Ovatko kuukautissiteet vielä nykyään tällaisia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Always1999
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Always1999

Vieras
Olen viimeksi käyttänyt siteitä ehkäpä 13 vuotta sitten. Silloin niistä vuosi aina ohi, päivisin laidoilta, öisin takaa. Ovatko siteet muuttuneet tuon jälkeen jotenkin?

En ole koskaan tajunnut, miten sidettä voi käyttää yöllä ensimmäisten runsasvuotoisten päivien aikana? Kertokaas mulle, miten se veri ei muka valu pepun vakoa pitkin selällään nukkuessa ja sitä myöten takalaidasta ohi? Ja entäpä päivällä, kun joskus vuotoa tulvahtaa kerralla vaikkapa lusikallinen, niin miten se ehtii imeytyä siteeseen? Tuolloin vuosituhannen taitteessa ei ainakaan side heti imassut vuotoa itseensä, vaan jäi siihen ns. tulvimaan? Joskus taas vuoto on hyytyneempää, eikä sellaista täysin nestemäistä, jolloin ohivuodon riski jälleen kasvaa.

Eli kannattaako kokeilla siteitä vielä vai onko luvassa samaa kuin tuolloin?

Juu, semmosiahan ne. Mä kyllä käytänkin halvimpia mahdollisia, tiiä sitten oisko ne tyyriimmät siteet parempia.
Tokihan on öitä varten olemassa niitä pidempiä siteitä ja päiväsajallekin siteitä eri imutehoilla.

Mulla on se etu, että mä tunnen, kun "valuu" :D Selviän yöt siis hyvin runsaasta vuodosta huolimatta, herään nimittäin siihen, että kohta lorahtaa... Päivällä sama juttu: tunnen, että vessaan pitää mennä NYT. Ja minulla on TODELLA runsas vuoto. Omistan kupinkin, mutta sen käytöstä ei tullut mitään...

Ennen en tuntenut (liekö lapsista johtuvaa?) ja silloin kyllä tuli ohi lähes joka yö... Olen tehnyt myös sitä, että käytän tamppoonia ja sidettä ja laittanut yöllä kellon soimaan, että vaihdan sitä parin tunnin välein. IHANAA NAISEN ELÄMÄÄ!

Mä käytän öisin tamponia ja runsaankin vuodon aikana superimutehoinen yleensä riittää juuri ja juuri koko yöksi. Taktikoin niin, etten nuku runsaan vuodon yönä yli sitä kahdeksaa tuntia, jonka tamponia saa käyttää. Lisäksi nukun kaksinkerroin taitetun pyyhkeen päällä ekan yön, ettei lakanat ja petauspatja sotkeennu.

Joskus nuorena oli vaikka mitä virityksiä, muistan laittaneeni kaksi sidettäkin perätysten, kuten joku kertoi vieläkin tekevänsä.

Kuukuppikin mulla on, mutta en saa sitä niin ettei se joko tuntuisi sisällä tai ettei vuotaisi ohi, kun kuppi menee jotenkin nurin siellä sisällä. Onkos vinkkejä tähän?

Mä käytän siteitä eikä mulla ole mitään ongelmaa. Toki joskus yöllä voi tulla just sitä että valuu persvakoon mutta valukoot sitte mulla on perseen alla paksu vanha pyyhe. Mua ei paljon haittaa jos nyt yhtenä yönä tulee ohivuotoja. Päivisin tunnen koska on valahtamassa isompi satsi. Onneksi mulla vuotaa runsaammin vaan eka vuorokausi.

Mä kyllä käytänkin halvimpia mahdollisia, tiiä sitten oisko ne tyyriimmät siteet parempia.

Kyllä ne on huomattavasti parempia, mutta ohi niistäkin menee jos runsaasti vuotaa.

