Miksi olet köyhä?

• Viestiketjun aloittaja Naseva
  • Ensimmäinen viesti
Naseva
Hei köyhä, oletko koskaan analysoinut miksi olet köyhä? Kenen vika se on? Luuletko, että olet aina köyhä vai miten ajattelit nousta ylemmälle oksalle? Tuleeko lapsistasikin köyhiä?

Siksi kun en oo töissä.

Ei se ole kenenkään vika; en ole siitä ketään koskaan syyttänyt, en ole polkenut jalkaa, tms. Oma valintani.

Kun menen töihin, nousen varmaan ylöspäin oksistossa.

Lapsistani voi tulla köyhiä tai rikkaita, tai jotain siltä väliltä. Mistä sen muka tietää?

Olen köyhä koska palkka on pieni, simple as that. En syytä siitä ketään, miksi pitäs. Hengissä ollaan mutta ei voida ökyillä. Lapsista nyt ei voi sanoa vielä mitään. Jos en lottovoittoa saa niin köyhäksi jäänkin.

"Haisuli"
Huonoja vastauksia. Ei mitään analyysiä. Tommosia taitaa olla moni köyhä. Ajattelee vaan että "no oonpas vaan köyhä ku kävi näin." Mä en itse ajattele, että kaikki rikkaat olisi rikkaita jotenkin omasta ansiostaan tai että köyhyys olisi aina oma vika, mutta jotain rotia hei. Mut toisaalta, jos köyhillä olis sitä analysointikykyä, niin kenties olisivat päässeet pidemmälle, eivätkä vaan inisisi.

[QUOTE="Haisuli";27281357]Huonoja vastauksia. Ei mitään analyysiä. Tommosia taitaa olla moni köyhä. Ajattelee vaan että "no oonpas vaan köyhä ku kävi näin." Mä en itse ajattele, että kaikki rikkaat olisi rikkaita jotenkin omasta ansiostaan tai että köyhyys olisi aina oma vika, mutta jotain rotia hei. Mut toisaalta, jos köyhillä olis sitä analysointikykyä, niin kenties olisivat päässeet pidemmälle, eivätkä vaan inisisi.[/QUOTE]
Mitä ihmeen analyysiä tilanne muka vaatisi?

Ja kuka inisee?

Tyhmälaiskahullu
Olen köyhä, koska päässäni on jotain vikaa. Opinnot jäi kesken ja sitten olen yrittänyt päästä elämään kiinni, mut eipä oo onnistunut. Pätkäduuneja, opiskelun aloituksia ja masennuskausia. Siinä mun elämä ja siksi olen köyhä. Yksi vahinkolapsi on tullut ja sitä yksin yh:na elätän. Teen kaikkeni, että saisi paremmat elämän eväät kuin minä. Itsellä ainakin pään viat on osittain kemiallisia, toivottavasti lapsi ei peri kaikkea samaa. Lääkkeillä pärjää, mutta ei ne paranna.

"vieras"
Olen köyhä koska sairastuin pahoin homeasunnossa. Nykyisessäkin asunnossa oireilen. On todella vaikeaa löytää opiskelu- tai työpaikkaa jossa voisin terveenä olla. Eläkkeellekään ei tämän vuoksi pääse vaikka terveys on pilalla. En usko että tilanne tulee kovin muuttumaan... tähän ei ole muuta parannuskeinoa kun korjata suomen sisäilmaongelmaiset rakennukset joita on PALJON.

Siksi kun en oo töissä.

Ei se ole kenenkään vika; en ole siitä ketään koskaan syyttänyt, en ole polkenut jalkaa, tms. Oma valintani.

Kun menen töihin, nousen varmaan ylöspäin oksistossa.

Lapsistani voi tulla köyhiä tai rikkaita, tai jotain siltä väliltä. Mistä sen muka tietää?
Joo, sama!oon kotona lapsen kanssa. Vaikka en mä kyllä tiedä, oonko köyhä vai en, tällä hetkellä ainakin tuntuu, että pon, kun tuolla vanhempainrahalla kituuttaa.

"vieras"
Olen köyhä koska olen kouluttautunut alalle jossa ei tienata suuria summia (lähihoitaja), jossa tehdään lähinnä pätkätöitä, vakituisia töitä ei saa. Sen verran kuitenkin että mitään tukia en mistään koskaan saa.

Lisäksi olin niinkin idiootti että hankin perheen ja olen nyt äitiyslomalla hoitamassa vauvaa, joten eipä tässä paljon tienailla sitä vähääkään. Kai mä voisin tästä myös analysoida että olen jollain tasolla vähän idiootti kun synnyin naiseksi, miehenä on pienempi todennäköisyys joutua raskaaksi ja vauvanhoitajaksi kotiin.

öäpoijlgytfdrs
Olen köyhä sillä rakastamallani työllä hyvin harva rikastuu, hyvä kun edes jotenkuten tulee toimeen. En halua vaihtaa ammattia, sillä tämä on minun elämäni. Nautin työstäni, enkä ajattele olevani köyhä, vaikka sitä räikeästi olenkin. Kenenpä syytä se sitten olisi, en tiedä, en tarvitse ''syyllistä''.

"vieras"
Mikä on köyhän määritelmä?Missä se raja menee?
Tämä olisi erittäin kiinnostavaa tietää.

Jos lasketaan mun henkilökohtaiset vuositulot, olen varmasti köyhä. Kuukausiansiot tässäkin kuussa 0 euroa. Mulla on kuitenkin tilillä ihan mukavasti rahaa. Mies on työssä, tienaa keskivertopalkkaa. Asutaan omassa asunnossa, josta asuntolainaa on jäljellä alle puolet. On auto. Voidaan matkustaa ainakin kerran vuoteen ulkomaille, jos halutaan. Tilit ei koskaan ole miinuksella ja ruokaa riitää.

"vieras"
[QUOTE="vieras";27281731]Kai valtiolla tähän viralliset määritelmät löytyy.[/QUOTE]

Joo, mutta palstalla onkin omat määritelmät. :LOL: Sitä paitsi, eikö tässä taannoin joku ministeri loihenut sanomaan jotain sen suuntaista, minkä mukaan keskituloisetkin olisi laskettu köyhiksi?

dsda
no kysyppä toisin päin,että miksi joku on rikas. Veikkaampa, että suurimman osan rikkaudet on perittyä (vanhemmat makselleet asuntoa,koulutusta jne) tai sitten kuuluu siihen pieneen ihmisjoukkoon, jolle maksetaan todella hyvää palkkaa (onnistunut yrityselämässä tai vaikkapa urheilu-uralla). Ehkä jokunen onnistuneesti rahojaan sijoittanutkin on voinut rikastua.,

Yhteistyössä