Pitkään yrittäneet & hoitoihin siirtyneet

Miukula ja Häivähdys, ihania uutisia! :)

Tervetuloa tiuhti ja Seemi, palstan aiheen huomioiden voisi sanoa, että toivottavasti ette joudu viipymään kovin kauan näiden asioiden äärellä!

Joku tuolla taannoin kyseli, että sattuuko aukiolotutkimus. Itselläni ainakin oli ehkä kivuliain hoitotoimenpide, mitä olen ikinä kokenut, enkä varsinaisesti pidä itseäni mitenkään kipuherkkänä. Meinasin kirjaimellisesti pyörtyä siihen pöydälle. Olisi lohdullista tietää, että inseminaatio ei satu, vaikka samoilla "kulmilla" siinä pyöritäänkin. Tosin on monet sanoneet että aukiolotutkimuskaan ei heillä ole tuntunut juuri miltään..

Nyysy: Kirjoitit, että netin ovistestit eivät olisi luotettavia. Olen itse aina käyttänyt niitä (oisko mammaksi.fi tms.) ja niissä kyllä on mielestäni ollut aika usein täysin toimimattomia liuskoja (ei tule edes kontrolliviivaa). Ja kamalan hitaita ne on myös, mulla kestää viivan muodostuminen varmaan yli vartin.. Kai sitä pitäisi lääkärin mieliksi ensi kierrossa tikutella niin voi sitten sanoa edes yrittäneensä. Jospa nyt sitten ostaisin vaikka niitä apoteekin testejä. En vaan ihan ymmärrä noiden ovistestien jujua, mikäli yhdynnät on tyyliin joka toinen päivä kierron puolivälin aikoihin. Kun eihän se testi kerro muuta, kun että ovulaatiolla on suotuisat olosuhteet tapahtua, ei sitä tapahtuuko se.

Ambrosia: Vaikka clomit ei mulla tuoneetkaan toivottua apua, niiden käytön jälkeen luomukierto on jälleen kahden vuoden epäsäännöllisyyden jälkeen hyvin säännöllinen (n.30pv). Ja tuskin ne sentäs enää vaikuttaa kun viimeisen kuurin söin joskus..hmm..kesä-heinäkuussa?

Olen itse käyttänyt tuota samaa ajattelutapaa: "ensi synttäreinä olen jo raskaana", "ensi jouluna olen jo niin pitkällä että voin kertoa äidille raskaudesta" ym. Alussa tämä oli ihan toimiva ratkaisu tavallaan "antaa itselleen aikaa", mutta nyt se alkaa kääntyä itseään vastaan kun tulee näitä tapauksia että minunhan piti olla raskaana jo viime, vai oliko se toissa synttäreinä.. Toisaalta, onneksi en siinä hetkessä tiennyt että en olisi. Ei tätä kestä kuin korkeintaan pettymys kerrallaan.

Täällä odotellaan menkkoja alkavaksi, odotettavissa varmaan viimeistään tiistaina. Ärsyttää kun tietää jo kokemuksesta, että vaikka kuinka tietää ettei ole raskaana, aina se veren näkeminen aiheuttaa raskaan henkisen pettymyksen.

Toissa päivänä jälleen yksi lapseton ystäväni ilmoitti olevansa raskaana. Pahinta näissä ystävien raskauksissa ei enää ole se raskausajan seuraaminen (näitä on ollut jo niin pirun monta) vaan se, että saisi ystävyyssuhteen pysymään ennallaan. Se on surullista, että jopa omat ystävät alkaa jollain tasolla vältellä tai vähintäänkin puheenaiheet muuttuu pinnallisiksi, kun pelätään mitä minulle voi sanoa ettei vain tulisi paha mieli. Ei uskalleta kertoa omasta onnesta, koska minä en kenties niin kauhean onnellinen (ainakaan sillä osa-alueella) ole. Sanoin kyseiselle ystävälle tästä, mutta tulos oli se, että hän kyllä jutteli paljon eikä ollut vaivautuneen oloinen, mutta päätyi sitten puhumaan muutaman tunnin vain omista asioistaan. Eli minulta ei uskalleta kysyä mitä kuuluu, koska vastaus ei ehkä olisikaan mitään ilolientä.. Lapsettomuuden kylkiäisenä tulee siis myös näköjään yksinäisyys. :(
 
