Onko ok määrä lahjoja 4,5 v tytölle?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Hankittuna barbie, barbien vaatekaappi, nukenvaatteita, leikkihelikopteri, luistimet, pari peliä ja kirjaa.

Täältä kun lukee, niin lahjamäärät tuntuvat paljon vaihtelevan, niin mietin, miltä tuo määrä kuulostaa. Toisaalta haluisin hankkia vielä lahjan tai pari, mutta onko sitten jo liikaa

"vieras"
Ihan kuulostaa passelilta, en ainakaan enempää hankkisi.

Ja minä olen outolintu, jolta lapsi saa joululahjaksi vain ja ainoastaan kotitekoiset hernepussit, eli jos sen perusteella haluaa mielipiteeni arvottaa :D

niin se vaan on
[QUOTE="vieras";27658851]Ihan kuulostaa passelilta, en ainakaan enempää hankkisi.

Ja minä olen outolintu, jolta lapsi saa joululahjaksi vain ja ainoastaan kotitekoiset hernepussit, eli jos sen perusteella haluaa mielipiteeni arvottaa :D[/QUOTE]

kyllä käy sääliksi lastasi... tässä voidaan jo ennustaa hyvin lapsi, joka käy koko aikuiselämänsä terapiassa..

"vieras"
kyllä käy sääliksi lastasi... tässä voidaan jo ennustaa hyvin lapsi, joka käy koko aikuiselämänsä terapiassa..
Diagnosoidaanko hänellä 1-vuotiaan akuutista barbienpuutoksesta aiheutunut krooninen ahdistussyndrooma, jota estämään eivät riittäneet mummojen, kummien, tätien ja setien joululahjat? Alanpa säästää terapiabudjettia varten :D

• Tykkää
Reactions: moekoe ja Minskii
niin!
[QUOTE="vieras";27658960]Diagnosoidaanko hänellä 1-vuotiaan akuutista barbienpuutoksesta aiheutunut krooninen ahdistussyndrooma, jota estämään eivät riittäneet mummojen, kummien, tätien ja setien joululahjat? Alanpa säästää terapiabudjettia varten :D[/QUOTE]

tässä kysyttiin 4,5 vuotiaan tytön lahjoja ei 1.vuotiaan!

Mielestäni tuo on sopiva määrä, jos itse koet sen olevan. Jokainen vanhempi ostaa/tekee lapselleen sen verran, mitä kokee tarpeelliseksi tai mihin on varaa. Oma lapseni saa paljon enemmän ja on nuorempi, mutta toisaalta saa erilaisia, halvempia lahjoja kuin nuo ovat.

• Tykkää
Reactions: Minskii
"vieras"
tässä kysyttiin 4,5 vuotiaan tytön lahjoja ei 1.vuotiaan!
Juu, ja aloittajan kysymykseen taisinkin vastata "ihan kuulostaa passelilta". Lisäkommenttini tarkoitti vain, että koska itse edustan tällä hetkellä ei-ehkä-niin-kauheasti-tavaraa-arvostavaa-lajiketta-lapsen-iästä-riippumatta, joku enemmän-tavaraa-arvostava-lapsen-iästä-riippumatta voi hyvinkin nähdä mielipiteeni lahjamäärästä merkityksettömänä.

nooh
Minusta kuulostaa aika vähältä. En pystyisi antamaan omille lapsilleni noin vähän. Eri asia jos saavat muiltakin lisää mutta jos tuossa on kaikki, niin vähän se kyllä on.
Ja hernepussi lahjaksi, haloo??? Joku raja sentään ituhippeilylläkin.

Minusta kuulostaa aika vähältä. En pystyisi antamaan omille lapsilleni noin vähän. Eri asia jos saavat muiltakin lisää mutta jos tuossa on kaikki, niin vähän se kyllä on.
Ja hernepussi lahjaksi, haloo??? Joku raja sentään ituhippeilylläkin.
Et pystyisi? millä määrität sen paljonko riittää? minusta aivan sopiva määrä. Hirvittää tää nykynen lahjominen ja pakettien hirveä määrä. Aivan kun se ois joku mittari hyvästä vanhemmasta ja rakkauden määrästä lasta kohtaan. Ei sitä itekään aikanaan saanu lahjavuoria ja mitenkään se ei oo tehny tuhoa minussa. Enkä tota lasta opeta siihen että täytyy saada paljon ja materiaa.

