Tässä 4v pojan tulevat joululahjat.

• Viestiketjun aloittaja 4v pojan lahjat
  • Ensimmäinen viesti
"aloittaja"
[QUOTE="vieras";27659764]Nii joo, pelaa pelikoneella, just.
Ja yrität antaa sellaista kuvaa, että olisitte jotenkin parempia, kun ei osteta turhia lahjoja.
Mutta lapsi tuhlaakin aikaansa pelaamalla pelejä.
Mun mielestä tuon ikäisellä pitäisi olla mielikuvitusta ja osata leikkiä leluilla. Anteeksi..[/QUOTE]

En ole missään väittänyt meitä paremmiksi ihmisiksi kuin muita.Ja pelailee mutta ei liikaa ja leikkii tietysti muutakin.

"vieras"
[QUOTE="vieras";27659600]Vähän tylsiä, mutta hyvä jos kelpaa.

(meidän 4-vuotias ei osaisi innostua luistimista tai yöpuvusta..)[/QUOTE]

Meidän osaisi, viime jouluna, kun ikää oli siis 3v, hän hihkaisi ilahtuneena ensimmäisen paketin avattuaan että "katso äiti uudet villasukat" =)

"vieras"
[QUOTE="aloittaja";27659769]En ole missään väittänyt meitä paremmiksi ihmisiksi kuin muita.Ja pelailee mutta ei liikaa ja leikkii tietysti muutakin.[/QUOTE]

Sanoit että leikkii tosi harvoin leluilla, mikä minusta on 4-vuotiaalta tosi outoa.

Mutta ihan sama.

miekin
[QUOTE="vieras";27659764]Nii joo, pelaa pelikoneella, just.
Ja yrität antaa sellaista kuvaa, että olisitte jotenkin parempia, kun ei osteta turhia lahjoja.
Mutta lapsi tuhlaakin aikaansa pelaamalla pelejä.
Mun mielestä tuon ikäisellä pitäisi olla mielikuvitusta ja osata leikkiä leluilla. Anteeksi..[/QUOTE]

Noi muoviset muotilelut eivät kyllä kovinkaan paljon tota mielikuvitusta kehittää.... ;) Jep, pari-kolme kerta katsotaan, mitä tämä härveli osaa tehdä ja se on siinä.

Mä en käsitä, miksi on niin vaikeeta ymmärtää, että joku lapsi ei vältämättä ole kiinnostunut leluista? Mulla esim. kolme poikaa, 2v, 5v ja 7v. Esikoinen leikkii todella harvoin esim. autoilla, vaikka oletus kait on, että kaikki pojat tykkää autoista? Hän on aina ollut kiinnostunut peleistä, kirjaimista, teknisistä jutuista, harrastaa esim. golfia :D Jos nyt ostaisin hänelle pakettitäytteeksi pikkuautoja, niin ketä se sitten hyödyntää?

"tiptap"
Hienot lahjat on! :)
En ymmärrä, mikä noissa nyt on vikana.
Meillä vajaa 4v tyttö toivoi lahjaksi mekon ja nuken. Ostetaan vain yksi lahja lasta kohden. Viime vuonna en tainnut ostaa yhtäkään.

"vieras"
[QUOTE="aloittaja";27659823]No lapsi kyllä tykkää niistä.Ehdotappa mikä ei olisi tylsää?[/QUOTE]
Ihan mikä tahansa muu. Jos sun mukulasi on mielikuvitukseton zombi niin lahjukset ovat oikein hyvät.

miekin
[QUOTE="vieras";27659688]Ei pidä "väen vänkää ostaa lisää ainoastaan sen takia että niitä olisi paljon",
mutta vähän voi käyttää mielikuvitusta.

Miksi lapset ei saa olla lapsia, ja tykätä leluista??

En tajua teitä. Enkä myöskään ap:n asennetta että "muuta ei ole tarkoitus ostaa",
ihmeellinen asenne, että ihan kuin lapsi kärsisi siitä, jos saisi vaikka 7 tai 10 lahjaa.
Pitää vaan esittää jotain eko-luomuilijaa joka ei osta turhia lahjoja.
Jos aletaan miettimään mikä kaikki on turhaa, niin kai sitten myytte autonne ja lopetat käyttämästä meikkejä tai käymästä kampaajalla.

