Onko teistä OK että mies menee saunailloissa sekasaunaan?

• Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"Vieras"
Ööh, no tuota. Joskus on seksuaalinen, joskus ei. Tuskin sinäkään aina katsot miestäsi kuvitellen seksiä ja munan imuttamista yms.

Tiiätkö, jokaisella on laston vartalo vaatteidensa alla! Ja se voi näkyä jos menee saunaan. Missä seksi? Hitto, mikä nysväri se mies kun ei heti pannut melaa ensimmäisen alastoman akan tuheroon. :/

[QUOTE="vieras";27488217]Miten se alaston vartalo lakkaa olemasta seksuaalinen, kun astuu saunan ovesta sisään...vai eikö normaali suomalainen pidä alastonta vartaloa seksuaalisena, ollaanko niin pitkällä endeemisessä lajikehityksessä sisäsiittoisuuden vuoksi, että se, mikä ihmisille muuten luonnollista, ei sitä suomalaisille ihmisille ole :D[/QUOTE]

hihhuuu...
Mun mies kävi kahden saunassa mun parhaan ystävän kanssa, sillä aikaa itse istuskelin kodassa paistamassa makkaraa. Ei sillon huvittanu mennä saunaan. Eli saa mennä saunaan kenen kanssa haluaa. En ajattele että siinä mikään paneminen olis mielessä. Luotan kunnes toisin todistetaan, elämä on helpompaa kun ei ole turhia mustis.

"vieras"
[QUOTE="Vieras";27488238]Ööh, no tuota. Joskus on seksuaalinen, joskus ei. Tuskin sinäkään aina katsot miestäsi kuvitellen seksiä ja munan imuttamista yms.

Tiiätkö, jokaisella on laston vartalo vaatteidensa alla! Ja se voi näkyä jos menee saunaan. Missä seksi? Hitto, mikä nysväri se mies kun ei heti pannut melaa ensimmäisen alastoman akan tuheroon. :/[/QUOTE]

Tiiätkö, että seksuaalisuuteen kuuluu muutakin kuin seksuaalinen toiminta/seksin fyysinen harrastaminen...

[QUOTE="vieras";27488329]Tiiätkö, että seksuaalisuuteen kuuluu muutakin kuin seksuaalinen toiminta/seksin fyysinen harrastaminen...[/QUOTE]

No tottakai kuuluu! Ja mitä SE taas kenellekään kuuluu? Seksiä ei vain kyllä voi vältellä, sitähän tulee joka paikassa vastaan. Mielestäni seksikkäämpää on keskustella intiimisti vimosen päälle laittautuneena ja seksikäs pikkumusta päällä kuin vaikka jutella isolla poppoolla saunanlauteilla punaisina ja hikisinä, tukka päätä myöten.
Monethan ajattelee että hieman peitelty ja mielikuvitukseen varaan laskettu pukeutuminen on seksikkäämpää kuin puhdas alastomuus.
Sekasaunaa vastustamalla tuskin kukaan voi estää kumppaniaan pettämästä tai ajattelemasta seksuaalisesti jotain tuttua työkaveria tai vaimon ystävää jos niikseen tulee.

Toisen ajatuksia ei voi määräillä, kun ei voi edes omiaan. Ajatukset on aivan eri asia kuin toiminta ja teot. Joku sekasaunan vastustaja voi olla kärppänä pettämässä kun tilaisuus tulee tai houkutus käy tarpeeksi suureksi. Sitten taas joku himosekasaunoja ei pettäisi mistään hinnasta kun rakastaa puolisoaan. Kuten vaikka minä ja uskoakseni mieheni.