kromosomikokeista, tehdäänkö niitä milläperusteilla ja missä(än) vaiheessa hoitoja?
Ilmeisesti ainakin jos on keskenmenoja toistuvasti?

Häivähdyksellä jotain ihanan lupaavaa testissä ja Miukulallakin mukavia uutisia!!

Tuutunen, varmasti tää ajattelutapa tosiaan jossain vaiheessa ei ole enää kovinkaan toimiva.
Hieno kuulla että sulla on xlomien jälkeen kierto tasaantunut! Josko mulla olis yhtä hyvä tuuri :)!

Oliko toi sun ystävä myös lapseton vai vasta esikoista olivat alkaneet yrittämään?

Jos täällä nyt alkaa tulemaan näitä ihania plussa uutisia, niin olisihan nämä ihana nostaa tuonne etusivullekin.
Tällä hetkellä toivon Häivähdykselät ja Miukulalta todella iloisia uutisia, ja ehkä tosiaan pienen "yhteenvedon" että kauanko yritystä kesti, ja mitä hoitoja oli takana ja monenennella tärppäsi.

Itse nimittäin näistä ampean aina uskoa, oli se sitten onnistuminen pelkillä clomeilla tai sitten koeputkella tv :)
 
Varovaiset onnittelut täältäkin Häivähdykselle ja Miukulalle! :)

Täällä alkoi tänään yk 10. Kyllä taas vaihteeksi elimistö osasi piinata loppuun asti, kun luteaalivaihe oli pidempi kuin yleensä (mikäli ovis oli silloin kuin ajattelin). Ärsyttää.. :(

Onko teillä muuten tietoa mitkä voivat olla syynä kuukautiskierron epäsäännöllisyyteen ja etenkin myöhäiseen ovikseen (jos se nyt oikeasti aina edes tapahtuu)? Itsellä on kierrot ollut 30-60 pv:n väliltä ja ovis usein yli kp 20 vasta (noin 11-16 pv ennen vuotoa) eli kierto hyvin sekaisin. Mikähän tuohon voisi olla mahdollisesti hoitokeinona? Clomit? Lääkäriaika on kyllä tosiaan tiedossa mutta kunhan kyselen jos täällä jollain olisi tietoa tällaisesta... Anteeksi tämä omaan napaan keskittyvä kirjoitus :) On vaan pettymys vaihteeksi niin läsnä kun kp1 lähti käyntiin...
 
Huomenta! pitihän se digitesti tehdä heti aamulla, näyttöön pärähti raskaana 2-3 viikkoa :) Kuinka luotettavana voi tota Clearblueta pitää? Lämmöt on nousseet nyt ihan eilisen aikana tonne 36.7c vatsassa tuntuu pientä kramppia niinkuin menkat ois tulossa :/ se tässä hieman hirvittää.

Meidän tarinamme tällä hetkellä sellainen että nuorin lapsi syntynyt 2003 ja siis aiemmat raskaudet aivan luomusti alkaneet. 2003 jälkeen ei plussan plussaa, 2012 vuoden alussa hakeuduimme yksityiselle hoitoon. Kolme kertaa tehtiin clomi avusteinen inssi, kaikista nega :/ Ennen juhannusta ivf -> ei yhtään hedelmöittynyttä. Viimeisin hoito icsi jossa 7 hedelmöittynyttä, tuoresiirrosta nega.
Pakastealkion siirto tehtiin 16.10.2012 siitä nyt tämä plussa. Mutta kuulostellaan nyt mitä tapahtuu, on niin epäuskoinen olo.

