Lasten hölmöt lahjatoiveet?

• Viestiketjun aloittaja Pohdintaa
  • Ensimmäinen viesti
Pohdintaa
Miten toimitte jos lapsi toivoo omasta mielestäsi typerää lelua joululahjaksi? Omani haaveilee bratz kampauspäästä enkä todellakaan haluaisi sellaista alle kouluikäiselle ostaa. Tämä on kuitenkin lapsen ainoa toive jo toista vuotta putkeen. Miten toimisitte?

"vieras"
No lahja ei tule sinulle vaan lapselle! Mulla on periaate, etten ihan heti kaikkia muotivillityksiä toteuta. Mutta jos vuodenkin päästä toivoo yhä samaa, on aika saada toivomansa. Eli kyllä sais kampauspään lahjaksi. Eihän se edes kovin hölmö toive ole. Oppii laittamaan hiuksia ja sitä myöten pian omatkin hiukset.

Se on sinun mielestä hölmö lahja, joten ajattelit sitten ostaa muksulle jotain mitä hän ei edes halua/toivo? :| Hei haloo, jos lapsella on vaan yksi lahjatoive ollut pari vuotta...

Tietysti ostaisin.

Ostaisin ehdottomasti
Sillä lapsella on eri näkemys hölmöstä lahjasta kuin sulla. Vai meinaatko sä leikkiä sun lapsen lahjaksi saamilla leluilla, kun lahjan pitää miellyttää suakin niin paljon?

Ei kai hölmöjä toiveita olekaan? nehän ovat henk.kohtaisia iästä riippumatta? Ellei lahja tosiaan ole sopiva (irtoavat osat tms.) ikään nähden niin sen toki selittäisin, jospa joku muu tulisi toiveen tilalle. Tarjontaahan on leluissa :)

"A p"
Pidän lahjaa tyhmänä ideologisista syistä. En haluaisi ostaa alle kouluikäiselle meikkejä. En ostaisi myöskään konekivääriä jos lapsi sitä toivoisi. Eikä tuo minusta edes ole mikään halpa, 50 euroa muovilelusta.

[QUOTE="A p";27571588]Pidän lahjaa tyhmänä ideologisista syistä. En haluaisi ostaa alle kouluikäiselle meikkejä. En ostaisi myöskään konekivääriä jos lapsi sitä toivoisi. Eikä tuo minusta edes ole mikään halpa, 50 euroa muovilelusta.[/QUOTE]

Ja lapsi ei saa tehdä tyttömäisiä juttuja syystä että...? Vai onko tämä provo?

"zzz"
omaa harkintaa käytän. meillä 5 v toivoo ääntelevää angry bird -pehmoa, kun päiväkotikaverillakin on. itsellään on sama lelu ilman ääntä. en aio ostaa, mutta onneksi mun lapsi toivoo muutakin, niin saa jonkun toiveenkin joulupaketista.

Khimaira
[QUOTE="A p";27571588]Pidän lahjaa tyhmänä ideologisista syistä. En haluaisi ostaa alle kouluikäiselle meikkejä. En ostaisi myöskään konekivääriä jos lapsi sitä toivoisi. Eikä tuo minusta edes ole mikään halpa, 50 euroa muovilelusta.[/QUOTE]

aikuinenkin laittaa aika paljon "turhaan" rahaa, 50e menee yhdellä baarireissulla, kampaajalle, kenkiin, mihin vaan..
Jos lapsi on kaksi joulua jo sitä toivonut, niin nyt ehkä on aika toteuttaa se "tyhmä" toive..

• Tykkää
Reactions: Rockwood
"vieras"
Taidan olla ainut joka ymmärtää ap:ta. Siis itse kans aikoinaan olin vastaan näitä bratz-nukkeja koska en tykännyt niiden ulkonäöstä. Itseä myös harmittaa ostaa jotain kestämätöntä muovilelua lahjaksi kun jo ostaessa tietää etteivät kuitenkaan kauaa tule kestämään joten paljon mieluummin tykkään ostaa esim legoja lahjaksi koska ne kehittävät mielikuvitusta ja lapsi voi niistä itse keksiä sen leikin. Esim viime jouluna nuorempi tyttö toivoi sitä puhuvaa hamsteria niin mietin todella pitkään ostanko sitä koska tiesin että se jaksaa kiinnostaa tasan hetken ja sitten unohtuu johonkin lelukoppaan ja näinhän siinä sitten lopuksi kävikin kun tytölle sen ostin.
Meillä on vanhemman tytön (10v) toiveiden toteutuksessa vähän ongelmia kun tyttö toivoo tyyliin nukenvaunut, baby born nukke jne... Ei oikein toivo mitään sellaista minkä todella voisi toteuttaa.