Kepsis
No tottakai kuuluu! Ja mitä SE taas kenellekään kuuluu? Seksiä ei vain kyllä voi vältellä, sitähän tulee joka paikassa vastaan. Mielestäni seksikkäämpää on keskustella intiimisti vimosen päälle laittautuneena ja seksikäs pikkumusta päällä kuin vaikka jutella isolla poppoolla saunanlauteilla punaisina ja hikisinä, tukka päätä myöten.
Monethan ajattelee että hieman peitelty ja mielikuvitukseen varaan laskettu pukeutuminen on seksikkäämpää kuin puhdas alastomuus.
Sekasaunaa vastustamalla tuskin kukaan voi estää kumppaniaan pettämästä tai ajattelemasta seksuaalisesti jotain tuttua työkaveria tai vaimon ystävää jos niikseen tulee.
Monasti on kyllä näin :p

"vieras"
No ei helvetissä olisi ok!!!

En ymmärrä ollenkaan tätä nykyään niin muodikasta ah NIIIN vapautunutta ilmapiiriä. Mikä vitun hinku on tunkea suht tuntemattomien, vastakkaista sukupuolta olevien kanssa saunaan??! Mitä hienoa siinä on?

Onko se ihan blaah jos vaan miehet menee omalla vuorollaan ja naiset omallaan?? Jaa juu, ihan kulunutta.

Sekasaunoja. Voi vittu :headwall:

säpäle harmaana
[QUOTE="Carelia";27487275]Hotellit, kylpylät, matkailukeskukset yms jossa ylälauteille oikeasti mahtuu yli kymmenen henkeä.[/QUOTE]

Eli te harrastatte ystävienne kanssa illanviettoja tällaisissa paikoissa, eikä kenenkään kotona/ mökillä tms? Eikös noissakin ole miesten ja naisten saunat erikseen? Aina vain minua ihmetyttää enemmän.. :)

Mä haluan tähdentää että meillä ei miehen kanssa kummankaan työpaikalla näitä ole järkätty, isot yritykset kysymyksessä. Jossain pienessä ja tiiviissä työpaikassa varmaan näitä onkin ja se on ihan ok. Meillä on kummallakin töissä niin paljon jengiä ettei mitkään saunaillat onnistu ja ei ihmiset ole kovin innostuneita saunomaankaan sellaisessa porukassa josta osaa näkee kuta kuinkin vain firman juhlissa.

Mut ylipäätään tuo sekasaunominen ei minun tietääkseni ole mitenkään harvinaista. Meidän tuttavapiirissä ei ole kuin yksi nainen joka ei sekasaunaan lähde ja voin kertoa että meidän saunalla on poppoota vusien varrella ollut varmaan sata ihmistä! Minä voin ihan ilman häkeltymistä saunoa naapurin, appiukkoni, isäni, kummisetäni, mieheni kavereiden ja kavereideni miesten kanssa.... Kun edelleenkään meillä päin saunominen ei ole seksuaalinen tapahtuma sen enempää kuin muukaan illanvietto heidän kanssaan...

Ja rehellisesti voin sanoa etten ole miesten kulleja kyttäillyt saunoessa, sitä ei tule tuijoteltua niitä kriittisiä paikkoja siellä. Sitä en osaa sanoa onko kyseiset miehet minun vehkeeni tsekanneet, ainakaan en sitä mitenkään esitellyt ole. Mutta lie ne ennenkin naisia nähneet.

"vieras"
Ja rehellisesti voin sanoa etten ole miesten kulleja kyttäillyt saunoessa, sitä ei tule tuijoteltua niitä kriittisiä paikkoja siellä. Sitä en osaa sanoa onko kyseiset miehet minun vehkeeni tsekanneet, ainakaan en sitä mitenkään esitellyt ole. Mutta lie ne ennenkin naisia nähneet.
Olen täysin samaa mieltä kanssasi. Meillä saunomiskulttuuri juontaa jo lapsuudesta enkä koskaan, lapsenakaan, muista kenenkään intiimiosia tuijotelleeni.
Teini-iässä jätin perhesaunat pois, kuten kai useimmat.
Jos meidän kaveriporukassa joku fantasioi niin ei se ainakaan näy saatikka kuulu ja ei siis mitenkään häiritse. Mutta kuten sanoit, lie nuo naisia/miehiä ennenkin nähneet.
Nää vouhkaajat on niitä joilla ei ole mitään omakohtaista kokemusta asiasta, pelkkiä fantasioita alastomista vartaloista, unohtaen hien, liimautuneet hiukset, punaisen naaman ja meikittömyyden ja sen, että tosisaunojat osaavat etiketin :D

• Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
"vieras"
[QUOTE="vieras";27488529]Olen täysin samaa mieltä kanssasi. Meillä saunomiskulttuuri juontaa jo lapsuudesta enkä koskaan, lapsenakaan, muista kenenkään intiimiosia tuijotelleeni.
Teini-iässä jätin perhesaunat pois, kuten kai useimmat.
Jos meidän kaveriporukassa joku fantasioi niin ei se ainakaan näy saatikka kuulu ja ei siis mitenkään häiritse. Mutta kuten sanoit, lie nuo naisia/miehiä ennenkin nähneet.
Nää vouhkaajat on niitä joilla ei ole mitään omakohtaista kokemusta asiasta, pelkkiä fantasioita alastomista vartaloista, unohtaen hien, liimautuneet hiukset, punaisen naaman ja meikittömyyden ja sen, että tosisaunojat osaavat etiketin :D[/QUOTE]

Ei mun mielestä siinä ole mitään vouhkaamista jos ei asiasta pidä. En ajattele esim. isäni veljeä mitenkään seksuaalisesti ja toivon ettei hänkään minua,mutta en silti tunne tarvetta mennä hänen kanssaan saunaan. Mikä siinä on niin ihmeellistä? Enkö saa saunoa eri aikaan jos minä niin haluan? Eikö nää muutenkin ole sellaisia asioita jotka sovitaan parisuhteessa keskenään sen oman puolison kanssa,eikai muihinkaan päätöksiin tai tekemisiin kysytä ensin ulkopuolisten mielipidettä? Jokainen tehköön niinkuin hyvältä tuntuu ja jos ei tunnu hyvältä niin olkoon tekemättä. Sen enempää vouhkaamatta. Se vasta typerää onkin jos joku alkaa illanvietossa suuren ääneen mölistä että "MITÄ,EIKÖ UKKOS ANNA TULLA ALASTI SAUNAAN,HÄH,NO ON SIINÄ RAJOTTUNUTTA MEININKIÄ PERKELE,ÖRIÖRIÖRI!"

Vaikka se tuntuu joillekin olevan niin helvetin vaikea kuvitella niin kaikki eivät nauti alastomuudesta muiden ihmisten keskellä vaikka siinä ei olisi mitään seksuaalista.

"opiskelija"
Alkuperäinen kirjoittaja ihku tav äippä;27483719:
Mieheni on käynyt ja en näe siinä mitään outoa. Itsekin äskettäin jouduin tilanteeseen jossa saunottiin (2 paria ja minä) yhdessä. En vaan halunnu pilata heidän iltaa kieltäytymällä tupareissa. Kaikki meni hyvin eikä kukaan mitenkään tuijotellut suurehkoja rintojani ja paljaaksi ajeltua alapäätäni.
Meillä opiskelijaporukoissa sekasaunotaan tämän tästä ja ihan ok. Muuten posliinit on ainakin täällä Tamperella enemmistönä mitä olen seurannut.

asdasd
[QUOTE="opiskelija";27489251]Meillä opiskelijaporukoissa sekasaunotaan tämän tästä ja ihan ok. Muuten posliinit on ainakin täällä Tamperella enemmistönä mitä olen seurannut.[/QUOTE]

Nää onkin näitä esiteiniasteelle jääneitä, sekasaunojat. Ei sivistysmaissa hilluta pillusillaan vieraiden edessä. Tietenkään.

nohh
Etkai voi hallita muiden ajatuksia? Miksi sitten vaivaat päätäsi niillä?
Siksi, että en pidä ajatuksesta, että työkaverini näkevät minut alasti. En myöskään halua nähdä miespuolisia työkavereitani alasti. Haluan pitää kiinni yksityisyydestäni. Mikä tässä on niin vaikea käsittää?

Niin ja aiemmin pohdit, että mahdan olla kaunis. Kyllä, olen ihan kaunis.

Yhteistyössä