Joko te ymmärrätte edessä olevan synkkä lama, vai oletteko vielä niitä tiedottomia uunoja?

  • Viestiketjun aloittaja TT74
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
-90 luvulla pankit ulosmittaili toimivia ja maksukykyisiä yrityksiä konkurssiin, tästä oli aikoinaan isokin kohtu mutta näitä kohuja vaimennettiin aika tehokkaasti. Muunmuassa Karpo yritti näitä selvitellä ja hänetkin yritettiin saada pitämään suunsa kiinni, pankit ulosmittasi pienyrittäjien ja yksityisten omaisuutta vaikka heillä olisi ollut mahdollisuus maksaa velkansa mutta pankin "asiantuntijat" olivat päätyneet sellaisiin lopputuloksiin ettei maksukyky riitä joten ulosmitataan omaisuus :)
mutta eikös täällä näitä jotka osas!:).
 
Kerro minulle
Hei TT74,
kerro minulle tyhmälle, miten se asuntojen ostamiseen käytetty raha on pois kansantaloudesta? Ajaako penkit rekalla rahaa pois maasta vai mihin se katoaa? Minulle on nimittäin todisteltu, että Suomen kansantaloudessa kiertävän rahan määrä kasvaa kutakuinkin inflaatioprosentin verran per vuosi. Ovatko näin väitävät siis väärässä?
 
"vieras"
Hei TT74,
kerro minulle tyhmälle, miten se asuntojen ostamiseen käytetty raha on pois kansantaloudesta? Ajaako penkit rekalla rahaa pois maasta vai mihin se katoaa? Minulle on nimittäin todisteltu, että Suomen kansantaloudessa kiertävän rahan määrä kasvaa kutakuinkin inflaatioprosentin verran per vuosi. Ovatko näin väitävät siis väärässä?
no joku mutta vero on se joka määrää! ?
 
hahhaha
Hei TT74,
kerro minulle tyhmälle, miten se asuntojen ostamiseen käytetty raha on pois kansantaloudesta? Ajaako penkit rekalla rahaa pois maasta vai mihin se katoaa? Minulle on nimittäin todisteltu, että Suomen kansantaloudessa kiertävän rahan määrä kasvaa kutakuinkin inflaatioprosentin verran per vuosi. Ovatko näin väitävät siis väärässä?
Älä velkapaavo jaksa. Sinun unelmasi on selvästi se, että ihmiset omaksi turmiokseen jatkaisivat asuntokuplan paisuttamista. Ei se ole toiminut missään koskaan, joten turhaa mussutusta:)
 
Blanche
Nutkö se lama viimein tulee, mä olen odottanut sitä jo 5 vuotta ja ilmeisesti koko sen ajan ihan turhaan? Jos vasta nyt tulee, oisin 5 vuotta voinut ottaa vähän rennommin :-(
 
"vieras"
No varmin tunnusmerkki on tuo kiinteistövälittäjämäinen vakuuttelu, että jättilaina oli järkevää ottaa, sillä se tuo 10e halvemman kuukausierän vuokriin verrattuna. Siitä tietää, että löyly lyö jo ja kovaa. Muita yritetään saada samaan satimeen, jotta hinnat eivät lähtisi laskuun. Sitten on "ei kiinnosta" -osasto.
Tarkoitat siis tuota minun kommenttiani :D En maininnut mitään 10 eurosta. En tiedä mikä sinusta on jättilaina, mutta kyllä minustakin meillä on paljon lainaa. :p Olen seurannut taloustilannetta viimeiset 8 vuotta suunnilleen, joten olen aika hyvin perillä missä mennään ja ajattele, silti otin lainan. Ja laina on juuri otettu joten mikään löyly ei meitä lyö. :) Emme ole myymässä emmekä ostamassa joten minulle on sikäli ihan sama, että missä satimessa muut ovat.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27596595]Tarkoitat siis tuota minun kommenttiani :D En maininnut mitään 10 eurosta. En tiedä mikä sinusta on jättilaina, mutta kyllä minustakin meillä on paljon lainaa. :p Olen seurannut taloustilannetta viimeiset 8 vuotta suunnilleen, joten olen aika hyvin perillä missä mennään ja ajattele, silti otin lainan. Ja laina on juuri otettu joten mikään löyly ei meitä lyö. :) Emme ole myymässä emmekä ostamassa joten minulle on sikäli ihan sama, että missä satimessa muut ovat.[/QUOTE]

tälleen!
 
[QUOTE="vieras";27595405]roska sakkia. Ei suomessa. Lähinnä ne joilla on rahnaa on paskan tärkeitä ja ylempänä muita :). Kaikki muut on sitten niitä jotka elää normaalisti.[/QUOTE]

Sitähän me oltiin. Kaksi yritystä myytiin ja kaikille velkojille kaikki velat maksettiin SEN JÄLKEEN kun oli turvattu entisten työntekijöiden tulevaisuus.
Suomalaista roskasakkia siis.

