Mokasinko? Tekstailua uudelle tuttavuudelle (miehelle..)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "triinu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"triinu"

Vieras
Tapasin siis netissä miehen. Ei olla vielä tavattu, koska välimatkaa oli ensin 400km. Nyt viikonloppuna muutin samalla paikkakunnalle ja ensi viikolla olisi tarkoitus kai nähdä.
Ollaan pari viikkoa tiiviisti tekstailtu ja aika flirttaileviakin viestejä.

Eilen minä sitten laitoin miehelle viestin, että koska mulla on lapsi niin miten hän suhtautuu lapseen ja voisiko ottaa toisen lapsen kokonaisvaltaisena perheenjäsenenä huomioon ja miten on suhtautunut exänsä lapsiin, koska eivät olleet omia ja lisäksi laitoin, että mulla on paljon palelissä (selitin miksi) ja ihan yleisesti kysyin, että onko hän oikeasti etsimässä itselleen elämänsä naista, vai vain satunnaista seuraa..

Musta tuntuu, että mokasin aika pahoin..

mies vastasi vaan, että "hei, älä mene asioiden edelle. Ei olla tavattu ees".

En mä siis tarkoittanut sitä ihan niin..lähinnä sitä, että mies todella tajuaa mitä minä haen ja jos joku asia on hänelle ongelma, niin on turha edes enää tutustua enempää, jo jos alussa tietää ettei onnistu.
Toisaalta mies tietää, että olen aika herkillä elämäntilanteeni takia ja sekin oli syy, miksi halusin selventää ja kysyä asioita.

Miehiäkin on erilaisia. Jos nyt ns. "mokasit", niin mies ei ollu sulle se oikea. Täysin toisentyyppinen mies nukkuu tuossa selkäni takana. Älä turhaan etsi onnea, se tulee kun tulee. :) Kaikkea hyvää sinulle! Silmät vaan auki ja uskomattomia asioita toisinaan tapahtuu.

• Tykkää
Reactions: Adii
Nyt sä pian pelästytit sen kun viesitisi ilmaisi että etsit uutta miestä perheeseen / isähahmoa lapselle. Auts.

Oisitte ensin vaan tavannut ja seurustellut, sitä voi tehdä pitkäänkin ilman että niitä lapsia tarvis tähän sotkea mitenkään.

[QUOTE="Triinu";27461158]No voi perse..suoraan sanoen. Kehtaanko mä nyt enää ees nähdä häntä..[/QUOTE]

kehtaat helposti.

[QUOTE="Xxxx";27461157]Nyt sä pian pelästytit sen kun viesitisi ilmaisi että etsit uutta miestä perheeseen / isähahmoa lapselle. Auts.

Oisitte ensin vaan tavannut ja seurustellut, sitä voi tehdä pitkäänkin ilman että niitä lapsia tarvis tähän sotkea mitenkään.[/QUOTE]

Vain naiset kykenevät tällaisiin suorituksiin. Ei ole vielä tosiaan edes nähnyt ja spekuloi asioita vaikka minne saakka. En ihmettele jos mies juoksee tuollaista käsikirjoittajaa karkuun.

Saakai sitä nyt kertoa, että on itse liikkeellä ns. tositarkoituksella, jolloin lapsikysymyskin nousee väistämättä pintaan. Ei siinä nyt vielä tarvitse mitään yhteistä tulevaisuutta suuremmin spekuloida. Voithan vielä laittaa sille miehelle viestin, että halusit tuoda tämän asian esiin, mutta tietenkin nyt ihan rauhassa näätte ja lähdette siitä.

Varaudu vaan siihen, että tekstiviestien kautta ei kyllä ihmisestä saaa minkäänlaista kuvaa eli vasta kun tapaatte niin näkee onko teidän välillä kemiaa ja millanen se toinen todella on.

Siis sä olet jo tälläsiä asioita käännellyt päässäsi? Voin kuvitella millainen olet suhteessa. Minun tunteeni, minun haluni, minun herkkyyteni, minun kriisini ja mennään vain minun mieleni mukaan... Järkkyä. Ei ihmiset , anteeksi naiset, voi olla heti ripustautumasta toiseen ja katsella tilannetta? Heti alkaa älytön analyysi että mitähän toi sillä tarkoitti, mitä se miettii yms.
susta tulee kyllä ahdistava kuva ja voin kuvitella miten olet ahdistuneena saanut pikkukilareita kun et tiedä miehen tuntemuksia ja et voi vaikuttaa niihin.

[QUOTE="argh";27461204]Siis sä olet jo tälläsiä asioita käännellyt päässäsi? Voin kuvitella millainen olet suhteessa. Minun tunteeni, minun haluni, minun herkkyyteni, minun kriisini ja mennään vain minun mieleni mukaan... Järkkyä. Ei ihmiset , anteeksi naiset, voi olla heti ripustautumasta toiseen ja katsella tilannetta? Heti alkaa älytön analyysi että mitähän toi sillä tarkoitti, mitä se miettii yms.
susta tulee kyllä ahdistava kuva ja voin kuvitella miten olet ahdistuneena saanut pikkukilareita kun et tiedä miehen tuntemuksia ja et voi vaikuttaa niihin.[/QUOTE]
Täytyy yhtyä tähän.

Minusta viestisi miehelle oli asiallinen ja riittävä. Että kertoa toiselle, että ollaan siis täälläpäin paketti (äiti ja lapsi) ja että ollaan liikkeellä tositarkoituksella, eikä millään muulla. Ja jos tuohon jotain haluaa selvittää niin voi sen vielä laittaa että jos koki äskeisen jo tunkeilevana tai ylivarovaisena, niin parempi ettei nähdä ollenkaan - vaikka eihän sitä tarvitse viestinä laittaa, mutta asenne saa olla tuo.