Ps. Meidän lapset saa turhiakin leluja(varsinkin tutuilta ja sukulaisilta), lapsuus on lyhyt aika,lapset saa nauttia siitä, eikä minua haittaa että talossa on paljon leluja.[/QUOTE]

Nyt ymmärsit aika pahasti väärin. Minä olen aika kaukana jostain eko-luomuilijasta :D
Ja käytän todella paljon mielikuvista omien lasten joululahjoihin. Aina myös toteutan ainakin yhden toiveen, vaikka se ei mielestäni kovin "järkevä" olisikaan.
Mutta en kuitenkaan koe mitään alemuutta siitä, että ostan lapsille vaikka 3-4 pakettia eikä palstanormi mukaiseti 10lahjaa.
Ja mitä tehdä lapsen kanssa, joka ei vaan tykkää noista perinteisistä leluista? Jos mä sanon, että mun 7v saa pelin, legoja, toivotun angry bird paidan ja golf-palloja, niin varmaan säälit häntäkin ja suosittelet ostamaan ainakin pikkuautoja, pokemoneja yms. vaikka hän onkin tyytyväinen lahjaansa eikä välittäisi noista "täyte"jutuista sen taivaallista.

"aloittaja"
[QUOTE="vieras";27659831]Ihan mikä tahansa muu. Jos sun mukulasi on mielikuvitukseton zombi niin lahjukset ovat oikein hyvät.[/QUOTE]

Lapsi on ihan fiksu mutta hän saa ne lahjat mitä toivoo.

"vieras"
Noi muoviset muotilelut eivät kyllä kovinkaan paljon tota mielikuvitusta kehittää.... ;) Jep, pari-kolme kerta katsotaan, mitä tämä härveli osaa tehdä ja se on siinä.

Mä en käsitä, miksi on niin vaikeeta ymmärtää, että joku lapsi ei vältämättä ole kiinnostunut leluista? Mulla esim. kolme poikaa, 2v, 5v ja 7v. Esikoinen leikkii todella harvoin esim. autoilla, vaikka oletus kait on, että kaikki pojat tykkää autoista? Hän on aina ollut kiinnostunut peleistä, kirjaimista, teknisistä jutuista, harrastaa esim. golfia :D Jos nyt ostaisin hänelle pakettitäytteeksi pikkuautoja, niin ketä se sitten hyödyntää?
Ai eikö? Siis jos lapsi vaikka leikkii muovisilla muumi-hahmoilla ja keksii mitä leikissä tapahtuu ja mitä muumit sanovat, niin EIKÖ kehitä mielikuvitusta? Mitäs niiden lelujen sitten pitäis olla, puuta? Tai autoilla- autot ajelevat mielikuvituskaupungissa automatossa jne...Onko se nyt niin kauheaa että lasten lelut ovat MUOVIA???

Ja jos jokuk lapsi ei OSAA leikkiä pienenä (2-4-vuotiaana), niin voisihan äiti vähän näyttää miten leikitään.
Kummallisia vanhempia tällä palstalla. Ihannoidaan sitä, että lapsi kasvaa isoksi aivan liian pienenä, ja ihannoi jotain golfia tai flanelliyöpukua...
Ja sinulle vain kommentiksi että 7-vuotias on aika eri kuin 4-vuotias...

Mun poika ei saa montaa lahjaa, toivomus on laitettu myös mummille yms eteenpäin. Poika saa "vaan" junarataa, karkkia ja EHKÄ legoja.

Muoks* Ap:n lahjat on hyviä, jos mielipidettä kaivattiin.

Viimeksi muokattu:
"Kifa"
Ihan ihme meininkiä. Ap:n lahjat ovat hyviä ja aika hintaviakin, miksi ihmeessä pitäisi käyttää sama raha johonkin muovikrääsään jotta olisi paljon paketteja? Itse tykkäsin muksuna kovastikin esim. vaatelahjoista ja oma poika on niinikään ihan vilpittömän ilahtunut saadessaan vaikka uuden pyjaman (isänsä toi juuri viime kesänä ulkomaanreissulta sellaisen jossa oli Salama McQueenin kuva ja poika ei olisi voinut tyytyväisempi olla, nyt on metsästetty jouluksi Angry Birds -collegea kun on vähän sellaisesta vihjaillut).

Blaahblaah
Mun mielestä apeen lahjat hyviä!! Käytännöllisiä ja mieluisia. Mä luulen et tää "luistimet on tyhmii"- juttu liittyy enemmänkin joidenkin äitien kateuteen. Eivät saa omaa isoa hanuriaan sohvalta ylös ja vietyään muksujaan luistelemaan. Sitten tietenkin sanotaan ettei lapsia kiinnosta.

Minkä takia joululahjojen on oltava pelkkää paskaa krääsää? Miks ei voi ihan oikeasti olla jotain sellasta mitä toivoo tai tarvii? Mä ostin vähän vanhemmille muksuille 3- 4pkt leluja joita toivoivat. En väkisin mitään paskaa joukkoon.