Sinä epäilemättä parempi työllistäjä ja yhteisvastuun kantaja.
:D
 
"vieras"
Suomi maksaa etelän rosvomaiden velkoja kolmansille osapuolille ja velkamaiden velka ei lyhene vaan se kasvaa, samalla kasvaa suomen velka ja mitään tuloa ei enään ole valtiolle jolla ne saataisiin hoidettua. Täysin osaamatonta ja korruptoitunutta porukkaa tällä hetkellä hallituksessa.
 
eihh...
Fiksumpaa on olla nyt asuntovelallinen kuin maksaa näitä nykyisiä hirmuvuokria. Säästämme joka kuukausi sen ansiosta satoja euroja ja samalla omaisuus karttuu. On ollut mukavaa, kun viimeisten vuosian aikana asumismenot ovat pienentyneet vuosi vuodelta alenevien korkojen myötä.
Sama vanha virsi. Mistäs tiedät, ettei nurkan takana ole talouskaaoksen vuosikymmen, jolloin maksatte 10% korkoa joka ikinen kuukausi:) Tyypillistä lyhytnäköistä, pankin aivopesemää asuntovelallisen harhaista unelmaa. Kai tuossa vielä yritetään pitää yllä muiden ostointoa, ettei hinnat vain laskisi. Silloinhan hukka perii hetkessä nämä "paljon fiksummat".
 
"vieras"
Nutkö se lama viimein tulee, mä olen odottanut sitä jo 5 vuotta ja ilmeisesti koko sen ajan ihan turhaan? Jos vasta nyt tulee, oisin 5 vuotta voinut ottaa vähän rennommin :-(
Lama on ollut päällä jo yli neljä vuotta, mutta kuoppaa on pystytty tasoittamaan jättimäisellä velkaantumisella, tämä tie on just kohta kuljettu loppuun ja karu totuus lyö meitä märällä rätillä päin naamaa
 
"niin"
[QUOTE="vieras";27597912]Lama on ollut päällä jo yli neljä vuotta, mutta kuoppaa on pystytty tasoittamaan jättimäisellä velkaantumisella, tämä tie on just kohta kuljettu loppuun ja karu totuus lyö meitä märällä rätillä päin naamaa[/QUOTE]

Jotain pitäisi kertoa sekin, että Suomen tietä verrataan Kreikkaan ihan suoraan. Yhtä mätä talouspohja.
 
[QUOTE="vieras";27597912]Lama on ollut päällä jo yli neljä vuotta, mutta kuoppaa on pystytty tasoittamaan jättimäisellä velkaantumisella, tämä tie on just kohta kuljettu loppuun ja karu totuus lyö meitä märällä rätillä päin naamaa[/QUOTE]

Siitä olen samaa mieltä, että elämme viiden vuoden päästä huomattavan erilaisessa maailmassa kuin tänään. Olennaista on varautuminen. Itse katson, että vuokra-asujat ovat kaikkein huonoimmin varautuneita tulevaan myllerrykseen, mutta toki jokainen tekee omat päätöksensä oman ajattelunsa pohjalta. Ja kantaa myös seuraukset.
 
"niinno"
Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;27597934:
Siitä olen samaa mieltä, että elämme viiden vuoden päästä huomattavan erilaisessa maailmassa kuin tänään. Olennaista on varautuminen. Itse katson, että vuokra-asujat ovat kaikkein huonoimmin varautuneita tulevaan myllerrykseen, mutta toki jokainen tekee omat päätöksensä oman ajattelunsa pohjalta. Ja kantaa myös seuraukset.
En tiedä, mutta asuntovelkaiset ne eniten innostuivat itsemurhia tehtailemaan Espanjassa ja Kreikassa. Sama Suomessa viimeksi 1990-luvulla.
 
[QUOTE="niinno";27597990]En tiedä, mutta asuntovelkaiset ne eniten innostuivat itsemurhia tehtailemaan Espanjassa ja Kreikassa. Sama Suomessa viimeksi 1990-luvulla.[/QUOTE]

Tilastoja en ole nähnyt, joten en ole varma, pitääkö tuo paikkansa ja jos pitää, niin onko ero tilastollisesti merkitsevä. Asiaan vaikuttanee varmaan sekin, että suurin osa aikuisista ihmisistä asuu omistusasunnossa.
 
noh..
Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;27598023:
Tilastoja en ole nähnyt, joten en ole varma, pitääkö tuo paikkansa ja jos pitää, niin onko ero tilastollisesti merkitsevä. Asiaan vaikuttanee varmaan sekin, että suurin osa aikuisista ihmisistä asuu omistusasunnossa.
No jos kahdesta valittavasta toivottomuudesta pitää valita, niin vuokralla-asuja lentää ulos kämpästään ja on sitten valmis aloittamaan uuden elämän missä vaan. Asuntovelallinen sen sijaan jää lähes aina pakkolunastuksen jälkeen velkaa pankille, eikä se summa näinä aikoina ole tupannut olemaan ihan vähän rahaa. Siitä on todella vaikea ponnistaa mihinkään.
 

Yhteistyössä