"vieras"
Kyllä mä tuon jo toteuttaisin, jos se on toiveena toista vuotta peräkkäin. Ok, se on kyllä sisältöönsä nähden kallis ja ideologisetkin syyt ymmärrän, mutta kuitenkin tuo on mun mittapuussa harmiton toive.

Mä täällä arvon, mitä tekisi kun 10-vuotiaan hartain toive on Nintendo 3DS. Ymmärtääkseni tuo 3d ei ole lapsen silmille hyväksi. ..

Khimaira
[QUOTE="vieras";27571823]Kyllä mä tuon jo toteuttaisin, jos se on toiveena toista vuotta peräkkäin. Ok, se on kyllä sisältöönsä nähden kallis ja ideologisetkin syyt ymmärrän, mutta kuitenkin tuo on mun mittapuussa harmiton toive.

Mä täällä arvon, mitä tekisi kun 10-vuotiaan hartain toive on Nintendo 3DS. Ymmärtääkseni tuo 3d ei ole lapsen silmille hyväksi. ..[/QUOTE]

siitä saa sen 3D-ominaisuuden kytkettyä pois päältä. Ei meidän lapset ainakaan kovin kauaa jaksa 3D:nä pelata.

Iloshk
Lapset on niin erilaisia. Meillä taas puhuva hamsteri on edelleenkin käytössä. Bratsejakin on monta eikä yksikään niistä mennyt rikki nehän on todella kestäviä verrattuna esim barbie nukkeen. Meillä taas legot on niitä jotka vaan levitetään lattialle jätetään siihen ja suurinosa menee hukkaan.

[QUOTE="vieras";27571811]
Meillä on vanhemman tytön (10v) toiveiden toteutuksessa vähän ongelmia kun tyttö toivoo tyyliin nukenvaunut, baby born nukke jne... Ei oikein toivo mitään sellaista minkä todella voisi toteuttaa.[/QUOTE]
Mitä ongelmia näiden toiveiden toteuttaminen aiheuttaa?

Jos kymmenvuotias toivoo nukkea, miksei hän voi saada sellaista? Jos mielessä on, että ei sillä sitten kuitenkaan leiki, niin saapa pienempi sen sitten omakseen?

• Tykkää
Reactions: Minuli
"a p"
[QUOTE="vieras";27571811]Taidan olla ainut joka ymmärtää ap:ta. Siis itse kans aikoinaan olin vastaan näitä bratz-nukkeja koska en tykännyt niiden ulkonäöstä. Itseä myös harmittaa ostaa jotain kestämätöntä muovilelua lahjaksi kun jo ostaessa tietää etteivät kuitenkaan kauaa tule kestämään joten paljon mieluummin tykkään ostaa esim legoja lahjaksi koska ne kehittävät mielikuvitusta ja lapsi voi niistä itse keksiä sen leikin. Esim viime jouluna nuorempi tyttö toivoi sitä puhuvaa hamsteria niin mietin todella pitkään ostanko sitä koska tiesin että se jaksaa kiinnostaa tasan hetken ja sitten unohtuu johonkin lelukoppaan ja näinhän siinä sitten lopuksi kävikin kun tytölle sen ostin.
Meillä on vanhemman tytön (10v) toiveiden toteutuksessa vähän ongelmia kun tyttö toivoo tyyliin nukenvaunut, baby born nukke jne... Ei oikein toivo mitään sellaista minkä todella voisi toteuttaa.[/QUOTE]

Kiitos että edes joku ymmärsi pointtini!

En haluaisi että nelivuotias opettelee meikkaamaan ja värjäämään hiuksia. En halua ostaa muovilelua joka maksaa minusta paljon ja joka todennäköisesti jää joulunpyhien jälkeen hyvin vähälle käytölle (joo, en voi tietenkään olla asiasta täysin varma, mutta pahoin pelkään silti niin). Haluaisin antaa mieluummin jotain kehittävämpää, vähemmän kaupallista ja mielikuvitusrikkaampaa. Sillä että tuo on "tyttöjenlelu" ei ole mitään tekemistä asian kanssa.

Jäin miettimään tuota halvemman version hankkimista tai jos hankkisin esim. jonkin setin hiustelaittovälineitä (leikkihiustenkuivain, pinnejä, harja yms.) joilla laittaisi omaa tukkaansa tai vaikka äidin hiuksia, mutta toisaalta muistan itse lapsuudestani, kuinka se Daisy- nukke ei kyllä vastannut sitä toivomaani Barbieta, vaikka tavallaan samoista nukeista olikin kyse.

Yhteistyössä