Toivottavasti mahdollisimman moni tulee perässä :) plussaa kovasti!
 
Ovistestit, niiden luotettavuus kesksutelut on melko hupaisia. Ja lääkäreillä on omat mielipiteensä testeille. Mun oma mielipiteeni on että testeissä on varmasti eroja ja kaikki testit ei toimi jokaisella yhtä hvyin kuin toisella. Herkkyydessä voi olla eroa tms. Mä oon käyttänyt enimmäkseen raskauskeijulta hankittuja ja ne on 'David' merkkisiä liuskoja. Kun niitä on käyttänyt pidempään, oppii tulkitseen niitä omaan kroppaansa nähden. Näin PCOS ihmisenä lh-hormonia voi elimistössä olla pitkäänkin ja tavallaa sen huijaa testejä, mutta kyllä ne silti on plussan näyttäneet. JOllain toisella merkillä en onnistunut saaman plussa ja CB:n hymynaamalla vain kerran, kun olin ensin varmsitanut toisella testillä. CB:t on vaan sikahintaisia.
Mun lääkäri sanoi että ovistestejä saa tehdä, mutta hän pitää niitä rahantuhlauksena silloin kun käytetään irrotuspiikkiä hoidossa mukana. Siis kun ultralla on määritelty että irrotuspiikki pistetään vaikka ylihuomenna ja annetaan yhdyntäsuosituspäivät niin on turhaa testailla pissasta, mutta saa jos tykkää.

Tuutunen, eihän sillä ovistestillä olekaan niin merkitystä jos peitot heiluu noin säännöllisesti, mutta jos ei heilu ja halutaan varmistua että ovis tapahtuu niin sitten testeistä on hyötyä.

Ambrosia, meille kromosomikoe määrättiin toistuvien keskenmenojen vuoksi Taysissa hoidossa ollessa jo toisen jälkeen tutkitaan kromosomit. Muuten niitä ei varmaan lapsettomuushoidoissa tutkita, ellei tiedetä että suvussa olisi jotain periytyvää sairautta. Vai onko jollain muuta tietoa.

tiuhti, sori mutta mä en muista ootko kertonut muuta sun tilanteesta kuin nyt tuon kierron vaihtelun. Mulla on kierrot olleet tuota luokkaa ja ovis vasta kp 18-20 tienoilla ja lutelaalivaihe (oviksesta menkkoihin) n. 13-14 pv. Mulla pitkän kierron ja ns. myöhäisen oviksen (ja ovuloimattomuuden) syynä on PCOS ja hormonien epätasapaino. Vaikka hormonit on raja-arvojen sisällä niin suhteessa toisiinsa tietyt hormonit aiheuttaa sen että ovulointi luomusti on satunnaista. Ja ainahan ei oikeasti ovulaatio edes tapahdu vaikka ovistesti antaisi plussan. Munasolu voi jäädä irotamatta esim. hormonien vuoksi. Ja jos ovulaatio ei tapahdu kierto yleensä venyy silloin.
Kiertoa voidaan lähteä tasaamaan esim. Terolut tai Primolut valmisteella. Niillä varmistetaan se että tyhjennysvuoto tulee ajallaan. Usein aloitetaan noilla. Jos sitten ovulaatio ei tapahdu tai sen tapahtumista halutaan varmistaa siirrytään Clomifeniin tai Femariin (esim.). Ne auttavat munarakkulaa kasvamaan ja edesauttaa näin ovulaation mahdollisuutta. Ja jos Clomit tai Femarit tuottaa ovulaation, tulee menkatkin ajallaan ilman muita lääkkeitä (ellei ole tapahtunut se toivottu raskauden alkaminen).
Muitakin lääkitysvaihtoehtoja tietysti on. Ja ainahan olisi järkevää että tutkittaisiin hormonitasot yms ennen lääkityksen aloittamista. Ja itseasiassa lapsettomuusklinikat yleensä haluvat tutkia ensin myös munatorvien aukiolon ja miehen sperman. Ettei nainen suotta pumppaa itseensä hormoneja, jos onkin syytä muissa tekijöissä.
Mulle ei ole tehty aukiolotutkimusta koska mun eka raskaus on spontaani (tosin clomi-kiertojen jälkeinen). Se meni kesken, joten elävää lasta meillä ei ole. Mutta siitä tiedettiin että torvet tai ainakin toinen on auki - riitti kuulemma 'tutkimukseksi'. Miehen sperma tutkittiin vaikka plussa olikin takana, halusivat tietää minkä laatuista kamaa on, että millaiset on mahdollisuudet onnistua vai tarvitaanko järeämpää hoitoa.

