K
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Nyt en kyllä tiedä, itse sammutan aina yöksi.
Niin siis miksi EI voisi jättää päälle?![]()
sähköä kuluu turhaan? tulipalo riski?
Meillä ollut vuosia koneet päällä 24/7![]()
Miksi ei olisi?Onkohan ihan terveellistä koneelle?
Usein kiintolevy tai virtalähde hajoaa konetta käynnistettäessä eikä päällä ollessa.Onkohan ihan terveellistä koneelle?
Usein kiintolevy tai virtalähde hajoaa konetta käynnistettäessä eikä päällä ollessa.
Vanhat ihmiset sammuttavat tietokoneen yöksi. Niillä on joku ihmeellinen käsitys että tietokone on kuin joku pesukone jonka kuuluu olla päällä vain silloin kun sitä käytetään.
Alkuperäinen kirjoittaja sähköpaimenkoira;27632875:Voi jättää päälle. Ainoa äkkiseltään mieleen tuleva riski on siinä, jos koneen tuuletin hyytyy etkä kuule ajoissa, kun se alkaa jurnuttaa, jolloin kannattaisi sammuttaa kone ja vaihtaa tuuletin eikä odottaa koneen kuumenemista.
Mä sammutan yöksi aina kun jaksan sähkönsäästösyistä. (Joo.. pelkkä virtanapin painaminen voi sopivassa mielentilassa tuntua ylivoimaiselta suoritukselta.) Jos en sammuta, olen laittanu monitorin sammumaan itsestään 15 minuutin viiveellä ja koneen kovalevyn menemään lepotilaan puolen tunnin viiveellä.