Vaikka täällä kuka meuhkaa (ja olen itsekin sitä sorttia ihminen), että ei saa takertua eikä heti pelotella parisuhteella, niin mielestäni toisaalta ihminen joka nyt on tosissaan suhteeseen menossa tekee oikein siitä tiedottaessaan: sitä niinkuin tekee asiat selviksi jo valmiiksi. Jos siitä joku toinen sitten pelästyy ja karkaa pois, niin asia meni oikein: eihän siitä mitään tule jos toinen hakee parisuhdetta ja toinen vaan kattelee toisen sukupuolen kattavaa valikoimaa noin yleensä.

• Tykkää
Reactions: astrolabe
No kun kerran kysyt, mun mielestä viestisi on aika nolo. Eihän tuollaisia kysymyksiä voi ventovieraalta kysyä! Ihme on jos mies ei luiki pakoon, toisaalta hyvä merkki jos vielä suostuu tapaamaan..ehkä voikin sitten olla potentiaalinen miesehdokas?

Ja pakko kysyä että miksi ihmeessä aloit painostaa häntä noin, mitä ajattelit kun tuon viestin laitoit?
Ja luulitko että joku mies vastaisi tapaamatta sinua, että juu tottakai tulen rakastamaan lastasi kuin omaani, ja otan hänet perheenjäseneksi....;)
Eiköhän ensin ole kyse teistä; synkkaako teillä, onko kemiaa, onko mitään yhteistä,tuletteko toimeen jne????

• Tykkää
Reactions: Big Bang Theory
Voi olla, että mies nyt säikähtivviestiä ja peruu tapaamisen. Siitä välittyy hieman takertuva kuva ja on asioiden edelle menemistä, kun ei olla vielä tavattukaan eikä mitään tietoa miten livenä synkkaa. Se että ilmaisee olevansa tositarkoituksella liikkeellä on eri asia kuin "miten suhtauduit exäsi lapsiin" yms. kyselyt, joihin ei välttämättä halua vastata kun ei oikeastaan jollekin kasvottomalle tyypille vielä tuttavuuden kirjoitteluvaiheessa kuulu.

Oletus on, että miehelle lapset on ok jos kerran haluaa tavata perheellistä naista. Todellinen suhtautuminen lapsiin selviää vasta sitten myöhemmin, jos deittailu alkaa ja lasten tapaamiseen asti päästään. Moni pleijeri väittää etsivänsä elämänsä naista, vaikka on vain satunnaista hupia vailla, joten tämäkin asia selviää vain tutustumalla naamatusten.

Tosiaan ihan turha mennä vielä asioiden edelle, kun ette ole vielä tavanneet. Voi olla että livenä miehen ulkonäkö, olemus, käytös jne. on todella turn offia eikä voisi vähempää kiinnostaa koko tyyppi. Nyt jäitä hattuun ja treffeille, ei mitään "selvennyksiä" enää koska se pahentaa vaan asiaa :).

Ihan oikein teit. Asiosta pitää pystyä puhumaan ääneen ja on parempikin selvittää miten tosissaan toinen on liikkeellä noin yleisesti katsoen. Se kertoo myös elämänarvoista, uskooko avioliittoon, haluaako joskus vielä lapsi, jne... Tollaset asiat täytyy pystyy puhumaan läpi melkein heti, koska arvothan ne on mitkä oikeasti merkitsee! Varsinkin kun on mukana lapsia ja kyseessä on aikuisia ihmisiä. Itse olisin ehkä kysellyt vasta kun kasvokkain nähdään, koska vakavista asioista puhuminen on tekstiviesteillä mulle outoa. Toisekseen olisin varmaan kysellyt mieheltä uskooko avioliittoon/ etsiikö sellaista tai haluaako tulevaisuudessa vielä lapsia jonkun kanssa. Itse luultavasti sanoisin että uskon avioliittoon, mutta haluan edetä hitaasti ja varmasti, enkä rynnätä mihinkään. Haluan rauhassa tutustua ihmiseen ensin.

Oletko ap niin epätoivoinen,että et uskalla edes nähdä miestä ennen kuin hän on sinuun ja elämääsi täysin sitoutunut? Mitä menettäisit siinä, että olisit tavannut miehen pari kertaa ja sitten ehkä huomannut, että ei olekaan sopiva?

No ehkä ainoa lievä moka tuossa on tuo henkilökohtaisuus, esim. miten on suhtautunut exän lapsiin (voihan se olla että ei vaikka ole toiminut kuvio mutta jonkun toisen kanssa voi toimiakin). Minusta on ihan hyvä alussa kysyä yleisellä tasolla sitä onko etsimässä vakituista kumppania vai satunnaista seuraa.. tottakai tällaista saa kysyä ilman että siitä kenenkään tarvitsee säikähtää mitään.. Ja sitäkin voi kysyä mitä mieltä on siitä että mahdollisella kumppanilla on lapsia, onhan jotkut täysin sitä vastaan ja se on hyvä tietää etukäteen niin ei tarvitse sitten nähdäkään ollenkaan.

Ehkä mies ymmärsi väärin kun viesti oli että "älä mene asioiden edelle", ei ymmärtänyt sitä että kysyit yleisellä tasolla. Minä varmaan laittaisin vielä viestin ja korjaisin tuota erehdystä..

Yhteistyössä