Kuinka moni tekee lihapullia vielä

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
No en ikinä!!!
Parhaimmat saa laittamalla jauhelihaa, pari ruokalusikallista vehnäjauhoja, kananmunan, suolaa, paljin rouhittua mustapippuria ja halutessaan sipulia+muita mausteita. Lihapullat kastikkeessa on meidän pikaruokaa, kun pitää saada jotain valmista nopeasti. Ja 2vuotiaan lempiruokaa myöskin.

En ikinä tee millään sipulikeitolla, ihan yhtä "helppoa" se on tehdä ihan korppujauhoilla ja oikealla sipulilla..
Nuo sipulikeitto-pullat taitaa kuulua samaan keittiöön lihaliemikuutio-kastikkeen kanssa, kumpikin tuntuu kuuluvan Suomalaisten "perusruokiin" ja molemmat on ihan hirveitä.. Noissa keittiissä on myös pöytämausteena aromisuola...

en ennen enkä nyt
No en ikinä!!!
Parhaimmat saa laittamalla jauhelihaa, pari ruokalusikallista vehnäjauhoja, kananmunan, suolaa, paljin rouhittua mustapippuria ja halutessaan sipulia+muita mausteita. Lihapullat kastikkeessa on meidän pikaruokaa, kun pitää saada jotain valmista nopeasti. Ja 2vuotiaan lempiruokaa myöskin.
sanaan malliin meillä, enkä tiennyt, että joku vielä pussikeittoja harrastaa. Suolana muuten kannattaa käyttää sellaista, missä ei ole paakkuuntumisenestoaineita, esim E536 teho tulee syanidista. Mut kannattaa tosiaan tehdä itse ne lihapullat tai ostaa valmiita, luomuisia pikkupyöryköitä:
http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/2097788-mikahan-vaivaa-6-vuotiasta-poikaa/

edelliseen liittyen
Syanidi on hyvin toksista ja se voi inaktivoida mitokondrioissa hengitysketjuentsyymin sytokromioksidaasin. Elimistö pystyy käsittelemään pieniä määriä syanideja (0,003-0,005 g) vaarattomiksi, mutta hengenvaarallinen syanidiannos on 0,1-1 g. Kroonisessa syanidimyrkytyksessä oireina ovat mm. keuhko-oireet ja äänen käheys.

Syanidin enimmäispitoisuus talousvedessä on 0,05 mg/l.`(lainausta)

öuo
Sipuli kiitos sipulina. Eli mieheni on kyllä tehnyt tuosta keitosta, mutta eihän se anna makua juuri lain. Itse raastan sipulia lihapulliin =) , menee tarpeeksi pieneksi ettei lapsetkaan edes huomaa ja antaa kuitenkin sitä sipulin makua.

"vieras"
En ikinä tee millään sipulikeitolla, ihan yhtä "helppoa" se on tehdä ihan korppujauhoilla ja oikealla sipulilla..
Nuo sipulikeitto-pullat taitaa kuulua samaan keittiöön lihaliemikuutio-kastikkeen kanssa, kumpikin tuntuu kuuluvan Suomalaisten "perusruokiin" ja molemmat on ihan hirveitä.. Noissa keittiissä on myös pöytämausteena aromisuola...
Juu, nam nam hyvin maistuu ja hengissä ja terveenä ollaan =)

En varmaan osaiskaan tehä lihapullia mistään sipulikeittojutusta. :D Miks sinne pitäis jotai pussikeittoa laittaa sekaan? Jos en jaksa pilkkoa sipulia, ni sitä varten kaapista löytyy sipulijauhetta.

Hyvin harvoin teen lihapullia, yleensä teen pihveiksi.
Naudan jauhelihaa, kananmunaa, suolaa, pippuria, sipulia, (valkosipulia). Joskus oon lorauttanu hieman kermaa, joskus 1-2rkl korppujauhojaki.

Viimeksi muokattu:
Koskaan en ole kokeillut enkä haluaisikaan. Mä teen näin:

korppujauhoja tai vaaleata leipää murusina, päälle maitoa niin että peittyy juuri ja juuri. Annan hetken aikaa imeytyä, sitten lisään jauhelihat, kananmunan, pilkotun sipulin (mä kyllä jaksan sen yhden sipulin kuoria ja pilkkoa :p), suolaa, pippuria ja valkosipulia fiiliksen mukaan, ja sekoitan.

Yhteistyössä