Häivähdys, olen utelias vielä sinun historiastasi. Kun nuorimmaisesi on syntynyt 2003 niin onko elämässäsi ollut muutoksia tuon jälkeen, jotka voisivat selittää sen ettei uutta plussaa kuulunut? Tarkoitan siis painomuutoksia, elämäntapamuutoksia, sairastumista, onko puoliso pysynyt samana jne.?
Onnittut raskaudesta ja hyvää jatkoa sinulle!

Mulla on vähän haikeat fiilikset taas tänään. Mielessä on käynyt että mulla olisi ollut enää 1,5 kk töitä jäljellä jos ei olisi mennyt kesken. Turhaahan se on haikailla menetetyn perään, joka ei koskaa toteudu. pitäisi vaan katsoa eteenpäin. Mä oon käyttänyt aikaa tosi 'järkevästi' tänään ja laskeskellut eri vaihtoehtoja milloin mun menkat alkaisi ja kuinka pitkä kierto tulee seuraavasta. Siis että jos hoidot alkaisi 30.11. kierrosta ja heti tärppäisi, olisi laskettu aika tuolloin ja tuolloin, jos taas kierto venyy ja hoidot alkaa vaikka joulukuun 4. pv niin milloin LA olisi. :D Loistavaa ajankulua tai -hukkaa. Mutta saahan sitä 'suunnitella' milloin lapsi tulisi.
Välillä olen ihan varma että kohta alkaa vuoto, siihen malliin vatsassa on tuntemuksia.
 
toivounelma painoa kyllä oli yhdessä vaiheessa liikaa, mielestäni se ei kuitenkaan ollut syy "lapsettomuuteen" koska vaikka puotin painoa ei plussaa tullut. Puoliso on ollut aina sama :D nyt sitten kun hoidot alkoi tosissaan, niin tutkittiin myös miehen sperma ja siitä löytyi hieman vikaa, eli siihenkin voi sitten näköjään muutoksia tulla.
 
Toivounelma: En ole kertonut juuri enempää vielä tilanteestamme kuin tuon. Tosiaan tutkimukset on vasta edessäpäin. Olen saanut pari kertaa plussaa testiin varhaisessa vaiheessa, mutta aina on menkat alkanu suunnilleen ajallaan tai miten ajallaan ne minulla ikinä alkaa, mutta kuitenki olen osannut niitä jo odottaa alkavaksi. Kiitos kun viitsit vastailla kysymykseeni! :) Täytyy nyt katsoa mitä lääkärissä selviää. Itseä pelottaa se aukiolotutkimus enkä millään siihen haluaisi. Onkohan se ihan välttämätön : / Jotenkin kun uskon että ongelma kuitenkin on hormoneissa.

