Millä tavalla sinä olet "erilainen äiti"?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Mä oon se meidän perheen äijä.

Pitää käydä vähän lisäämässä kun kaikki on kirjotellu niin pitkiä.

Ehkä siinä olen erilainen kuin suurin osa, että vapaaehtoisesti halusin ottaa äitini ja mummoni saman katon alle ja annan lasten kasvaa kolminkertaisten äitivoimien hoivassa (ja yhden isän). Ja oon tällanen maailmanparantajatoiveinen punikkihippipunkkari, joka saa stressikohtauksia siitä kun maailma menee vaan pahemmaksi. Löydän huonosti naispuoleisia kavereita ja olen monesti liian erilainen, mutta ei kai se äitiyteen liity.
 
Viimeksi muokattu:
"Sitruuna"
Tämän palstan mukaan lienen todellinen harvinaisuus.

Kaikki lapset (3 kpl) on samalle miehelle. Olen naimisissa lasten isän kanssa ja ylipäätänsä mentiin naimisiin ennen lasten hankintaa. Kaikki lapset ovat suunniteltuja ja ennen lapsia oli myös koulut käytynä ja vakityöpaikat meillä molemmilla. Ja esikoisen sain 24-vuotiaana.
 
"Neiti"
Sama kuin sitruunalla. Eli molemmat minä ja lapsen isä valmistuttiin n. 25-vuotiaana yliopistosta, saatiin heti vakityöpaikat, ostettiin asunto (periaatteella pienestä isompaan) ja mentiin naimisiin. Sitten vasta oli lasten aika, joita sitten tulikin suunnitellusti. Ostettiin omakotitalo vasta sitten, kun oltiin saatu pienempi asunto maksettua.

Mitäs muuta... Tein kaikki vauvansoseet itse ja edelleen kotiruokaa syödään joka päivä. Leivon melkein päivittäin.
 
--
pidän itseäni onnekkaana äitinä, yli 20v ja 18v on ihan mahtavia mukuloita, meillä ei ole ollut teini-iän riitoja tai tappeluja, lapset haluaa käydä mun kanssa konserteissa, matkoilla, jopa baareissa yleensä bändejä katsomassa, lapset on usein kotona iltaisin tai viikonloppuisin ja katsellaan leffoja yhdessä.. molemmat hoitaa koulunsa kunnialla ja kaikki tämä ilman sen kummempaa kasvatusta, normaalilla maalaisjärjellä. Niin joo ja lasten isä on myös tiukasti osa perhettä
 
ainutlaatuinen
olen omillle ainutlaatuisille lapsilleni ainutlaatuinen äiti. Kummallekin vielä erikseen ja sitten vielä molemmille yhdessä...

Ja sitten olen erinäisiltä muilta ihmisiltä saanut kunnianimen varaäippä. Ja varaäippänäkin oon tällä hetkellä kuudelle nuorelle aikuiselle (omat lapset 22 ja 25). Ja olen myös varamummi viidelle pienelle.
 
  • Tykkää
Reactions: Aamuäree
NewYork harm.
nojaah, sen erilaisempi kuin muu ulkomaalaisen kanssa naimisissa oleva. Lapset on samasta miehestä ja meillä puhutaan 2 kieltä. itse olen käynyt amk:n mutta mieheni ns.lukion. Mies on varakkaasta perheestä mutta elää köyhän elämää suomessa minun ja lastemme kanssa. samat haasteet kuin muilla ehkä astetta kovemmat
 
Nerd
Olen nörtti ja pelifriikki. Joskus hiukan ehkä hävettää tietää peleistä ja tietokoneista ylipäätään enemmän kuin jotkut vastaan tulevat miehet... Mutta siis. Pyrin pääasiassa ajoittamaan koneella olo ajat niihin aikoihin kun lapset nukkuu, ettei ole heidän ajastaan pois. Lisäksi tällä hetkellä minä olen se joka tuo leivän pöytään meillä.
 
Jaa-a.

No jos vertaan itseäni tuttavapiirin äiteihin, tai vaikka lasteni hoitokavereiden äiteihin/koulukavereiden äiteihin mut voitaneen luokitella:

Hörhöksi ituhipiksi
Wannabe teini angstaajaksi (jos on pakko sanoa niin rokkari-mutsiksi)
Äidiksi joka ei leiki
Äidiksi joka ei nukuta lapsia
Olen SE äiti jonka auton peruutuspeilissä roikkuu pimeässä hohtava luuranko :D
 
"vieras"
Sain esikoisen jo 20v iässä ja olin jo siinä vaiheessa seurustellut mieheni kanssa 5v ja naimisissa oltu 1 vuosi. Muuten varmaan aika tavis. Ehkä se on jonkun mielestä outoa, että ollaan perhepeteilty pitkään ja edelleen isot lapset nukkuu välillä meidän kanssa meidän valtavassa pari(tai oikeestaan perhe)sängyssä. Ja ehkä myös se, että edelleen olen naimisissa ensimmäisen seurustelukumppanini kanssa ja yhdessä ollaan oltu jo yli puolet mun elämästä ;)

Noin muuten sitä tavallista, töitä, lasten kanssa ulkoilua, harrastuksiakin on lapsilla tavallinen määrä (ei vähän eikä paljon), koulutukset on tavikset (amk:t) molemmilla jne. Aikalailla menty neuvolan ja yleisten suositusten mukaan lastenhoidossa.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;27441188:
en taida olla kovin erityinen/ en keksi itsestäni mitään mikä tekisi musta erilaisen...
Sama juttu. Noh, jos vertaan palstan muihin äiteihin, lienen yksi niitä harvoja, jolla kaikki lapset ovat jo yli 20-vuotiaita.
 
Ei oo annettu rokottaa. Se varmaan se erilaisin juttu.

Sit valitsen mieluiten luomuruokaa, ja gluteeniviljojen ja (erityisesti valkoisen) sokerin määrää koitetaan rajoittaa sen mitä nyt rennosti ottamalla pystyy.

Massasta poikkeava taidan olla siinäki, et ollaan hirveän paljo kotona, ei käydä missään ystäväperheissä et lapsi sais toisten lasten seuraa, mut se johtuu siitä ettei ole niitä ystäviä.
 
  • Tykkää
Reactions: likka poloinen

Yhteistyössä