Soini: Vanhuksille ja lehmille samat oikeudet

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="vieras";27401253]Suomessa on parempi olla lehmä, mamu tai vanki, kuin 50 vuotta veroja maksanut vanhus...[/QUOTE]

Näillä sentään oikeuksia, vanhuksilla ei mitään.

"vieras"
Itse en Soinista pidä, mut tällä kertaa hän puhui asiaa. Lehmien pitää päästä ulos, mutta vanhukset voi olla vuosikausia sisällä. Itse kotihoidossa työskennellessä tapasin mummon joka ei ollut kuuteen vuoteen käynyt ulkona ja en usko et on ainut.

VS
Miksei tehtäis kansalaisaloitetta, että käännettäis vanhusten ja vankien osat toisin päin. Makuutettaisiin vankeja sängyn pohjalla lääkehuuruissa paskoissa ja pissoissa, annettaisiin niille ruokaa, ja vietäisiin takas sänkyyn. Pesulle päästettäisiin kerran viikossa.

Vanhukset taas sais syödä napansa täyteen hyvää ruokaa, ulkoilla joka päivä monta kertaa, aktiviteetteja ja hyvää, ihmisläheistä hoivaa.

Ei tartteis, kuin 50 001 ääntä paperille allekirjoitettuna, niin se olis pakko ottaa käsittelyyn!

VS
[QUOTE="vieras";27401282]Itse kotihoidossa työskennellessä tapasin mummon joka ei ollut kuuteen vuoteen käynyt ulkona ja en usko et on ainut.[/QUOTE]

:( Voi kamala kun surullista. Ihan käsittämätöntä :(

"vieras"
Miksei tehtäis kansalaisaloitetta, että käännettäis vanhusten ja vankien osat toisin päin. Makuutettaisiin vankeja sängyn pohjalla lääkehuuruissa paskoissa ja pissoissa, annettaisiin niille ruokaa, ja vietäisiin takas sänkyyn. Pesulle päästettäisiin kerran viikossa.

Vanhukset taas sais syödä napansa täyteen hyvää ruokaa, ulkoilla joka päivä monta kertaa, aktiviteetteja ja hyvää, ihmisläheistä hoivaa.

Ei tartteis, kuin 50 001 ääntä paperille allekirjoitettuna, niin se olis pakko ottaa käsittelyyn!
Mukana :D Sitä päivärahaakin niille vanhuksille vois antaa!

Huoh..
[QUOTE="vieras";27401256]Ikävä kyllä oli oikeassa.[/QUOTE]

Oikeassa toki siinä, että vanhusten hoidossa on paljon puutteita ja ulkoilua on hirvittävän vähän mahdollisuuksia. Mutta en silti pidä noista hänen vertaiskuvistaan. Verrata nyt mummoa lehmään :(

Huoh..

Joo, ei ollenkaan hassumpi idea!

Huoh..
[QUOTE="vieras";27401282]Itse en Soinista pidä, mut tällä kertaa hän puhui asiaa. Lehmien pitää päästä ulos, mutta vanhukset voi olla vuosikausia sisällä. Itse kotihoidossa työskennellessä tapasin mummon joka ei ollut kuuteen vuoteen käynyt ulkona ja en usko et on ainut.[/QUOTE]

:(

On kamalaa ajatella, miten monet vanhukset ovat niin yksin, ettei heitä kukaan käy tapaamassa kotona. Sitten heitä löytyy kuolleena kotoa.

dfdf
[QUOTE="vieras";27401253]Suomessa on parempi olla lehmä, mamu tai vanki, kuin 50 vuotta veroja maksanut vanhus...[/QUOTE]

Lisään vielä, että monet ovat sodankin kokeneet. Omia sotaveteraaneja ei kunnioiteta tai edes säälitä pätkän vertaa, kun taas pakolaismamuja hyysätään, minkä keritään, vaikkeivät rahkeet edes siihen riittäisi.

ret
Yksi yhteinen piirre usein (laitoksessa asuvalla) vanhuksella ja lehmällä on, kumpikaan ei itse osaa vaatia oikeuksiaan. Oikeuksia on jonkun puolustettava, vanhusten kohdalla luontevinta varmasti olisi että niitä oikeuksia puollustaa omaiset, laitoksissa osaltaan tietysti myös hoitohenkilökunta. Itse en (muutaman vanhainkodin) kokemuksella tiedä laitosta josta vanhuksia ei saisi viedä koskaan ulos.

BP
Olen hoitanut dementiapotilaan loppuun asti kotona. Oli jo letkuissa puolivuotta ennen kuolemaansa.
Ainoa oikea tapa hoitaa vanhukset on hoitaa heidät kotona, se on ainoa inhimillinen teko.
Lisään vielä, että hän ei ollut oma omaiseni vaan olin vain vapaaehtoinen hoitaja. Sukulaiseni taas hoiti minun isoäitini kotonaan loppuun asti kun isoäitini ei täällä suomessa ollut eikä häntä myöskään tänne alettu kuskaamaan.

Yhteistyössä