Te olette myös kokeneet kyllä kovia :| pidän peukkuja että pian tulee plussa ja raskaus sujuu hyvin loppuun asti! :)
 
Anastacija, ennen lääkekiertoja sain ovisplussan aina säännöllisesti kp 11 tai kp12. Mutta lääkkeet (kaikki) on aikaistaneet mun ovista. Kerran oon saanu plussan jo kp8.
Muilla kerroilla plussa on tullu kp9-11. Eli siis tämän kierron ovisplussa kp 11 on mulle ihan normikamaa. Oikeestaan se on mulle nykyään oikein hyvä aika. Limakalvo kun ei oikein tahdo ehtiä mukaan noihin tosi aikaisiin oviksiin. Mutta siis ilman lääkkeitä ei varmaan ois ihan noin ajoissa.

Häivähdykselle suuret onnittelut!

Mikäs on Miukulan tilanne? Onko viiva vahvistunut?

Tiuhti, pahoittelut :hug:

).( Mulla on alkamassa se mielestäni kierron paras viikko. Kun ei tarvitse laskea mitään päiviä, saa vaan olla, odotella ja toivoa. Eikä vielä mikään vie sitä toivoa.
Tosin jäi vähän paha mieli, kun ei päästy hyödyntämään parhaita päiviä kun vaan sen yhden kerran. Ei olla saatu minuuttiakaan kahdenkeskistä aikaa miehen kanssa perjantain jälkeen. Ja nyt mies onkin jo sadan kilometrin päässä...ja oviskin on limoista päätellen jo ohi. Mutta yritän nyt luottaa niihin perjantain simppoihin.
Ja taas täällä nauran itselleni :kieh: mistä ihmeestä minä sitä toivoa taas löysinkään...Oon kyllä oikeesti aika hölmö, kun aina vaan jaksan uskoa, että jotain mahiksia muka olis. Mutta nyt on kuiteskin taas hyvä fiilis =) Pitänee nauttia siitä.
 
Viimeksi muokattu:
Vielä
Toivounelma, mullekin lääkäri kesällä sanoi, etten tarvitse mitään ovistikutuksia, kun kuitenkin sitten ultrataan ja tökätään Pregnyl.
Mutta siinäpä kävi sitten niin, että kun menin sinne ultraan kp 9, niin ovis oli jo tapahtunut. Ja se oli sitten jäänyt hyödyntämättä, kun sillon ajattelin, että pidetään vähän taukoa, että jaksetaan sitten oikein innolla pupuilla, kun lääkäri kertoo parhaat päivät. Suututti ja harmitti sillon ihan sikana. Se oli vielä kallis kierto, kun oli ultra kierron alussa ja sit toinen sillon kp 9 ja käytössä oli Gonal-f. Yksityisen hinnoilla.

Sen jälkeen päätin, että minä ainakin käytän ovistikkuja sanoi lääkäri ihan mitä vaan.
No jälkeenpäin ymmärsin kyllä, ettei siinä kierrossa varmaan kovin loistavia mahiksia olis muutenkaan ollut, kun ei noin aikainen ovis kovin hyvä juttu ole. Vaikkakin, limis oli silloin kasvanut ihan hyvin.
Mutta tuo sai mut aina vaan vahvemmin liputtamaan ovistikkujen puolesta ;)
 
  • Tykkää
Reactions: toivounelma
On niin ristiriitaiset fiilikset, toisaalta onnensa kukkuloilla kun testit näyttää plussaa, toisaalta taas pelottaa aivan kamalasti kun nää menkkakivut vaan jatkuu. Eilen oli se päivä jona niitteen ois pitänyt tulla, toki ei mun kierto niin säännöllinen ole etteikö se voisi olla tämäkin päivä :/
David ja clearblue testit tein taas tänä aamuna, davidissa saman tyyppinen viiva kuin aijemminkin, clearblue näytti edelleenkin 2-3 viikkoa raskaana.

Ei auta kun odotella, mää oon niin sekasin ajatusteni kanssa että en osaa ees kommentoida toisten viesteihin yhtään mitään, anteeks vaan. Mutta nyt pitää lähteä töihin saa nähdä mitä siitäkin tulee, kun pää on ihan pyörällä!
 