"Kifa"
Eikä lapsi edes jaksa keskittyä kovin moneen pakettiin, kolme- neljä ekaa menee hyvin ja sitten niitä vain revitään auki eikä edes jakseta kiittää lahjan antajaa enää. Meillä onkin yleensä tehty niin että avataan aattona vain osa lahjoista ja esim. mummolta saadut lahjat vasta joulupäivänä mummolassa.

"vieras"
[QUOTE="aloittaja";27659882]Kerroin vaan mitä lapsi saa lahjaksi ei ollut mitään muuta tarkoitusta.[/QUOTE]
Mitä luulet vieraiden ihmisten tekevän tiedolla jonkun vieraan ihmisen lahjaostoksista?

miekin
[QUOTE="vieras";27659850]Ai eikö? Siis jos lapsi vaikka leikkii muovisilla muumi-hahmoilla ja keksii mitä leikissä tapahtuu ja mitä muumit sanovat, niin EIKÖ kehitä mielikuvitusta? Mitäs niiden lelujen sitten pitäis olla, puuta? Tai autoilla- autot ajelevat mielikuvituskaupungissa automatossa jne...Onko se nyt niin kauheaa että lasten lelut ovat MUOVIA???

Ja jos jokuk lapsi ei OSAA leikkiä pienenä (2-4-vuotiaana), niin voisihan äiti vähän näyttää miten leikitään.
Kummallisia vanhempia tällä palstalla. Ihannoidaan sitä, että lapsi kasvaa isoksi aivan liian pienenä, ja ihannoi jotain golfia tai flanelliyöpukua...
Ja sinulle vain kommentiksi että 7-vuotias on aika eri kuin 4-vuotias...[/QUOTE]

Se mun 7-vuotiaskin on joskus ollut 4vuotias ja kas kumma, ei ollut silloinkaan sen enemmän kiinnostunut pikkuautoista.... Multa löytyvät myös 5v ja 2v, jotka taas tykkäävät noista autoista aika paljonkin. Ehkä sen takia ymmärrän hyvin myös lasten erilaisuutta?
Kyllä tämä minun esikoinenkin osaa leikkiä, mutta ei hänen leikit ehkä ole niin tavanomaisia. Itseasiassa, ne ovat todella paljon mielikuvituksellisia, joihin hän ei tarvitsee edes niitä muumiukkeleitä. Paperi ja kynä saattavat riittää oikein hyvin ;) Ja todella harvoin valittaa tylsyyttä tai tekemisen puutetta....
Ja mitä mun sitten pitäisi tehdä sen asian kanssa, että hän on kiinnostunut golfista? Raahata väkisin jalkapalootreeneihin, koska se on "nomraalimpaa"?

aloitaja
[QUOTE="vieras";27659889]Mitä luulet vieraiden ihmisten tekevän tiedolla jonkun vieraan ihmisen lahjaostoksista?[/QUOTE]

En mitään mutta tein nyt vain tällaisen aloituksen jos se ottaa päähän niin ei tarvitse avata aloitusta.

"vieras"
En mitään mutta tein nyt vain tällaisen aloituksen jos se ottaa päähän niin ei tarvitse avata aloitusta.
Minulle tuli kyllä se mielikuva, että halusit vähän ylpeillä siitä, että enempää lahjoja ei tule. Vai olenko ihan täysin väärässä? Ainakin niin muotoilit tuon aloituksen, ja varmasti osasit odottaa muitakin vastauksia kuin että voi kun ihania lahjoja..

"aloittaja"
[QUOTE="vieras";27659942]Minulle tuli kyllä se mielikuva, että halusit vähän ylpeillä siitä, että enempää lahjoja ei tule. Vai olenko ihan täysin väärässä? Ainakin niin muotoilit tuon aloituksen, ja varmasti osasit odottaa muitakin vastauksia kuin että voi kun ihania lahjoja..[/QUOTE]

No ei ollut tarkoitus millään lailla ylpeillä.Kerroin vain mitä lahjoja ostetaan pojalle ei minulla ollut mitään muita ajatuksia.

"mie"
[QUOTE="vieras";27659627]Ei se mun mielestä ole kohtuuton määrä lahjoja, jos on enemmän lahjoja kuin 4!
Eikä niiden lahjojen tarvii olla kalliita, suurinhan ilo on se avaaminen ja yllätys.

Mutta jotkut näköjään tykkää olla minimalisteja...[/QUOTE]

Argh! Juuri noin kasvatamme ihmisiä, joiden täytyy vaan kuluttaa kuluttamisen ilosta. On se kiva ostaa ja saada ihan turhaa tavaraa ihan vaan siksi että olis paljon lahjoja avattavana. Sitten naristaan muutaman vuoden päästä kun lapselle ei mikään tunnu riittävän. ME aikuiset opetamme lapsemme kulutushysteriaan.....

Yhteistyössä