On se vaan IHANAA ettei tarvii jouluna(kaan) katsella appivanhempia, omia vanhempia tai muitakaan sukulaisia

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Mitä olet tehnyt, että olet saanut pilattua välit läheisiisi noin pahasti? Kyllä me ainakin käydään hyvillä mielin sukulaisissa. Ihanaa on mennä molempiin mummoloihin ja käyn vielä ex-miehen puolen mummoa ja pappaakin katsomassa itsekin, enkä vain lähetä sinne lapsia isänsä kanssa. Ollaan hyvissä väleissä ja avovaimonikin mahtuu hyvin mukaan ilman kieroon katsomista. Kannattaa vilkaista peiliin ja miettiä missä vika, jos inhoaa sukulaisiaan niin paljon, ettei tahdo näitä joulunakaan nähdä.

Peesaan apta
Ap, peesailen sua.

Ei kaikki (tyhmät) tajua sitä että jokainen suku ei ole hyvä, sellainen läheinen ja lämmin ja silloin on parempi olla erossa todellakin eikä pilata joulumieltä.

"lähettäjä"
Ympäristön painostuksesta. Olemme menossa mieheni vanhemmille jouluksi jonne tulee mieheni muukin perhe, minua ahdistaa ajatus olla siellä niin monta päivää ja olen kirjaimellisesti kuukauden itkenyt siitä, että en haluaisi mennä, mutta en halua pilata mieheni joulua. Hän on sitä mieltä, että minun on oltava mukana lapsemme vuoksi eikä hän ymmärrä kuinka ahdistavana tilanteena koen tämmöiset sukujuhlat.

"yx vaan"
Meillä vietetään myös joulua läheisten kesken, joihin kuuluu mun vanhemmat, appivanhemmat ja miehen sisarukset lapsineen...

Toisaalta jos ei tule läheistensä kanssa toimeen niin miksi sitä suotta pilaamaan omaa (ja toisten ) joulutunnelmaa.

"tii-"
Nii-in. Mutta kun itse haluan viettää joulun vanhempieni kanssa ja mies omien vanhempiensa. Ja sitten haluttaisiin olla samassa paikassa keskenämme. Kompromisseja on tehtävä ja onneksi ihmisissä ei ole mitään vikaa, vain matkustaminen vatuttaa.

"Maarit"
Mitä olet tehnyt, että olet saanut pilattua välit läheisiisi noin pahasti? Kyllä me ainakin käydään hyvillä mielin sukulaisissa. Ihanaa on mennä molempiin mummoloihin ja käyn vielä ex-miehen puolen mummoa ja pappaakin katsomassa itsekin, enkä vain lähetä sinne lapsia isänsä kanssa. Ollaan hyvissä väleissä ja avovaimonikin mahtuu hyvin mukaan ilman kieroon katsomista. Kannattaa vilkaista peiliin ja miettiä missä vika, jos inhoaa sukulaisiaan niin paljon, ettei tahdo näitä joulunakaan nähdä.
sukulaisiaan?

"Maarit"
[QUOTE="vieras";27717254]:)

Miksi te vietätte joulua ihmisten kanssa joiden kanssa ette haluaisi ja valitatte siitä täällä joka vatun vuosi?[/QUOTE]

ihmettelen. Jatkuvasti saa lukea, että tänä vuonna joudutaan taas menemään sinne ja sinne eikä haluaisi. Tästäkin asiasta ollut vaikka kuinka monta aloitusta.

Mä vietän joulun niiden kanssa joiden haluan, ja nautin joka hetkestä.

Enää ei onneksi ole tarve. Eikä kyllä tule "suuria perhejouluja" ikävä. Hirveää stressiä ja vitutusta vaan alkaen. Meilläkin isovanhemmat (siis muksun) toitottavat suureen ääneen, kuinka joulu on lasten juhlaa, mutta miten lie toteutuu se, jos pientä pitää roudailla minuuttiaikataululla paikasta toiseen, koska aina ollaan aattona kyläilty siellä ja täällä. Plaah. Kiitos ei, nyt löhötään omalla porukalla sohvalla koko perhe ja syödään suklaata aamupalaksi :D

jdfoa
Ymmärrän sua ap. Mulla on ihana suku, mutta silti minusta on parasta olla joulu ihan omassa kodissa. Miehen isä on tulossa kyllä meille. Mua vaan inhottaa se lahjojen raahaaminen ensin toiselle puolelle suomea ja sitten sama homma takasinpäin. Ja monesti vielä pahoitan kuitenkin mieleni jostain siskoni sanomisesta. Rentouttavaa olla joulu ihan vain kotona. Miehen isä on meille ihana jouluvieras, mutta jos mieheni sisko tulisi, olis mun joulu varmaan ihan piloilla, koska he ovat niin hienoja, sivistyneitä ja rikkaita, ja tää oma joulu tuntuis sitten niin köyhältä ja juntilta.

"vieras"
Jos minun ei tee mieli jotain tehdä, ei se tarkoita etteikö muita perheenjäseniä huvittaisi. Minua ei välttämättä huvittaisi mennä siskon luokse, mutta lapsista olisi kiva nähdä serkkuja. Minua ei huvittaisi mennä isovanhemmille, mutta lapsille se on tärkeää. Eli siis epäitsekkyyttä jota purkaa täällä piilossa ettei pahoittaisi rakkaittensa mieltä.

No oikeasti minä otan ihan mielelläni appivanhemmat meille jouluksi. Heissä on omat vikansa, mutta pääosin tulemme toimeen. Silti minäkin voisi valittaa, että ärsyttää kun tulevat, kun tulevat kuitenkin taas aikaisintaan sunnuntai-iltana kun lapset ovat jo nukkumassa tai sitten vasta aattona ja lähtevät jouupäivänaamuna hirveällä kiireellä. Sama se mulle, mutta lapsille tulee paha mieli.

[QUOTE="Maarit";27717331]sukulaisiaan?[/QUOTE]

"Jouluna(kaan)", otsikossa jo oli...

Mutta itse haluan viettää vanhempieni kaa ja myös appivanhempien (mutta he ovat jo kuolleet) :snotty:

"vieras"
Musta taas on ihanaa, että mun vanhemmat tulee meille jouluksi! Nähdään välimatkan takia vaan muutaman kerran vuodessa, kivaa että saadaan edes joulu viettää porukalla!

Yhteistyössä