Tulen nopeasti ilmoittamaan, että tänään pp 11 (ainakin omien laskujen mukaan, tarkkaa ovulaatiohetkeä kun en tiedä) haamu clearbluen testiin, vahvempi kuin eilen. Saas nähdä miten käypi, ainakin jotain on elimistössä tapahtunut ja se on positiivista, vaikka plussa ei vahvistuisikaan. Tulen kertomaan tässä viikon aikana miten kävi ja yritän ajan kanssa kommentoida muidenkin juttua. Ja tosiaan siis tämä kaikki luomuna, kun eka raskaus hoidettiin lääkkein.
Jos nyt plussaan oikeen kunnol, niin kerron sitten vielä enempi taustoja. Ja tosiaan Hopsan: yksikin pupuilu voi riittää raskautumiseen. Me tehtiin tasan kerran ja nyt sitä haamuillaan. =) Ainoa oire tällä hetkellä rintojen kiristys ja pissal juokseminen päivällä. Ja selkä reistailee, menkkatuntemuksia ei ole, mut jos ne nyt alkaa, niin keskiviikkona vasta pitäiskin tulla.

Miukula pp 11 ja jännittää :saint:
 
Olipas mukava palata pinoon viikonlopun reissun jälkeen kun oli hyviä uutisia. Varovaiset onnittelut Häivähdykselle ja Miukulalle! :heart:

).( Tänään pp12 ja tein testin. Nega kuten arvelinkin. Menkkajuilinatkin on muistuttanut että kyllä ne menkat parin päivän sisään alkaa. Soitin tietysti hätähousuna klinikalle että päästäs IVF-jonoon. :p Tunsinpa itseni pöntöksi kun hoitaja kysyi että millon menkat on alkanut... :D No eipä oo vielä alkanut.
 
Viimeksi muokattu:
Jälleen iski kauhea malttamattomuus tämän yrittämisen kanssa ja yritän täällä diagnosoida itseäni ennen ensimmäistä lääkärikäyntiä. :D ärsyttää vaan kun lääkärikäynti osuu kp. 20 paikkeille. Viime kierto venyi oli 50 päivään joten jos tämäkin kierto venyy niin pääse vielä pitkään aikaan mihinkään verikokeisiin saatikka pysty aloittamaan mahdollisia lääkityksiä. Onko teillä muuten mitään kokemusta myöhäisestä ovulaatiosta, kun itsellä ovis tapahtunut kp. 17-37 välillä eli ei oikeastaan ollenkaan normaaliin aikaan. Samoin tiputteluvuoto alkaa jopa vajaa viikko oviksen jälkeen. voiko esim clomit auttaa?
 
Tiuhti, Tuohon tiputteluun kannattaa kyllä pyytää apuja, lähinnä kai keltarauhashormonia. Mulla Lugestronit pitää tiputtelut täysin poissa. Terot on sitten vahvempi versio. Ei kokemusta myöhäisestä oviksesta, mutta aikaisesta olis...Tämä homma, jos mikä, kasvattaa sitä malttia.
 
Mulla oli myöhäinen ovis kp 29-30. Että ihan sattumalta testailin, kun tuntui kasvukipuja oikeassa munasarjassa. Ja nyt siis haamuja näyttänyt clear bluen testi. Tein nyt päiväl sellasen halpistestin olisko ollu david 10ui. Siihen ei tullut viivaa, vaikka tosiaan aamul clear blue 25ui näytti kyllä ihan väriäkin siinä haamussaan. No onhan vasta pp 11. Nyt väsyttää, särkee pää, hieman juilii ja rinnat aristaa. Voi siis periaattees enteillä menkkoi, mut jos nyt tosiaan positiivist ajatteluu harrastaa, niin ainakin ovulaatio tapahtui. Mitä en ole koskaan luomusti pongannut. No testailen tässä tonne pp 14 saakka, ellei vuoto ala ennen. Ostin sitten tuonne pp 14 varten ihan digitestin, ei sit tartte arpoo viivojen kans. Ja siihen mennes on kyl vahvistunut jos raskaana ole.
 
