Minkä ikäisenä haluaisit kuolla ja miten?

• Viestiketjun aloittaja Ap.
  • Ensimmäinen viesti
En vielä, enkä vielä tiedä, milloin haluaisin. Mutta sitten kun haluan, toivon, että en joudu odottelemaan vuosikausia.

Ja mielelläni lähtisin omasta kodistani, nopeasti ja kivuttomasti, ehkä nukkuessa. Kukapa ei...

Nukkuessa tietenkin ja sitten, kun siltä tuntuu ettei ole enää mitään annettavaa, eikä tee enää mieli mitään ottaa.

Eli riippuu ihan siitä, miten hyvässä kunnossa pysyn. Mutta sinne 90 + ikävuosiin toivon pääseväni.

kahvikirahvi
Iästä en osaa sanoa mutta sitten kun lapsi/lapset pärjää omillaan. Mutta olishan se ihana vanheta miehen kanssa vanhaks. Ja kuolisin mieluiten kivuttomasti nukkuessani.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
"nyt"
vaikka heti, ja niin että rekka ajaa päälle tms. auto-onnettomuus missä kuolis heti. Itse en uskalla alle ajaa. Auto on mulle kuitenki niin tärkee että sen kanssa haluan siirtyä tuon puoleiseen

lucifer
mielellään kivuttomasti mahdollisimman vanhana.
mutta oikeasti taidan kuolla kivuliaasti nuorena, tavoitteena on kuitenkin että näkisin ainakin toisen lapseni kouluun lähdön ensimmäisen päivän ja saisin olla saattamassa hänet tälle elämän taipaleelle.

"vieras"
Todellakin haluan kuolla ennen kuin olen siinä kunnossa, että elämiseni on toisten varassa. Vaipanvaihto ja muut nostamiset ja syöttämset...en vaan halua sinne asti mennä. Ja kukapa ei nukkuessa haluis lähteä, mut omal kohal tuskin tulee tapahtumaan.

Minä en haluaisi kuolla ikinä. Mutta mieluiten vanhana ja niin että voisin valmistautua hyvästelemällä rakkaimmat jne. Ihan kamala ajatus, että kuolisi aivan yllättäen, niin että kaikki jäisi kesken, mutta eipä sitä enää silloin ole murehtimassa...

ikää en osaa sanoa, kun en tiedä missä iässä olen ihan totaalisen seniili, enkä ymmärrä normielämästä enää mitään ja minusta on vaan lapsilleni riesaa, makaan vain sängyssä ja teen tarpeeni vaippaan. Tuossa tilanteessa se miten kuolen on ihan yksi ja sama...

Yhteistyössä