Muistan kun teininä äiti ei suostunut ostamaan kuin niitä halvimpia siteitä, ja melkein joka kerta puolukkapäivinä tuli koulussa farkkuihin läntit (joka välitunti ei ehtinyt vessaan vaihtamaan sidettä kun varsinkin talvella kaikki jonotti vessaan :D) ja yöllä vuoti kans aina ohi/yli :X Mulla on pikkusisko isolla ikäerolla, nyt se on seiskalla, ja aina kun tavataan, vien varmuuden vuoksi sille niitä parempia siteitä :D

Mulla on tosi runsaat vuodot ja voisin seistä viemärin päällä pari ekaa päivää, niin pääsis helpolla. Mutta asiaan: nukun sikeästi eli en herää, jos alkaa tulvimaan. Mulla on kaksi yösidettä eteen ja taakse, tiukat pikkarit ja vanha pyyhe, jonka laskostan kuin vaipaksi ja puen vielä leggingsit lopuksi. Ihan kaamea michelin-malli, mutta pysyypä patja ja lakanat puhtaina.

Tamponeja käytän vain matkoilla.

Eihän ne mitään parhaita ole jos on runsas vuoto. Yösiteet on kuitenkin kohtuu imukykyisiä ja myös pitkiä.. mutta kyllä mulla ainakin vuotaa ohi jos pelkkää sidettä käytän (yleensä tamponi käytössä).

Onks teillä noin runsaat menkat?! Mulle riittää iso tamppooni ja pitkä yöside, läpi tulee tamppoonista jossain vaiheessa aamuyöllä mut jää siteeseen kun tungen sen tiukasti kiinni pimpsaan. Tää siis runsaimpana vuotopäivänä (yönä), muutoin tamppooni pitää koko yön.

itse käytän omatekosia =D . Kärsin pitkään kertakäyttöisten kanssa kauheasta kutinasta aina menkkojen aikana, mutta nuo kankaiset <3 ai että ! Se on kui ois kalsarit jalassa ja runsasvuotosille öille voi laitta ison siteen =D ei se kotona ja yöllä haittaa ja saa nukkua koko yön ilman pelkoa ohivuodosta

[QUOTE="Viima";27736957]Hiertää kiertää. En käytä. Mulla ainakin ne menee aina ihan rullalle. Kuukuppi on naisen paras ystävä![/QUOTE]

Ja jos ohivuoto pelko niin kestoside päälle.

[QUOTE="koppis";27737012]Mä en tajuu miten joku käyttää nyypäivänä jotain muuta kuin tamponia tai kuukuppia.[/QUOTE]

Jälkivuodossa ei oikeen voi muuta. Ainakin tamponi on kielletty.

Pahimman vuodon aikaan laitan yöksi kunnon "vaipat". kaksi yösidettä.. toisen ns. väärinpäin et se pidempi läpyskä tulee eteen ja toinen tulee pitkälle taakse.. saa nukkua rauhassa :))

[QUOTE="koppis";27737012]Mä en tajuu miten joku käyttää nyypäivänä jotain muuta kuin tamponia tai kuukuppia.[/QUOTE]

jokaiselle ei vaan sovi se kuppi tai tamppooni.

Jälkivuodossa ei oikeen voi muuta. Ainakin tamponi on kielletty.

Tätä mun onkin pitänyt kysyä... tietääkö joku voiko jälkivuodossa käyttää kuukuppia? Mun tekisi mieli hankkia sellanen ettei tartteis käyttää kertakäyttösiteitä, mutta olen nyt raskaana niin seuraava "tilaisuus" minkään suojan käyttöön tulee sit jälkivuodon muodossa... Toisaalta en tiedä tekeekö synnytyksen jälkeen mielikään rassata alakertaan mitään kuppia paikoilleen? :D Mulla on pestäviä pikkuhousunsuojia, mutta ne on ikäviä kun eivät pysy paikoillaan, niin ei tee mieli koittaa kestositeitäkään.

Yhteistyössä