Ambrocia85: Ystävä oli siis lapseton, mutta ei ole joutunut lapsettomuudesta kärsimään, vaan raskaus alkoi jotakuinkin heti yrittämisen alkumetreillä. Esikoinen heille tuloillaan.

Täällä tänään KP1 ja vaikka ei muuten nauratakaan niin saanen onnitella itseäni ensimmäisestä tasan 28 päivän kierrosta ehkäisyn jättämisen jälkeen. Varoitin jo miestä että tässä kierrossa saa nylkyttää kuin rusakko, koska minua rupesi yhtäkkiä etomaan ajatus, että lapsen kylväminen tapahtuisi sairaalan pöydällä.
 
Onnittelut Häivähdys ja varovaiset onnittelut Miukula, toivokaamme että viiva jatkaisi vahvistumistaan!

Minullakin alkoi tänään uusi kierto eli keskiviikkona alkaa taas Clomifenien nappaileminen. Juuri ehdin aamulla testata negan ja sitten se vuoto jo alkoikin. Jos jotain hyvää tästä haluaa hakea, niin ainakin Clomifenien avulla ovulaatio tapahtui ja kierto alkoi ilman Terolutien avustusta, ja tasan 28 päivän jälkeen.
 
tuutunen hihi ei saa nauraa anteeks mutta naurattaa silti.... rusakko..... :D khehehhehee...... rusakko....


Miukula Voi kun JÄNNÄÄÄ! hengessä mukana!

häivähdys onnea miljoonasti, pikkunen siellä kaivelee hakun kanssa itselle pesäkoloa ja siksi varmaan kohtu vähän reagoi menkka kivuilla, toivotaan ja uskotaan näin!

ON: ei tietoa mikä kp menossa, tarkoituksella välttänyt laskemista, mutta ehkä viikko mahd oviksesta ( sitäkään en oo tikuttanut). Koittanu olla miettimättä oireita. tai mitään. Mut silti sallaa jännittää kokoajan ihan sikana! Teki mieli ostaa jo raskaustestejä mut viimekauppa reissulla sain vielä hillittyä itseni. Hyvä minä! Pohjaton nälkäkalvaa ja vähän huimaillutkin, mut mie olen maho kunnes toisin todistetaan piste enkä saa kuvitella raskautuneeni. Kaikenkaikkiaan, tänään loistavan hyvällä tuulella ja hymy pyllysä :D
 
hopsan: juu tämä kyllä tosiaan kasvattaa kärsivällisyyttä...

miukula: toivotaan että haamu siitä vahvistuisi! :) mulla aina tosi myöhään ovis..välillä olen oviksen tikuttanutkin (mutta olen oppinut sen jo kivuista tunnistamaan) ja yritetty se hyödyntää mutta ei ole siltikään tärpännyt... tai jonku kerran olen saanut viivaa tikkuun mutta aina on vuoto alkanut.. tiedä sitten johtuuko sekin ainakin osittain tuosta tiputteluvuodosta joka on tullut joka kierrossa pillereiden lopettamisen jälkeen :/

Evangelina: Sullakin on siellä jännät paikat! :) +++:whistle:
 
Miukula: Jos sulla on CB:n plussatestejä, niin ne on aika susia. Ne antaa monesti haamua, vaikkei siitä olisi kyse. Joten testaile jollain muulla.


Varoitin jo miestä että tässä kierrossa saa nylkyttää kuin rusakko, koska minua rupesi yhtäkkiä etomaan ajatus, että lapsen kylväminen tapahtuisi sairaalan pöydällä.
Tämä sama fiilis tuli mulle kp1 ja sen takia tuli pakitusfiilis. En osannut syytä silloin kuvata, mutta tuopa se tosiaan on.

