Tuntuu ihan turhalta käydä töissä kun tuntuu ettei rahat riitä edes elämiseen. Tili tuli viimenen päivä, nyt on jäljellä 40 euroa ja sillä pitäs lapsilisiin kituuttaa. Mikähän mun rahankäytössä mättää..
Auttaisko että nostat käteistä per viikko käyttöön sen mitä on varaa? Eli jos jää laskujen yms jälkeen 400e kk niin nostat 100e/vko. Näkee heti pussista paljonko käytössä. Mulla ainaki auttaa asiassa, kun kh-tuella kaikki pienetkin menot laskettava...Tuntuu ihan turhalta käydä töissä kun tuntuu ettei rahat riitä edes elämiseen. Tili tuli viimenen päivä, nyt on jäljellä 40 euroa ja sillä pitäs lapsilisiin kituuttaa. Mikähän mun rahankäytössä mättää..
No onhan se kyllä niinkin, että niin kauan kun olet ulosotossa niin saat kaiken ekstran unohtaa, jos meinaat pärjätä...toivottavasti ei kestä enää kauaaOlen maksanut vuokran, erään osamaksun, puhelinlaskun, autosta maksun, lapsen kirjakerhon maksun, päivähoitomaksun, käynyt kerran ruokakaupassa, baariin meni 50e viikonloppuna ja tänään ostin muutamia joulukoristeita kun ei meillä ole oikein mitään. Baari noista on tietysti turha ja kirjakerhon voi lopettaa.
Palkkaa jäi ulosoton jälkeen 1300 euroa. Kai se pitää tehdä niin että kirjaa kaiken ylös tai nostaa sitä käteistä. Kortilla kun on niin helppo "törsätä". Ruokaan meillä menee n. 200 euroa kuussa joka ei ehkä kovin paljon ole. Tai vähemmänkin.. sanoisin että maksimissaan 200 euroa.
Ulosotto vie multa 300 euroa/kk. Kai se on vaan perhana kituutettava..
Monesti se on niin että ulosottoon on halvempaa maksaa kuin yksittäisiä laskuja. Nyt jos menee 300 voudille niin jos maksaisi 3 eri laskua joiden yhteis summa on vaikkapa 450, alkuperäisille velkojille niin kalliimmaksi käy.No onhan se kyllä niinkin, että niin kauan kun olet ulosotossa niin saat kaiken ekstran unohtaa, jos meinaat pärjätä...toivottavasti ei kestä enää kauaa
Juurikin näin. Se suojaosuus riittää kyllä nuukaan peruselämiseen mutta ei oikein mihinkään muuhun. Kirjakerho on tossa tilanteessa tosiaan aika turhaa rahankäyttöä, ja koeta käydä baarissa hyvin satunnaisesti ja halvemmalla. Toivottavasti osamaksukin loppuu pian.No onhan se kyllä niinkin, että niin kauan kun olet ulosotossa niin saat kaiken ekstran unohtaa, jos meinaat pärjätä...toivottavasti ei kestä enää kauaa