voisitko antaa synnyttämättömän kätilön auttaa lapsesi maailmaan?

  • Viestiketjun aloittaja "miranda"
  • Ensimmäinen viesti
"Milli"
Mun synnytysvalmennuksessa oleva kätilö ei ollut synnyttänyt itse ja puhui koko ajan vain luonnonmukaisen synnyttämisen puolesta, se tuntuu hieman oudolta... Varsinkin synnytyksen alkaessa sitä tajusi ettei se akka tiennyt yhtään mistä puhui... ;)
 
Voisin, jos vielä synnyttäisin. En todellakaan tiedä, oliko synnytyksissä mukanaolleilla kätilöillä lapsoa-
En usko, että synnyttämättömyys olisi ammattitaitoa heikentävä tekijä.
Toki oman lapsen synnyttäminen voisi tuoda perspektiiviä sille, miltä tuntuu maata siinä ponnistelemassa. Mutta ei se ammattilaista kätilöstäkään kätilönä tee, että hän on synnyttänyt itse.
 
no e
Pakkohan sitä olisi jos ei parempaa ole tarjolla. Mutta tosiasiahan on että se joka ei ole synnytystä kokenut, ei voi mitenkään tietää kaikkea niinkuin pitäisi. Mieluummin otan kätilöksi synnyttäneen, en edes mitään sektioitua joka ei tiedä mistään mitään.
 
"jenni"
Jestas! Luin että voisitko antaa syntymättömän kätilön auttaa lapsesi maailmaan! Ajattelin, että miten se voi ku ei ole syntyny edes, se kätilö. Ja luin vielä moneen kertaan. Ehkä paras lähtee nukkumaan?
 
hmmmm
Antaisitko sellaisen hoitajan, joka ei ole saanut sydänkohtausta, hoitaa sinua kun oelt saanut sydärin?
Sama asia, mun mielestä...
saavat koulutksen, ok, ehkä kun ovat itse synnyttäneet tuo jotain lisäperspektiiviä. Mutta kuten joku jo mainitsikin, mites ne mieskätilöt, joita muutama Suomessakin on? Entä mieslääkärit, jotka osaltaan synnytyksiä hoitavat...
 
just joo
mä kun synnytin ehti kätilöitä olla runsaat 5 vuorossa ei tullu yhtään mieleen olivatko synnyttäneet/äitejä/olivatko he keisarinleikattuja. ei pahemmin kiinnostanut, kätilöt hoitivat mut hyvin ja osasivat ottaa mun kivut yms vakavissaan.
 
"vieras"
En tietenkään. Mä kysyin jokaiselta kirjallisesti, onko ne synnyttäneet ja montako kertaa (esim. kolmatta lasta synnyttäessäni en olisi voinut kuvitellakaan avukseni kätilöä, joka olisi synnyttänyt vain kerran, hyvänen aika). Samaa pätee kaikkeen muuhunkin, en suostu nuhaisena sellaisen lääkärin tutkittavaksi, joka ei ole nuhaa kokenut. Jotain rajaa sentään!
 
tuli mieleen
Synnyttämätönhän saattaa muuten olla jopa parempi kuin sellainen synnyttänyt, jolla on ollut helppo synnytys. Se helpon synnytyksen kokenut voi olla asenteella "turhaan valitat siinä"
 
"joo"
Pakkohan sitä olisi jos ei parempaa ole tarjolla. Mutta tosiasiahan on että se joka ei ole synnytystä kokenut, ei voi mitenkään tietää kaikkea niinkuin pitäisi. Mieluummin otan kätilöksi synnyttäneen, en edes mitään sektioitua joka ei tiedä mistään mitään.
Ei hemmetti :D

Pitääkö vaihtaa kätilöä lennossa, jos omalle kohdalle osuu imukuppisynnytys, eikä kätilö ole kokenut sitä? Entä, jos synnyttäjä haluaa epiduraalin, mutta kätilö käytti vain ilokaasua synnyttäessään?

Synnyttäjällä on kokemusta mahdollisesti vain yhdestä synnytyksestä, siitä, joka on parhaillaan käynnissä. Kätilöllä on enemmän.

Entä hammaslääkäri, jos hänelle ei ole ikinä tehty juurihoitoa, vaihdetaanko lääkäriä?
 
dfsdfs
[QUOTE="jenni";27455233]Jestas! Luin että voisitko antaa syntymättömän kätilön auttaa lapsesi maailmaan! Ajattelin, että miten se voi ku ei ole syntyny edes, se kätilö. Ja luin vielä moneen kertaan. Ehkä paras lähtee nukkumaan?[/QUOTE]

määki luin näin:DD
 

Yhteistyössä