Annosväli Panacodissa, anyone?

  • Viestiketjun aloittaja nopee
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="niin";27777944]Just van sullekkin, minulle on määrätty panacodia migreeniin niin eikä sitä voi siis ottaa?[/QUOTE]

Kannattaa noudattaa ohjeita joita siinä lääkemääräyksessä on. Parasetamolia saa syödä max 4mg vuorokaudessa (tämä tieto farmacasta). Itsellä oli välilevynpullistumaan 2x4, eli kaksi tablettia neljästi päivässä (6h välein), eli kärsii niitä ottaa enempi ku yhen..
 
migreenimamma
[QUOTE="niin";27777944]Just van sullekkin, minulle on määrätty panacodia migreeniin niin eikä sitä voi siis ottaa?[/QUOTE]

Mullekin on määrätty just migreeniin, 2xpanacod ja burana 800 kerta-annoksena. Jos ei oo migreenistä kärsinyt, ei voi edes tajuta, ett todellakin tarvii kunnon tropit
 
Panacodia voi syödä max 8 tablettia/vrk, eli 4mg parasetamolia/vrk Annosväli on siis 6-8h
Nykyään suositus on 6tbl/vrk ultranopeiden metabolisoijien takia. Mutta annosväli on tuo 6-8h/vrk.

Muoks. Joillekin Panacod auttaa päänsärkyyn, joillakin pahentaa. Vaikutus yksilöllistä. Yleensä parasetamoli yhdistettynä johonkin tulehduskipulääkkeeseen, on tehokkaampi vaihtoehto kuin molemmat erikseen otettuna.
 
Viimeksi muokattu:
Voi helvetti näitä ohjeita
Panacodia voi syödä max 8 tablettia/vrk, eli 4mg parasetamolia/vrk Annosväli on siis 6-8h
Mitä helvettiä?!

Parasetamolin maksimiannos vuorokaudessa on kylläkin 3g, sen ylitettyä teho ei lisäänny mutta maksatoksisuus kasvaa huikeasti! Joten ei tosiaan kannata ottaa yli kolmea grammaa/ vuorokausi, jos tahtoo maksansa säilyttää!
 
Peyote
Alkuperäinen kirjoittaja Lääkäri;27778068:
Tosiaan, narkkimamma selittä. Panaco
dia ei IKINÄ määrätä migreeniin, ihan tiedoksi vaan.
Mitä ihmettä pädet siinä? Kyllä sitä vaan saatetaan määrätä siihenkin. Mun miehelle ainakin lääkäri kirjotti reseptin.
 

Yhteistyössä