nooh
Et pystyisi? millä määrität sen paljonko riittää? minusta aivan sopiva määrä. Hirvittää tää nykynen lahjominen ja pakettien hirveä määrä. Aivan kun se ois joku mittari hyvästä vanhemmasta ja rakkauden määrästä lasta kohtaan. Ei sitä itekään aikanaan saanu lahjavuoria ja mitenkään se ei oo tehny tuhoa minussa. Enkä tota lasta opeta siihen että täytyy saada paljon ja materiaa.
On niin paljon kaikkea kivaa mitä haluaisi lapsilleen antaa :) Ja se pakettien availu, se se vasta ihanaa on. Muutama paketti menee hetkessä, kyllä niitä useampi saa olla.
Enpä olisi pannut pahaksi jos olisin itsekin lapsena hiukan enemmän saanut kivoja leluja. Sitä iloa en ole saanut koskaan kokea, haluan että omani saavat kunnon leluja ettei tarvi isosiskojen vanhoilla leikkiä koko lapsuutta. Mutta aijai, kyllä se vaan oli niin vaikeaa, oltiin muka niin köyhiä mutta varaa riitti kyllä sitten muuhun...

"diu"
Meillä melkein 5v saa pari kirjaa, cd:n, dvd:n, prinsessa-asusetin, "hajuveden" ja veljen kanssa yhdessä sirkusteltan, legoja ja kassakoneen. Mun mielestä tässäkin on jo tosi paljon (varsinkin kun lahjoja tulee vielä muualtakin).

"vieras"
Itsellä on tän lahjamäärän kanssa vähän kaksjakoinen olo. Toisaalta en haluaisi opettaa materialistiksi ja ostaa paljoa leluja. Toisaalta kyse on esikoisesta, joka vasta nyt on alkanut leikkimään enemmän "isojen tyttöjen leikkejä" ja sellaisia leluja ei meillä pahemmin ole, suurin osa on vauvaleluja. Ja seuraavaksi on tarkoitus leluja antaa loppukesällä synttäreillä.

nooh
[QUOTE="vieras";27659633]Itsellä on tän lahjamäärän kanssa vähän kaksjakoinen olo. Toisaalta en haluaisi opettaa materialistiksi ja ostaa paljoa leluja. Toisaalta kyse on esikoisesta, joka vasta nyt on alkanut leikkimään enemmän "isojen tyttöjen leikkejä" ja sellaisia leluja ei meillä pahemmin ole, suurin osa on vauvaleluja. Ja seuraavaksi on tarkoitus leluja antaa loppukesällä synttäreillä.[/QUOTE]

Pahempaa materialistia en tiedä kuin siskoni. Ja hän siis kasvanut samoissa olosuhteissa kuin minä. Meillä ei ollut juuri mitään kivaa, niin vähällä mentiin vaatteissa kuin leluissakin että sai kadehtia kun muilla oli vaikka mitä kivaa. Ei sekään lapsesta ole mukavaa. Voisin kuvitella että siskoni materialistisuus johtunee juurikin tästä.

"vieras"
[QUOTE="diu";27659608]Meillä melkein 5v saa pari kirjaa, cd:n, dvd:n, prinsessa-asusetin, "hajuveden" ja veljen kanssa yhdessä sirkusteltan, legoja ja kassakoneen. Mun mielestä tässäkin on jo tosi paljon (varsinkin kun lahjoja tulee vielä muualtakin).[/QUOTE]

Meillä ei lahjoja pahemmin tule muualta, mielestäni 2kpl.

"diu"
^ Siltikin mun mielestä teillä on tosi sopiva määrä lahjoja. Mun mielestä meillä muksut saa jopa liikaa lahjoja, sillä en odottanut, että mieheni vielä hankkii lahjoja ja sukulaisilla menee överiksi. Mutta silti haluan itsekin ostaa jotain, mikä tästä tekeekin hankalaa.

"Kifa"
Itse en ainakaan enempää antaisi. Muutenkin tuntuvat hurjalta nuo lahjamäärät mitä ihmiset lapsilleen antavat. Onhan pakettien avaaminen kivaa muttei niitä taevoitse vuorta olla vaan muutama oikein toivottu. Itse en halua meille tavatonta tavaramäärää kun ei sellainen mihinkään mahdu ja mummoloissa on sitäpaitsi kasapäin sekä isän että äidin vanhoja leluja joten ei ole tarvetta ostaa uutta krääsää. Sitäpaitsi lapset saavat joka tapauksessa paketit molemmilta isovanhemmilta, kummeilta ja vielä parilta muultakin sukulaiselta joten sitä tavaraa tulee ihan älyttömästi vaikka me ostaisimme vain yhden lahjan kummallekin lapselle. Nyt ovat vielä niin pieniä etteivät kumminkaan jaksa keskittyä kovin moneen lahjaan, kun ovat isompia niin todennäköisesti säästelen jouluksi esim. vaatehankintoja ja kääräisen pakettiin myös pyjamat sun muut mitä nyt on ostettu kauppareissuilla muuten vaan.

Yhteistyössä