Muoks. ON: Elellään unohdellen ja stressaamatta kiertopäivistä. Kohtahan se oviskin olisi taas. Jos ei osu viikonlopulle, ois inssi edessä. Jotenkin toivon että osuisi, mutta taas toisaalta en :D
 
Viimeksi muokattu:
Heippodei! :wave: Pakko kai se on tänne lapsettomuuspuolellekin tulla jos mukaan mahtuu...

Grill.......Esikoinen.........09/2011 // 09/2012........Mies ok, muut tutkimukset kesken..............

Ikää minulla (ja miehellä) on 22v ja tosiaan esikoista ollaan tässä reilun vuoden ajan odoteltu tuloksetta. Meiltä molemmilta on testattu kilpirauhasarvot ja prolaktiini, mieheltä sperma ja minulta otettu papa & klamydia. Niiltä osin kaikki on ok.

Olen alkanut epäillä itselläni endoa. Ensimmäinen "ihka oikea" lääkärikäynti on ensi viikon perjantaina ja koska ehkäisyneuvola ei ole halunnut ottaa tuohon endoon kantaa, pitää sitten ensi viikolla ottaa asia heti puheeksi. Tänään lähti käyntiin yk14, eikä yllättänyt.

Yritän päästä mukaan juttuun pikku hiljaa. Olen varmaan aika pihalla kaikista hoitomuodoista, lyhenteistä ja muista, mutta kaipa nämä asiat tässä tutuksi tulee. :)
 
Viimeksi muokattu:
Grill: tervetuloa joukkoon! :) äkkiä tähän porukkaan pääsee mukaan :) Meillä on näköjään melkein saman aikaa yritystä takana (meillä 10/2011 lähtien) ja meillä vasta tutkimukset alkamassa...
 
Viimeksi muokattu:
Onnittelut plussanneille!

Mulla ensimmäiset tutkimukset takana. Ultrassa näky oikeassa munasarjassa rakkuloita, muistaakseni lääkäri puhu multikystisestä munasarjasta? Puhu se myös jotain follikkeleista.... Mut ei kuitenkaan pco:hon viittaavaa. Hyvä muisti:p Vasen oli "tyhjä ja siisti". Onko jollain ollu samanlaista, mitä tarkoittaa? Oli kyllä pää ihan sekasin pois tullessa, tuntuu ettei mieleen jääny mitään, eikä oikein ees älynny kysyä mitään:|

Terot jää historiaan, huomenna viimeinen pilleri. Yhden kierron niitä ehdin syömään. Lääkäri sano, et jos ovuloin kp16, ni kp15 aloitetut terot pysäyttää ovuloimisen. Huomisen jälkeen sit odottelemaan menkkoja ja clomit käyttöön. Clomikierrosta kp10-12 katotaan follikkeliultra ja jos on auttanut jatketaan clomeilla. Jos ei mitään vastetta ole siirrytään seuraavaan vaiheeseen?

Odottelu jatkuu... Hyvillä mielin loppujen lopuksi, tosin tuleva jännittää.
 
Täällä kovasti ihmetellään mitän omassa kehossa tapahtuu. :O Edelleenkin davidin testi näytti negaa aamust, mut päivä pissasta clearblue selvää haamua. Nyt siis pp 12. Huomenna tai torstaina ajattelin digitestin käyttää, ellei menkat ala ennen. Yleensä on alkanut teroluteista 2-3 päivän päästä viimeisestä lääkkeestä. Menkkajuilintaa ollut ja rinnat aristaa edelleen. Ja tosiaan sunnuntaina otin viimeisen terolutin.
Onko jollain kokemuksia, että toinen testi näyttää haalea plussaa ja toinen negaa. Siis silleen et se plussaa näyttävä on kuitenkin 25ui testi ja negaa näyttävä on 10ui herkkätesti.
 

Yhteistyössä