan vaatteeni Zarasta, Vilasta ja Sisleyltä pääasiassa ja kiitos kysymästä, en osta niistä edes suurinta, tai toiseksi suurinta kokoa.

Tämä asia tuli mieleen taas tänään, kun sanoin tutulle naiselle, että hänellä on tosi hieno takki ja karvahupputakit ovat niin ihania ja kysyin mistä on ostanut. Nainen sanoin "Tää on Seppälästä. Tään tällanen vähä väljempi malli, niin sopis varmaan sullekin".. Mikä väljelmpi malli? Mun tyyliä on jo tyköistuvat trenssit jne, joten ei voi perustella sillä, että se sopisi tyyliini. Koosta oli kyse.

Anoppi myös joskus toi työpaikalta saamansa uuden tuulipuvun ja arveli, että se olisi minulle juuri sopiva. Kokoa 46. ?! Mun oma Haltin tuulipukuni istuu hyvin ja se on koko 38, juoksutakkini on kokoa 38 ja laskettelutakki 40.

Mulla on luonnostaan vähän pulleat kasvot ja isot rinnat. Mutta ei ne nyt niin paljon voi vaikuttaa..

Mä Vilassa, Zarassa jne myydään kokoa 46 ja XL, joten mun mielestä naisen pitää olla tosi iso (siis reilusti yli 90kg) ennenkuin edes ajattelisin, ettei hän varmaan löydä niistä vaatteita.

Mä kuitenkin ajattelen 10-15kg ylipainoisenkin olevan vielä tietyllä tapaa niin normaali, ettei hänen vielä tarvitse vaatekauppoja vaihtaa kokonsa takia, tai etteikö tiukemmistakin takkimalleista löytyisi vielä se suurempi koko, joka mahtuu..

Myöskin "no kun me ollaan tällaisia isoja naisia?" Mitä vi***n isoja? Mä en sanoisi kenellekään noin ja ennenkuin ajattelisin noin, niin kyllä pitäisi naisen olla ISO.

Eli oletuksenani on, että mua pidetään ainakin 20kg todellisuutta isompana?!

Kyllä naisena on musertavaa... :(

No ensinäkin: Kiitä Luojaasi, ettet ole itse moinen rusina-aivoinen idiootti, joka kommentoi toisen kokoa.
Etenkin naisille koko on henkilökohtainen ja arka asia, joten vaikka sitä sanoisikin ihan hyvässä hengessä jotakin, niin ei. Ei käy. Niin ei sanota. Piste.

Kateus?! Tulee ekana mieleen?

Onko sulla leveät hartiat esim, joka saattaa tuoda illuusian siitä, että olet esim. "riski", mutta et lihava?

Mä olen 172cm ja painan nyt jotakin 55kg ja mua sanotaan aina pienikokoiseksi, hennoksi, hoikaksi, laihaksi, siroksi jne..

Aika outoa. Ensinäkin se, että luulisi jokaisen tajuavan, että muotiliikkeistäkin löytyy niitä vähän isompia kokojan (vaikka ei varsinaista xl-mallistoa olekaan) ja näihin isompii kokoihin mahtuu kuitenkin vielä moni ylipainoinen.

Toisaalta isokokoinen ei välttämättä tarkoita läskiä? Mun mielestä Prinsessa Madeleinen on monella tapaa isokoinen, vaikka on varmasti aivan normaalipainoinen ja toisaalta aika hoikkakin.

Minkä ikäinen olet? Mulla ollut vähän samaa joskus nuorempana, olen 175cm pitkä, enkä ruumiinrakenteeltani mikään balettitanssija ees sillon kun olin alipainoinen. Eli lantio mulla ollut aina leveä ja reidet kans semmoset muodokkaat vaik mitä jumppais eli ei mikään kukkakeppi. Vasta lähempänä 30v. opin tykkäämään naisellisista muodoistani.

tuttua
Olen pyöreä kasvoinen, iso rintainen ja lisäksi vielä suhteellisen harteikas. Kun mene vaateliikkeeseen ja pyydän myyjältä kokoa 34, niin minua katsotaan säälivästi ja tarjotaan kokoa 38. En jaksa enää myyjien mieliksi sovitella niitä 38 - 40 kokoja, joten jatkan sen oman kokoni (34) pyytämistä. Myyjien naama on aina yllättynyt, kun sitten marssin sovituskopista sopivan kokoinen vaate päällä. :) Ei tarvitse olla kun hiemankin löysempi paita, niin pyöreät kasvot, leveät hartiat ja isot rinnat saavat minut näyttämään paria kokoa isommalta.

"Cassandra"
Liikuntaa harrastan 4-6 päivänä viikossa 2-3h. Hiihtoa, juoksua, uintia, jooga maanantaisin ja body pumpissa käyn aina kun ehdin. Joskus 7krt viikossa ja joskus vain kerran viikossa.

bud
[QUOTE="Cassandra";27844613]63,8kg.[/QUOTE]

No voi jumalauta! Sulla on juntteja tuttuja. Mä olen 167cm ja 60kg. Vaatekoko on 36, joistain paidoista menee s, joistain m. Housujen tuumakoko on 28. Mahassa mulla on ylimäärästä hieman, jäänyt lasten synnyttyä. Muuten olen tyytyväinen kroppaani. En ole tikku, vaan normaali minäkin, kuten sinä myös!

"Cassandra"
Ja pyörällä käyn töissä viitenä päivänä viikossa (6km suunta = 12km) ja elämäntapani on muutenkin sporttinen.

Mä en esim. uskalla laittaa deitti-ilmoitusta nettiin, vaikka olisi kiva kokeilla. Profiilikuvaa en halua laittaa, vaan kuvat avaimen taakse niin, että voin valita kuka ne näkee.
Vartalotyyppi on pakko valita.. olenko nyt sitten keskiverto, sopivan pehmeä, tukeva/kookas, sporttinen vai mikä..

"viima"
eli ollaan aika samankokoiset. taitaa se olla ne rinnat ja kasvot. mulla kuppikoko c ja posket luonnostaan hiukan lontolla, eikä kukaan ole koskaan sanonu et ole iso tai pulska tms. taitaa siis rinnat aiheuttaa sen et vaikutat suuremmalta.

"vieras"
[QUOTE="tttt";27844636]Ei musta D-E niiiin isot ole.[/QUOTE]

Kyllä kuule ne on, mikäli toinen mitta on 70 - 75. Mikäli ympärysmitta on lähempänä 90, niin sitten eivät ole isot. :)

fvw
No mä olen kyllä sitä mieltä, että 169 cm pitkästä ja 63,8 kg painavasta naisesta ei saa isoa tekemälläkään. Eiköhän kyse ole siis pyöreiden kasvojen ja isojen rintojen aiheuttamasta illuusiosta.

Mun yksi suosikkinäyttelijäni on muuten jo useampia vuosia ollut Ivanka Brekalo, jolla on myös pyöreät kasvot, vaikka hoikka muutoin onkin. Ihana nainen.

• Tykkää
Reactions: Uudi
"tttt"
[QUOTE="vieras";27844666]Kyllä kuule ne on, mikäli toinen mitta on 70 - 75. Mikäli ympärysmitta on lähempänä 90, niin sitten eivät ole isot. :)[/QUOTE]

Mulla itselläni on 75E. Ja minusta ei ole.

Yhteistyössä