Äitini oli työäiti. En ole varma, missä olin hoidossa vauvana. Myöhemmin ainakin päiväkodissa. Sieltä jäi yksi inhottava hoitaja mieleen. Inhosi mua, hiljaista ja kilttiä. Hänellä tiukka polkkatukka, ohuet hiukset. Tykkäsin paljon yhteisestä ohjelmasta, lauluista ja leikeistä. Luulen, että tuolloi päiväkkodeissa oli helpompi olla, kun vanhemmat eivät esittäneet yksilöllisiä vaatimuksia ja ei ollut keksitty kaikkia erityislapsia, vaan hoitajat pitivät kovaa kuria. Ei tullut kuulovaurioita kenellekään ja hoitajat viihtyivät täten paremmin kun oli kuri, ja kun hoitajilla mukavaa työssä, niin varmaan heijastuu yleisseen ilmapiiriin. Onhan se aika hirveää, jos hoitajat odottavat eläkeikää ja miettivät kaiken aikaa mitä muuta voisivat tehdä työkseen.
Äitini kävi työssä myöhemminkin kun oli yh. Oli töissä ja maksoi yksin ok-talon. Edelleen on töissä vaikka suurin osa hänen ikäisistään ei ole töissä enää.
Teki myös kotona lähes kaiken yksin, joten on tehnyt todella paljon työtä. Huono puoli se, että on melko vieras lapsilleni, samoin itselleni lapsena.
Äidissä oli hyvää se, että ei yrittänyt muuttaa meitä lapsia, vaan otti meidät sellaisina kuin olemme. Olimme tosin kilttejä ja hyväkäytöksisiä ja meidät opetettiin ajattelemaan muitakin ihmisiä kuin omaa napaa.